Meld je aan en
parkeer hier je
EIGEN MINI
.
Home  |  Forum  |  Nieuws  |  MINI Parking  |  Locatiekaart  |  Gallery  |  DIY  |  Contact  |  Sponsors
Forum Registreren  | Jouw berichten  | Help  |   Inloggen

20 procent bijtelling voor Mini Cooper S

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.

20 procent bijtelling voor Mini Cooper S

Berichtdoor Berthil » wo jan 13, 2010 18:38

Mini heeft het gamma voor het nieuwe modeljaar nog eens goed bekeken. Het resultaat is dat de auto’s krachtiger zijn en ook nog eens minder uitstoot hebben.
De grootste winnaar is de Cooper S. De 1,6-liter turbomotor levert voortaan een vermogen van 184 pk, 9 pk meer dan voorheen. De topsnelheid is 228 kilometer per uur. Ondanks de extra paardenkrachten daalt het verbruik naar 5,8 liter per 100 kilometer. De Clubman verbruikt 0,1 liter per 100 kilometer extra. De bijbehorende CO2-uitstoot is 136 gram per kilometer (Clubman: 137 g/km, Cabrio: 139 g/km), waardoor de handgeschakelde Cooper S in al z’n vormen voortaan profiteert van 20 procent bijtelling.

Ook de andere Mini’s profiteren van wijzigingen. De 1,4-liter benzinemotor wordt uit het gamma geschrapt. De One heeft voortaan een 98 pk sterke 1,6-liter benzinemotor. Maar, belangrijker nog: het maximumkoppel steeg met 13 Nm naar 153 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 10,5 seconden en de topsnelheid is 186 km/h. De CO2-uitstoot daalt naar 127 g/km en het verbruik van de hatchback is 5,4 liter per 100 kilometer.
De One is er voortaan ook als Cabrio. De 98 pk sterke viercilinder krijgt de open Mini in 11,3 seconden naar 100 kilometer per uur. De topsnelheid is 181 kilometer per uur. Het gemiddeld verbruik komt uit op 5,7 liter per 100 kilometer en de uitstoot is 133 gram CO2/km.

De Cooper krijgt er twee pk bij, waardoor het totaal op 122 komt. De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost in die versie 9,1 seconden. De koek is voor de Cooper op bij 203 km/h. Het verbruik daalt naar 5,4 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot is 127 gram per kilometer.

Het basismodel van de Mini-range heet voortaan Mini One Minimalism Line. Ook die profiteert nu van de 1,6-liter viercilinder. Het vermogen blijft gelijk: 75 pk. Het koppel stijgt echter met 20 Nm naar 140 Nm, gunstig voor de tussenacceleraties. De sprint naar 100 kilometer per uur kost deze versie 13,2 seconden en de topsnelheid is 175 km/h. De CO2-uitstoot is voortaan 127 gram/km.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Berthil op wo jan 13, 2010 18:43, in totaal 2 keer bewerkt.

Berthil
Site Admin
 
Berichten: 14283
Geregistreerd: vr sep 23, 2005 17:04
Woonplaats: Sittard

Berichtdoor Berthil » wo jan 13, 2010 18:41

Naar ik begrepen heb komen deze beter cijfers door het gebruik van het BMW Vanos systeem.
Misschien is het koude-start probleem hiermee ook weg?

En de One krijgt dus ook een 1.6 motor net als de Cooper.

Berthil
Site Admin
 
Berichten: 14283
Geregistreerd: vr sep 23, 2005 17:04
Woonplaats: Sittard

Berichtdoor crossbytje » wo jan 13, 2010 19:05

Geen wijzigingen voor de diesel?

crossbytje
 
Berichten: 974
Geregistreerd: di sep 04, 2007 16:05
Woonplaats: Kortrijk

Berichtdoor Shag » wo jan 13, 2010 20:39

5.8/100 vind ik behoorlijk zuinig voor een S ! Goeie zaak, ontwikkelen kunnen die duitsers wel :D

Shag
 
Berichten: 6450
Geregistreerd: ma apr 04, 2016 16:25

Berichtdoor Jurgen » wo jan 13, 2010 20:47

Goh ik dacht dat de oude cooper s 6.1/l heeft ofzo. Terwijl ik toch mooi (met enkel autostrade) 8.8 haal. Niet dat veel is, want mijn cabrio was 10 ofzo, maar toch :D
Afbeelding

Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
 
Berichten: 5180
Geregistreerd: zo maart 11, 2007 00:48
Woonplaats: Erps-Kwerps

Berichtdoor Door » wo jan 13, 2010 21:08

Leuke ontwikkelingen!
Ik ben alleen nog benieuwd wat ze willen gaan doen voor de sportieve km-vreter ... Diesel S :rijden

Door
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: ma maart 10, 2008 19:50

Berichtdoor Jurgen » wo jan 13, 2010 21:11

Door schreef:Leuke ontwikkelingen!
Ik ben alleen nog benieuwd wat ze willen gaan doen voor de sportieve km-vreter ... Diesel S :rijden

