Lost in Personalization (advies gevraagd)

De 2e generatie vanaf 2006
Carmeleon
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Lost in Personalization (advies gevraagd)

23 mar 2009, 10:44

Niet zozeer een probleem hier, eerder wat aankoopadvies nodig van mensen met ervaring :wink:

De kogel is (bijna) door de kerk: binnenkort komt er een MINI Cooper S op de oprit. "Bijna" zeg ik, want ik moet eerst nog enkele knopen doorhakken betreffende de uitrusting. Hopelijk kunnen jullie me daarbij helpen.

1) In het Chilipakket zit o.a. de sportophanging. Ik heb al op verschillende plaatsen gelezen dat die nogal hard en stuiterig kan zijn over wegen in slechte staat en dat je met de standaardophanging op slecht wegdek - en dat is hier in België zeker geen zeldzaamheid - dus comfortabeler én sneller af bent. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

2) Aangezien het een rode wagen wordt, zou ik in't interieur ook graag wat rode accenten leggen. Ik dacht eerst voor de stoelen stof/leder in rooster red te nemen en voor de armsteun en dashboardbekleding de Colour Line Rooster Red, maar da's misschien wat te veel van't goeie. Is er hier iemand die rood in zijn interieur heeft (alles of gedeeltelijk) en daar foto's van heeft om me te helpen beslissen?

Ik weet het, veel vragen, maar ik ben momenteel een beetje Lost in Personalization :) Alvast bedankt voor jullie advies!
Marcel Always Open
Cabrio-King

24 mar 2009, 08:12

Denk ook aan je inruilwaarde , want een auto mét chilipakket verkoopt weer makkelijker dan zonder pakket.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mar 2009, 09:12

Een Cooper S neem je mét Chili-pakket en hoort met sportonderstel vind ik persoonlijk.

Het Rooster Red vind ik cool. Zeker als je stoelen en colour-line beide in rood neemt. Wat ik ook mooi vind is de zwarte bekleding met alleen de colour-line op dashboard en armsteunen rood. Alles zwart is uiteraard ook mogelijk, maar als je een Chili rood Sje koopt, dan mag het wat speels zijn toch? :wink: (Ik zou in jouw geval voor zwarte half lederen stoelen gaan en Rooster-red Colour-line)

Succes en hou ons op de hoogte! 8)
Afbeelding
Carmeleon
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

24 mar 2009, 10:07

mderijke schreef:Denk ook aan je inruilwaarde , want een auto mét chilipakket verkoopt weer makkelijker dan zonder pakket.
Het Chilipakket neem ik idd sowieso, maar je kan dan nog kiezen of je de sportophanging weglaat of niet. Nog iemand daar ervaringen mee?

@lightningblue: Dat was ook meer en meer mijn gedacht aan't worden, zwarte zetels en rode Colour Line. Bedankt voor je raad! ;)
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

24 mar 2009, 11:11

Op 17" valt de sportophangen (bij een clubman) heel goed mee, rijd echt zacht, maar op 18" is het opeens bikkelhard :D Maar ik zou geen MINI willen zonder sportophanging (mijn one had het ook en de cooper S nu ook) en de vervangwagens die het niet hadden die stonden zo los hun poten dat als je de deur dichtsloeg de auto nog 5 seconden stond na te waggelen :S
Afbeelding
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 mar 2009, 20:46

Tja, vrij persoonlijk....
In m'n R53 S (vorige model) had ik wel een sportonderstel met 17".
I.c.m. hobby km's (12.000) prima te doen,behoorlijk stevig.
Nu een clubman S zonder sportonderstel met 17" voor zakelijke,prive & kids op de achterbank(!), ongeveer 25.000 a 30.000 km per jaar.
Naar mijn mening de betere optie, net even wat rustiger.

Probeer voor elkaar te krijgen om met beide te rijden. Beste manier om erachter te komen :wink:

succes met je keuze.

Groet,
Mike
F56S JCW PRO LCI
nigel94
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

25 mar 2009, 15:52

Afbeelding
robbert-1
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 mar 2009, 16:08

Ja doe hem maar zo, prachtig interieur!
Carmeleon
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

26 mar 2009, 16:24

robbert-1 schreef:Ja doe hem maar zo, prachtig interieur!
De combi piano black-rooster red komt er zeker in, van de zetels ben ik nog niet helemaal zeker. Is misschien iets té :)
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 mar 2009, 19:58

Ik heb ook een sport onderstel in onze S en ik heb ook een tijd een normale cooper gehad (Auto garage in voor montage laatste opties, ik kon niet wachten tot alles binnen was :mrgreen: ).

Er was zeker verschil in comfort. Bij ons in de straat heeft de gemeente zich behoorlijk uitgeleeft met drempels en de Cooper heeft dan net dat beetje meer comfort in vergelijking met een S.
Een ritje door Antwerpen (vooral bij de haven) doen je dan ook het best met je mond open zodat je vullingen niet uit je mond klapperen :wink:

Daar staat dan weer tegenover dat je met een sportonderstel de bochten wat sneller kunt nemen, denk ook eens aan een (JCW) strut als je van het betere bochten werk houdt.

Succes met uitzoeken, dat is al een deel van het plezier.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”