MINI laatste in kwaliteitsonderzoek

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

MINI laatste in kwaliteitsonderzoek

23 jun 2009, 10:15

J.D. Power and Associates hebben de resultaten van het 2009 Initial Quality Study (IQS) onderzoek bekend gemaakt. Dit onderzoek wordt als benchmark gezien voor de kwaliteit van auto's en wordt gemeten na 90 dagen eigenaarsschap. MINI is daarbij dik laatste bij de lijst “number of problems reported per 100 vehicles” met een zeer teleurstellende score van 165 problemen per 100 auto's. Tijd voor een 3e generatie?

Afbeelding
Coen
Be Mini
Be Mini
Locatie: Overijssel
Berichten: 649
Lid geworden op: 04 jan 2007, 21:19

23 jun 2009, 10:39

Dat klink niet best :shock: Ik kan het mij haast niet voorstellen als ik naar mijn eigen Mini kijk...
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

23 jun 2009, 10:49

gemiddeld 1,65 gebreken per wagen in de eerste 3 maand. Ik heb in die tijd waarschijnlijk 3 keer bij de dealer gestaan...
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

23 jun 2009, 10:58

Coen schreef:Dat klink niet best :shock: Ik kan het mij haast niet voorstellen als ik naar mijn eigen Mini kijk...
Het gaat om een onderzoek na 3 maanden na nieuw te hebben gekocht en gaat dus over de R56 en R55 (tweede generatie).
Jij hebt een eerste generatie. De bovenstaande opmerking gaat dus ook over jouw 1ste 3 maanden na nieuw aangekocht te hebben?

De MINI scoort wel goed v.w.b. tevredenheid over de aandrijflijn. Al zullen het daar sommige mensen ook niet mee eens zijn gezien het dieselgeluid. Ik snap ook niet hoe die motor dan een prijs kan winnen in de categorie t/m 1.6l.

Als je dus een nieuwe R55/R56 koopt is de kans groot dat je nog een paar keer naar de dealer moet. Dit onderzoek zegt dus verder niets over de kwaliteit na b.v. een jaar. Die kan natuurlijk goed zijn als de kleine oneffenheden na drie maanden gladgestreken zijn. Maar fraai is deze score natuurlijk niet.
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

23 jun 2009, 11:06

Ik blijf zelf ook nog lang rijden in mijn R53, als ik tegen die tijd weer ooit toe ben aan de volgende MINI, zal waarschijnlijk 2nd gen van de R56 op de markt zijn..
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

23 jun 2009, 11:08

Ja, in het eerste jaar heb ik bijna maandelijks bij de dealer gestaan voor één of ander euvel, telkens onder garantie, en een mooie vervangwagen in de plaats. Ondertussen kennen ze mij daar al goed, en geven ze ook toe dat mijn wagen opvallend veel is moeten terugkeren.

Afgezien daarvan zou ik direct opnieuw een mini kopen, ik ben er nog altijd zeer blij mee, de ongemakken neem ik er (nog) graag bij, al smaakt het soms wat zuur.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

23 jun 2009, 11:11

Hahaha.. flut* Mini's ook :lol:
Het rijd leuk maar daar is ook alles mee gezegd idd..
Voor degelijkheid moeten we maar een Honda of Toyota kopen ofzo.. willen dat? NEE!
Zolang alles onder garantie wordt vervangen vind ik het niet eens zo heel erg maar wat sommige hier hebben gehad om om de week in de garage te staan is natuurlijk niks.. Tja BMW/Mini wil meer winst maken per Mini en dan krijg je dit! Ik blijf erbij de R53's de beste (en de leukste) Mini's zijn ooit gemaakt (op de eerste serie Coopers na, ivm versnellingsbak problemen)
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

23 jun 2009, 11:35

Beetje trillen bij flink omtrekken en een krakend dashboard. Ik hou ervan! :mrgreen:
Afbeelding
Pascal R
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Maldegem
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:00

23 jun 2009, 12:12

Men zou beter een onderzoek houden van auto's die 3, 4 of 5 jaar oud zijn.

De meeste wagens gaan probleemloos over de eerste 2 jaren.
Het is pas later dat er problemen opduiken.

Ikzelf rij nu 5 jaar met een Opel Meriva Diesel en 't is van het ene probleem naar het andere.
Steeds terugkerende storingen die niets betekenen (volgens de dealer toch).


Mijn vader heeft in 1968 zijn eerste Mini gekocht en totaal opgereden (12 jaar) zonder problemen
Dan terug een Mini gekocht en die heeft het maar 4 jaar uitgehouden.
Zo zie je maar de ene auto is de andere niet.

Van mijn Cooper D zijn ik en mijn vrouw héél tevreden.

Groeten,

Pascal.

Als de Crossover er is vliegt de Meriva buiten. Zeker weten.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1253
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:56

23 jun 2009, 12:14

Mijn ervaring is dat je van een auto altijd het facelift model moet kopen. Op deze manier zijn alle problemen er meestal wel uit. Je zal zien als de R56 straks over n jaartje met een facelift model komt, dat het allemaal wat beter inelkaar zit.
Mensen verklaarden me gek dat ik in oktober 2006 een nieuwe R53 kocht. 40.000km verder zonder problemen!!
Heerlijk betrouwbaar wagentje dus 8)
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

23 jun 2009, 16:47

MINI = troep

iDD
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

23 jun 2009, 17:09

Zo das geen goed cijfer :s. Ach ja het blijft wel leuke wagens om mee te rijden, buiten degene met een comfortonderstel die suckt echt :D
Afbeelding
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 622
Lid geworden op: 23 mei 2007, 19:02

23 jun 2009, 19:20

Das nie zo best.. maar er zit toch iets bij (gratis) wat garantie heet..
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

23 jun 2009, 22:19

iDarkDesign schreef:MINI = troep

iDD
ik sluit me bij deze wijze woorden aan maarruh ...... ik blijf toch steeds weer die brede smile houden als ik er weer eens mee mag rijden :lol: tis trouwens wel een lekkere overgang als je van je 125 PK sterke motor afstapt en dan in je 209 PK tellende Cooper S plaatsneemt........ voorheen trapte ik dan bijna door de vloer van mijn diesel maar dat hoeft nu niet meer :lol: :lol: :wink:
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

24 jun 2009, 11:49

Heb het topic niet gelezen maar ik heb mijn MINI nu al van eind maart, dus 3 maanden, en ik heb nog geen enkel probleem gehad! :)

Een gelijkaardig onderzoek van hetzelfde bureau is ook gevoerd in Duitsland.. Maar de score is wat anders en betreft meer 'eigenaar' dan kwaliteit van de wagen zelf. MINI scoort in elk geval een pak beter..
Ik quote:
Autoblog.nl schreef:De Vehicle Ownership Satisfaction Study (VOSS) wordt ieder jaar uitgevoerd door interviews af te nemen met 16.200 voertuig eigenaren na twee jaar eigenschap. De autobezitters worden naar 67 eigenschappen gevraagd die onderverdeeld zijn in vier categorieën: “vehicle appeal” (telt voor 32% en omvat o.a. prestaties, design, comfort), kwaliteit en betrouwbaarheid (26%), kosten (22% inclusief brandstofkosten, verzekering en reparatiekosten) en tevredenheid met de dealer.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”