Ik ook :D Want dan wordt dat de volgende :D
Afbeelding

Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
 
Berichten: 5180
Geregistreerd: zo maart 11, 2007 00:48
Woonplaats: Erps-Kwerps

Berichtdoor Marcel Always Open » wo jan 13, 2010 21:13

?? twee soorten mini One??
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Marcel Always Open
Cabrio-King
 
Berichten: 9454
Geregistreerd: za mei 06, 2006 22:18
Woonplaats: Pijnacker

Berichtdoor Woosh! » wo jan 13, 2010 22:03

Gaaf! Mijn werkgever is sinds dit jaar ook aan het kijken naar benzine auto's (voorheen enkel diesel op basis van 35.000 km/jaar :s )
Na aandringen van enkele medewerkers, gaan ze nu toch kijken naar benzine wagens voor de mederwerker die minder km's maakt.

Wellicht dat een S in de toekomst wel in mijn baan ligt :D
En anders misschien een S Diesel / JCW Diesel (als die komt *hoop hoop* :mrgreen: )
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding

Woosh!
The Transporter
 
Berichten: 11956
Geregistreerd: di okt 27, 2009 17:00
Woonplaats: In the middle of niks van Reeuwijk

Berichtdoor Ivo » wo jan 13, 2010 22:07

Nette cijfers voor een auto met deze prestaties :icon_top:! Zal in de praktijk ongetwijfeld niet haalbaar zijn, maar toch lekker voor de zakelijke rijder dat ie op papier zo zuinig is.

Zullen de twee versies van de One nu ook (net als bij de R50) met een Beek-kuurtje op hetzelfde vermogen van een Cooper kunnen komen?
Afbeelding

Ivo
 
Berichten: 8425
Geregistreerd: ma nov 07, 2016 23:22
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor FastBunny » wo jan 13, 2010 22:23

Marcel Always Open schreef:?? twee soorten mini One??

Ja, je had eerst alleen de 1.4 90PK versie, daarna is de 1.4 75PK versie erbij gekomen :) Nu krijgen beide versies een 1.6 liter variant.
Afbeelding

FastBunny
 
Berichten: 1364
Geregistreerd: vr nov 18, 2005 10:54
Woonplaats: Breda

Berichtdoor Mini Poeper » do jan 14, 2010 00:56

Ivo schreef:Zullen de twee versies van de One nu ook (net als bij de R50) met een Beek-kuurtje op hetzelfde vermogen van een Cooper kunnen komen?

Nee, dat verwacht ik niet. Lukte ook niet bij de R50, er waren namelijk ook mechanische verschillen.
Zullen er waarschijnlijk nu ook zijn.

Voorbeeld: 118i en 120i zijn precies dezelfde motoren. Chippen heeft totaal geen zin omdat de 118i een 4-1 spruitstuk heeft en de 120i een 4-2-1 spruitstuk. Weet je nog: zo een spruitstuk gaf enorm veel resultaat bij een R50.

Bij aanschaf van een MKII MINI heb ik overigens bij de overweging tussen een Cooper D en Cooper S ook de kwestie van diesel geluiden bij laatst genoemde meegenomen.

Mini Poeper
 
Berichten: 3993
Geregistreerd: vr jan 13, 2006 10:12
Woonplaats: In die Heimat

Berichtdoor Sven » do jan 14, 2010 01:31

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is het verschil bij een R50 One en Cooper alleen dat de computer iets anders is afgesteld... Iets met dat de gasklep in een kleiner percentage wordt geopend bij de One... Beek tuning (of andere) kan dit wijzigen waardoor je hetzelfde vermogen krijgt :wink:

Sven
 
Berichten: 15072
Geregistreerd: wo maart 05, 2008 17:22
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Mini Poeper » do jan 14, 2010 01:38

Nope

Gasklep is sowieso ook iets kleiner en andere bakverhouding.

Mini Poeper
 
Berichten: 3993
Geregistreerd: vr jan 13, 2006 10:12
Woonplaats: In die Heimat

Berichtdoor LUV2XLR8 » do jan 14, 2010 07:06

Dit opent wel weer perspectief (op dit moment). Het wordt aantrekkelijk om ook MINI weer op te nemen in het rijtje gewenste auto's. Alhoewel de keuze pas begin 2012 gemaakt hoeft te worden, dus alles zal ook afhankelijk zijn van de wijzigingen in het Belastingstelsel als ook het km-rijden...maar; look on the bright side; MINI is back on the short-list :mrgreen:

LUV2XLR8
 
Berichten: 2725
Geregistreerd: zo sep 25, 2005 20:34
Woonplaats: Barendrecht

Volgende

Keer terug naar MINI op het Web en in de Media

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

  naar boven  |  © copyright NewMINIclub  |  over ons  |  forum etiquette  |  website door 2BeeWeb
MINI is een merk van de BMW Group. Tenzij anders vermeld, zijn alle handelsmerken gedeponeerde handelsmerken van BMW AG.
Voornoemde zaken worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden of distributie door NewMINIclub.