Heeft er iemand nog dingen of tips waar ik op moet letten bij een mini om de remblokjes te vervangen?
Groetjes,
Sander
Remblokjes vervangen achter
- Sander--87
- Be Mini
- Misterman
- Be Mini
Bericht
Ik heb toevallig mijn remblokjes achter vervangen van de week. Het is allemaal vrij simpel:
1. Auto niet op de handrem, maar in z'n 1e versnelling en wiel er af
2. WD40 op de montagebouten aan de achterkant van het wiellager spuiten ( even in laten werken.
3. bouten losdraaien.
4. Remklauw verwijderen ( schroevendraaier tussen remschijf en remklauw aan de buitenkant, let op: NIET OP DE SCHIJF ZELF )
5. Remblokjes verwijderen en cilinder draaien en terug drukken met een hefboom. PAS OP!!! er zit een rubberen stofkapje, zorg dat je daar niet door heen gaat, kost €18.
6. Remblokjes plaatsen en het hele zooitje terug bouwen.
7. NIEUW slijtage sensor aansluiten.
8. melding resetten door sleutel paar keer in contact te zetten en bandenspanningsknopje op de handremconsole ingedrukt te houden. ( beetje mee spelen )
1. Auto niet op de handrem, maar in z'n 1e versnelling en wiel er af
2. WD40 op de montagebouten aan de achterkant van het wiellager spuiten ( even in laten werken.
3. bouten losdraaien.
4. Remklauw verwijderen ( schroevendraaier tussen remschijf en remklauw aan de buitenkant, let op: NIET OP DE SCHIJF ZELF )
5. Remblokjes verwijderen en cilinder draaien en terug drukken met een hefboom. PAS OP!!! er zit een rubberen stofkapje, zorg dat je daar niet door heen gaat, kost €18.
6. Remblokjes plaatsen en het hele zooitje terug bouwen.
7. NIEUW slijtage sensor aansluiten.
8. melding resetten door sleutel paar keer in contact te zetten en bandenspanningsknopje op de handremconsole ingedrukt te houden. ( beetje mee spelen )
- Sander--87
- Be Mini
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De tool is alleen voor de achterste remklauwen, bij mijn weten is het niet nodig de voorste standaard en 1ste generatie JCW cilinders te draaien bij indrukken. Aangezien de tweede generatie JCW voorste klauwen van Brembo zijn verwacht ik dat die ook niet draaien bji indrukken. Ik heb er verder niet zo veel verstand van maar ik denk dat het draaien bij indrukken wat te maken heeft met de handrem functie van de achterse remklauwen.
Ik heb de indrukker van Beek en hij heeft 60 Euro gekost.
Lijkt veel voor zoiets maar één keer zelf doen en het scheelt uren geklooi en meteen al dubbel terug verdienen.
Ik heb de indrukker van Beek en hij heeft 60 Euro gekost.
Lijkt veel voor zoiets maar één keer zelf doen en het scheelt uren geklooi en meteen al dubbel terug verdienen.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Waar je trouwens ook even op moet letten bij indrukken van welke remklauw dan ook is het remvloeistofniveau in het bijvultankje (welke ook voor de koppeling is). De dop moet je losdraaien en als het tankje al erg vol is zal die overlopen. Dus niet de remvloeistof bijvullen voordat je remblokken gaat wisselen.
- Sander--87
- Be Mini
- anthonykisters
- Leerling Mini lid
- Misterman
- Be Mini
Bericht
Re: Remblokjes vervangen achter
Op zoek naar de manier om mijn remblokjes te vervangen en de melding te resetten, kwam ik mijn eigen post in deze forumdiscussie tegen. Toch fijn als je zelf dit soort berichten post voor klusjes waarvan je vier jaar later niet meer precies weet hoe het ookalweer moest.
Voor en achter de blokjes nu vervangen en de melding ge-reset.
Met de ventieltjes van de remvloeistof op de remklauw geopend, druk je die cylinders overigens met het grootste gemak terug.
Voor en achter de blokjes nu vervangen en de melding ge-reset.
Met de ventieltjes van de remvloeistof op de remklauw geopend, druk je die cylinders overigens met het grootste gemak terug.
Verkies onwetendheid wanneer kennis tot ellende leidt.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”