Komt de MINI Moke terug?

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Komt de MINI Moke terug?

12 dec 2009, 14:27

Bijna 3 jaar geleden ging het gerucht al over de eventuele terugkeer van de MINI Moke. Uiteindelijk bleek dat gerucht betrekking te hebben op de auto die we nu kennen als Countryman/Crossman. Toch lijkt er nu alsnog een moderne Moke te komen.

Als we de MINI fans van motoringfile.com mogen geloven zal MINI op de autoshow van Detroit (januari 2010) een conceptcar op basis van de Countryman/Crossman onthullen met de naam Moke. Het zal zeg maar een brute offroad versie worden van de (redelijk) tamme Crossman/Countryman. Zo zal de Moke (als die in productie gaat) standaard voorzien zijn van MINI’s ALL4 4×4-systeem. Ook het interieur zal net als bij de originele Moke redelijk spartaans zijn. En uiteraard kan een groot open dak niet ontbreken.
Als MINI/BMW besluit om de Moke in productie te nemen dan kunnen we het productiemodel in 2012/2013 verwachten.

Afbeelding

Sommigen konden niet wacht op de Moke en hebben er al één gemaakt van de 1ste generatie:
http://www.newmoke.com/

Afbeelding
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

16 dec 2009, 00:15

En de eerste concept foto's zijn er ook.

beachcomber concept is het geworden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

16 dec 2009, 01:21

Dus eigenlijk een open X1
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

16 dec 2009, 10:41

Op schetsen ziet ie er vet uit, op renders ziet ie er goedkoop uit. Concept van mini past gewoon niet op een grote auto ... Kijk maar naar het interieur alleen ...
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

16 dec 2009, 11:17

Het wordt (in MINI verhoudingen) een flinke bak. Zoals ik al schreef gewoon een X1. Wielen zijn ook 5 gaats.
Ga ik dit nu fantaseren als dicht model vind ik m mooier dan een X1. X1 heeft aan voorzijde een rare overhang.
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 178
Lid geworden op: 05 feb 2009, 22:12

wel ruiger hoor

16 dec 2009, 21:25

Ik vind dit ding wel veel ruiger en anders dan een X1 hoor?
Maar of het MINI is?? dat weet ik ook niet. Maar was een Mini Moke ook wel een MINI? Ik vind dit dan toch wel passen als je kijkt naar de historie van de MOKE. Dan vind ik wel dat ze die hebben aangepast van een plat bakkie met mini koplampen naar een modern rijdbaar trendy ding. Het wijkt wel af van het MINI concept natuurlijk, maar dat deed de orginele Moke ook in mijn optiek. dus......


Afbeelding



Afbeelding


mwoah.... beter dan een X1....veel beter...

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”