Hallo,
Ik denk er toch serieus over na om een Miltek uitlaat aan te schaffen...
Nu zou ik graag jullie bevindingen willen weten met Miltek catback uitlaat systemen.
Is er veel (merkbaar) verschil in vermogenstoename?
Hoe is de kwaliteit, ook na langere tijd na montage?
Hoe zijn de bevindingen met het geluid? Zit er niet zo'n constant (bij alle toeren) aan je hoofd zeurende dreun in..? (want dat wil ik echt NIET!)
Is de pijpdiameter groter dan origineel?
Ik heb gezocht, en veel verkoop topics gevonden, maar niet echt uit mijn vragen kunnen komen.
Alvast bedankt,
Groeten, Alain
p.s. als je een keuze maakt bij de Poll, gelieve te onderbouwen.
Jullie bevindingen met Milltek?
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
-het geluid is super bij optrekken, tegenwoordig beter dan de radiozenders in de buurt 
-vermogen is meer maar merkbaar zou ik niet echt zeggen (bij geen enkele uitlaat natuurlijk.) tenzij je het spruitstuk erbij neemt natuurlijk.
-de pijpdiameter is groter, hoeveel weet ik niet exact.
-de milltek is van RVS en is dus roestvrij. de mijne staat er meer dan een half jaar onder en lijkt nog nieuw, ik heb er al gezien die veel ouder zijn en toch nog super er uit zien.
ps check my show my ride, daar staat ergens een filmpje met het geluid.
En op de volgende meeting moet je maar eens een S met een milltek horen... zo ben ik overtuigd geraakt om hem te kopen.

-vermogen is meer maar merkbaar zou ik niet echt zeggen (bij geen enkele uitlaat natuurlijk.) tenzij je het spruitstuk erbij neemt natuurlijk.
-de pijpdiameter is groter, hoeveel weet ik niet exact.
-de milltek is van RVS en is dus roestvrij. de mijne staat er meer dan een half jaar onder en lijkt nog nieuw, ik heb er al gezien die veel ouder zijn en toch nog super er uit zien.
ps check my show my ride, daar staat ergens een filmpje met het geluid.
En op de volgende meeting moet je maar eens een S met een milltek horen... zo ben ik overtuigd geraakt om hem te kopen.
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wij hebben een S Milltek onder onze One hangen. Mijn ouders wilden geen bleerpijp en ze zijn helemaal tevreden over de Milltek. Misschien niet helemaal eerlijk vergelijken, voor een One met een MCS 
Hij is gewoon rustig (wel iets luider dan standaard) onderin, maar als je hem in de toeren jaagt, dan begint is mooi en luider te klinken. Niet overdreven als zo'n (regen)pijp wat je weleens ziet onder een Golfje......
En over het vermogen.... Op de heenweg met standaard uitlaat en op de terugweg met de Milltek... En ik kon meteen verschil merken. Hij pakte beter en liep naar mijn idee gewoon lekkerder. Dit komt ook doordat we van een normale One uitlaat (rechts) naar een Milltek S (dubbel midden) zijn gegaan...
En op youtube zijn wel filmpjes te vinden.. Ff zoeken op Mini Milltek en je komt een heel eind
Succes!

Hij is gewoon rustig (wel iets luider dan standaard) onderin, maar als je hem in de toeren jaagt, dan begint is mooi en luider te klinken. Niet overdreven als zo'n (regen)pijp wat je weleens ziet onder een Golfje......
En over het vermogen.... Op de heenweg met standaard uitlaat en op de terugweg met de Milltek... En ik kon meteen verschil merken. Hij pakte beter en liep naar mijn idee gewoon lekkerder. Dit komt ook doordat we van een normale One uitlaat (rechts) naar een Milltek S (dubbel midden) zijn gegaan...
En op youtube zijn wel filmpjes te vinden.. Ff zoeken op Mini Milltek en je komt een heel eind

Succes!
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Fijne uitlaat van RVS dus blijft goed.
Tesamen met het spruitstuk waarschijnlijk (ik weet het zeker) te lawaaiig voor je.
Met andere woorden; een echte aanrader!
Als je het geduld kan opbrengen zou ik eens luisteren/meerijden bij één van de komende meetings.
Tesamen met het spruitstuk waarschijnlijk (ik weet het zeker) te lawaaiig voor je.
Met andere woorden; een echte aanrader!
Als je het geduld kan opbrengen zou ik eens luisteren/meerijden bij één van de komende meetings.
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bedankt voor de reacties!
Klinkt allemaal heel erg positief!
Is iemand al is op de testbank geweest zonder Miltek, en daarna na montage Miltek? Graag de gevens...!
De poll is wel een beetje eenzijdig ingevuld hoor...

Klinkt allemaal heel erg positief!
Is iemand al is op de testbank geweest zonder Miltek, en daarna na montage Miltek? Graag de gevens...!
De poll is wel een beetje eenzijdig ingevuld hoor...

MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
Bericht
Ik heb er ook geen spijt van, echter voor de belgen is en blijft het wel miserie. Aangezien je hier van die stomme papieren nodig hebt voor de keuring en dat kan Miltek (tot op de dag van vandaag, zover ik weet) niet leveren. Maar geluid is idd super, ik had er eentje voor een cooper.
Meer vermogen heb ik niet gemerkt.
Echter als je mij nu vraagt van zou je opnieuw een miltek plaatsen, ik heb er geen idee van, het zou niet op de eerste plaats staan bij mij. Allhoewel bij een S pruttelt hij wel zo mooi.
Echter als je mij nu vraagt van zou je opnieuw een miltek plaatsen, ik heb er geen idee van, het zou niet op de eerste plaats staan bij mij. Allhoewel bij een S pruttelt hij wel zo mooi.
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Oke... dat is netjes..!quattro gmbh schreef:Ik kreeg er 9pk bij met mijn catback Milltek.

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk dat ik wel overgehaald ben door alle reacties...
Bedankt voor je bericht, heb jij gestemd op ontevreden?Jurgen schreef:Ik heb er ook geen spijt van, echter voor de belgen is en blijft het wel miserie. Aangezien je hier van die stomme papieren nodig hebt voor de keuring en dat kan Miltek (tot op de dag van vandaag, zover ik weet) niet leveren. Maar geluid is idd super, ik had er eentje voor een cooper.
Ik denk dat ik wel overgehaald ben door alle reacties...

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het geluid is wel vet op die filmpjes..!
Lijkt het nou zo, (hij heeft wel CAI) of wordt het geluid van de compressor ook harder?

Lijkt het nou zo, (hij heeft wel CAI) of wordt het geluid van de compressor ook harder?

- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
Bericht
Kon niet kiezen
Ik nee, ik heb niet gestemdAdrenalin Junkie schreef:Bedankt voor je bericht, heb jij gestemd op ontevreden?Jurgen schreef:Ik heb er ook geen spijt van, echter voor de belgen is en blijft het wel miserie. Aangezien je hier van die stomme papieren nodig hebt voor de keuring en dat kan Miltek (tot op de dag van vandaag, zover ik weet) niet leveren. Maar geluid is idd super, ik had er eentje voor een cooper.
Ik denk dat ik wel overgehaald ben door alle reacties...![]()

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Van de Milltek wordt het geluid van de compressor niet harder, van de CAI wel. Is trouwens een M7 CAI. Later met de 15% compressorpulley werd het compressor geluid nog iets harder. Da's het "rijdende" filmpje zeg maar, daar had ik alle upgrades erop zitten (Milltek, CAI, 15% pulley en Beek software).Adrenalin Junkie schreef:Het geluid is wel vet op die filmpjes..!![]()
Onze sponsors