Bovag test winterbanden in Snowworld met Mini's

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
dqs23
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Amstelveen
Berichten: 384
Lid geworden op: 18 jul 2010, 20:13

Bovag test winterbanden in Snowworld met Mini's

27 okt 2010, 10:45

Bovag test winterbanden in Snowworld. Video zelf stel niks voor over welke winterbanden goed zijn, maar gewoon leuk om te zien mini's in een indoor skibaan lol hebben.

Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

27 okt 2010, 14:47

Hey, geinig!

Lijkt me wel leuk om zelf eens rond te knallen daar indoor :lol:

Ik behoor vooralsnog trouwens tot de groep "gewoon knallen op zomerbanden" :mrgreen:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

27 okt 2010, 19:42

Shag schreef:Hey, geinig!

Lijkt me wel leuk om zelf eens rond te knallen daar indoor :lol:

Ik behoor vooralsnog trouwens tot de groep "gewoon knallen op zomerbanden" :mrgreen:
ik ook :mrgreen:
MichMich
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Baarn
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 nov 2008, 15:12

30 okt 2010, 13:48

Ik rij ook altijd op zomerbanden. Toch zet dit filmpje me wel aan het denken. Iemand enig idee aan wat voorn kosten ik moet denken wanneer ik winterbanden op mijn eigen velgen (18") wil? (en ook opslag nodig heb?)
Ben een ongelofelijke newbee op mini gebied, maar help je graag met mijn photoshop skills. :)
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

30 okt 2010, 13:55

Het is denk ik handiger (en beter voor je banden) om een extra setje velgen met winterbanden aan te schaffen. Dan spaar je bovendien die mooie gepolijste velgen tijdens de wintermaanden met al die pekel. Hier komen regelmatig mooie gebruikte setjes velgen met goede winterbanden voorbij.
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

30 okt 2010, 13:59

winterbanden maakt echt een groot verschil. Ik zet de Clubman sowieso op winterbanden, want daar rijden Rosalie het meest in met de kinderen. Ik vind die paar honderd euro extra voor de veiligheid van mijn vrouw en kinderen peanuts.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

30 okt 2010, 14:04

Verschil is inderdaad heel groot als het echt glad is, veel groter dan ik had verwacht. Afgelopen winter had onze MINI nog geen winterbanden en reed ik ook regelmatig in een auto die ze wel had. Dan merk je wel dat je er ook in Nederland heel veel aan kan hebben. Ik heb toen met de MINI een paar keer echt vast gestaan, terwijl je met winterbanden wegrijdt alsof er niks aan de hand is. Dit jaar komen er dus ook winterbanden onder de MINI.
Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

30 okt 2010, 17:54

ohja, wij moeten ook nog ff winterbandjes regelen... heb de velgen nog liggen van de aflevering vd mini...

maar zijn de resultaten ook al bekend?? wil wel eens weten wat voor band er aangeraden word... ??
Saartje
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Leiderdorp
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 feb 2008, 15:13

30 okt 2010, 20:51

Ik heb ze er vorige week ook weer op laten zetten. Maar het is inderdaad misschien beter om er nog een paar velgjes bij te kopen.
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

31 okt 2010, 10:51

Ik heb dit jaar ook voor het eerst een setje winterbanden (Pirelli 205/45R17 84V Winter 240 Snowsport Runflat) laten monteren. Ik wou het al jaren, maar het kwam er steeds niet van door allerlei andere dingen die dan toch maar weer eerst kwamen. Vorige winter door de hevige sneeuw een week mijn eigen straat niet uit kunnen komen!! :shock: Dit jaar verwachten ze opnieuw zo'n winter, dus nu moesten ze eronder. Maar ik merk nu al een enorm verschil. We zitten nu in een periode waarin de regen af en toe met bakken uit de lucht komt en ondanks dat de weg soms een zwembad lijkt kan ik echt met een behoorlijke snelheid over de snelweg knallen zonder enige spoorvorming of aquaplanning :wink: Ik heb nu overigens 2 sets velgen:17 inch S-Spokes met winterbanden en 17 inch Pace-Spokes met zomerbanden.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oirschot
Berichten: 287
Lid geworden op: 26 mei 2008, 21:08

01 nov 2010, 17:37

Ik rijd eigenlijk al jaren met winterbanden, verschil is er echt wel maar er is ook een groot nadeel.
Mensen die winterbanden aanschaffen en dan denken mwhaa ik heb winterbanden mij kan niks gebeuren en gewoon als een zot rond rijden.

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”