Officiële foto's MINI R56

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Officiële foto's MINI R56

14 aug 2006, 12:34

Edit: Officïele MINI publicaties in het Nederlands van vandaag:
Lijvige beschrijving
Technische specificaties

Eindelijk, het tape is eraf :dansen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij ziet er toch weer erg goed uit (shakeit)! Ik ben benieuwd wie hier de eerste zal zijn met deze nieuwe MINI.
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 aug 2006, 12:39

Thnx! Ivo 8)

Ziet er goed uit maar ik vind de Cooper S echt veel mooier dan de Cooper.

Ben inderdaad ook erg benieuwd wie de eerste is met een Nieuwe New MINI. :D
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

14 aug 2006, 12:46

Ik moet ff wennen aan de nieuwe bumpers, maar de cooper vind ik veel minder mooi dan de S. Maar de huidige cooper en cooper S'en vind ik kwa ontwerp mooier!
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 aug 2006, 12:50

red_devil schreef:maar de cooper vind ik veel minder mooi dan de S
Dat heb ik dus ook. Ben benieuwd wat de andere er van vinden.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 aug 2006, 12:53

Goed gedaan Ivo!

Moet er nog wel aan wennen, ik ben benieuwd hoe het er in 'real life' uitziet.

De S heeft trouwens wel een brievenbus voor niks want er zit helemaal geen intercooler meer op de turbo. Ze zullen het wel voor de herkenbaarheid hebben gedaan.
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini

14 aug 2006, 12:54

Tja, wat is hier over te zeggen, persoonlijk vind ik het echt niet mooi, maar ik was daar eerder al bang voor. De MINI zoals hij nu is, is gewoon helemaal perfect, ik kon al niks verzinnen wat beter of mooier kon. Maar ze hebben het toch geprobeerd. Ik vind het echt, zoals ik het maar noem, over-designed. :?

Die koplampen, mislampen, de vorm van de neus. Maar natuurlijk zullen er mensen zijn die dit model veel mooier vinden dan het 'oude', en gelukkig zijn die mensen er ook.

Groetjes
Marjolein

Ik heb hem natuurlijk nog niet in het echt gezien, en wil hem zeker gaan bekijken, (zal er straks niet meer omheen kunnen :lachuh ) Misschien verandert mijn mening nog
Afbeelding
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 aug 2006, 12:59

De huidige MINI is doordat de motorkap/voorkant lager is en door zijn kortere gedrongenere voorkomen wat gevaarlijker om te zien. De nieuwe (R56) oogt wat tammer/braver. Ook lijkt hij wat hoger op z'n poten te staan dan de oude (met sportonderstel). De hogere voorkant van de nieuwe accentueert dit dan nog eens extra. Veel details zijn wel even wennen, maar zullen uiteindelijk wel wennen. Vind 'm dus best mooi, maar wat braver. Beetje opleuken dus hier en daar...
Laatst gewijzigd door Sepp op 14 aug 2006, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini

14 aug 2006, 12:59

zijn bij de S de Sidevents ( schrijf je dat zoo??? :? ) nog afgeplakt???
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 aug 2006, 13:06

Die Cooper vanaf de zijkant ziet er wel heel anders uit, de auto is duidelijk langer en het dak lijkt wat lager te zitten. De overhang van de voor- en achterbumper is ook duidelijk meer, de wielen zitten ineens veel minder op de hoeken. Het lijkt ineens allemaal wat meer doorsnee?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 aug 2006, 13:12

Ik vind hem niet tegenvallen 8) van binnen even wennen, dashboard is wel mooi maar ik vind airco met radio ronduit :''O verder is die toch wel oke.. maar ik blijf het huidig model mooier vinden :wink: en wat is dat stripje bij de achterramen?! duidelijk zichtbaar bij die rode cooper..
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 aug 2006, 13:14

Marjolein schreef:zijn bij de S de Sidevents ( schrijf je dat zoo??? ) nog afgeplakt???
Je zou het zeggen hè, maar ik vrees van niet :wink:
Laatst gewijzigd door Arjan op 14 aug 2006, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
chosenfew106
Be Mini
Be Mini

14 aug 2006, 13:15

Ik ben nog niet echt overtuigd van het nieuwe model. Waarschijnlijk moet ik de auto gewoon eerst in het echt zien. Wat ik echt niet mooi vindt is het nieuwe dashboard met al die plastic knopjes :cry: Hoe hebben ze dat nu kunnen doen.....
grand_cru
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

14 aug 2006, 13:21

De licht aflopende daklijn vind ik erg geslaagd, en ook de achterkant (vooral van de MCS) mogen er best zijn, een lekker vlakke en brede "kont" dus :mrgreen: . Vooraan mis ik inderdaad een beetje de welvingen van het huidige model, en de grote mistlampen doen een beetje "Renault" achtig aan :? .
Ook het interieur bevalt me prima: op het eerste gezicht zit alles ergonomisch een pak beter geplaatst. Zo staat de bediening van de spiegels eindelijk waar ze hoort: op de deur. Er zit zelfs heel wat meer vorm en reliëf in het dashboard.
Ik kan niet wachten om er eens in te gaan zitten, en hoop dat de plastic onderdelen wat steviger en krasvrijer zijn geworden dan op het huidige model (dat goedkope dashboard :shock: ).
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 aug 2006, 13:24

chosenfew106 schreef:Hoe hebben ze dat nu kunnen doen.....
MINI heeft altijd al gezegd dat de productiekosten van de eerste generatie MINI te hoog was. Vooral de kromme achterste zijruiten zijn kennelijk erg duur. Dat is er dus nu ook niet meer, er zit nu een 'gewone' C-stijl (is meteen een antwoord op de vraag van Hans over het stripje, dat is dus een spleet tussen raam en C-stijl).

Met de knopjes is het misschien hetzelfde. De plastic knopjes zijn misschien wat goedkoper. Het dashboard knap ik totaal op af, ik vind het echt niet mooi. Het is rond met veel teveel zilver en plastic, terwijl andere lijnen juist scherper zijn gemaakt zoals in de BMW's, b.v. de grote ring in het deurpaneel. Ik ben gelukkig niet zo 'verliefd' op deze als ik ben op de eerste generatie, voor mij gelukkig geen noodzaak tot inruilen :)
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 aug 2006, 13:35

De bonnet loopt volgens mij helemaal door tot op de voorruit. Ik mis daar ook de roostertjes volgens mij die nu nog tussen de ruit en de bonnet zitten bij het huidige model.
Grand_Cru schreef:Ik kan niet wachten om er eens in te gaan zitten
9 september 2006 in Nederland kan je je gang gaan :wink:

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”