Heb heel wat Topic's hier al afgestruind en de zoekfunctie gebruikt, maar kwam niet soortgelijk probleem tegen...
Als ik alsnog onnodig een nieuw topic hierover heb geopend, hoor ik dat graag.
Rij in een Mini Mayfair (mrt 2010) en heb de Mini voorzien van een (after market) Bi-Xenon 6000K set, de stadslichten vervangen door LED T10-lampen en de kentekenplaatverlichting vervangen door LED Festoon-lampjes.
Verlichting werkt perfect; geen knipperende of stroboscoop effecten met Xenon en de LED-lampjes dimmen mooi langzaam uit.
Echter, de boordcomputer vindt het niet zo leuk


Het vreemde is dat het Canbus voorbereide ballasten en LED-lampen zijn, dus zowel Xenon als de LED-lampen.
Verlichting doet het ook perfect en de BC 'mekkert' ook niet over de LED-stadsverlichting.
Heb de nodige tientallen Xenon-sets gemonteerd (weliswaar nog niet in een Mini...), maar dit nog nooit zo meegemaakt.
Ben ook in overleg met de leverancier, die ook op z'n hoofd krabt en maar de producent er bij heeft gehaald.
We hebben de volgende reactie gehad:
(d'r stond nog wel een stuk tekst voor, maar dat maakt het hier niet overzichtelijk...)Based on our experiences, the Can-bus ballast (with capacitor solution) does not work perfectly on some of the cars like BMW Mini, E90, Mercedes 2001-2003(but no problem at all on BMW E46, VW Passat, etc., on the other hand).
The resistor solution will eliminate the warning indicator, but it is a hassle to install and very dangerous. This is why we had long and keen arguments internally, but decided to give up and turn back to clients and users’ safety at the end.
For car owners of BMW Mini, E90, I would suggest out of my conscience that they not install retrofit HID conversion kit unless they don’t mind the warning indicator is on.
To go for the resistor solution will put them in great danger.
They could turn to the OE option HID headlights(D1/D2/D3/D4) or, at least, 50-55W HID conversion kit with less risk if they really desire the HID light.
I hope you can understand.
Thank you.
Volgens de producent is er bij de "BMW Mini" niets aan te doen, maar weiger dat eigenlijk te geloven...
Aangezien anderen hier er geen last van hebben of het uiteindelijk hebben kunnen oplossen (met warning cancellers), vermoed ik dat het te maken heeft met de wat uitgebreidere (?) boordcomputer op de Mini Mayfair met Navi.
Bij sommige merken+type auto's moet de BCM ingesteld worden op aanwezigheid van Xenon.
Is dat misschien hier ook zo ?
Heeft iemand daar ervaring mee ?
Zijn de Xenon-instellingen zelf in de BCM in te stellen of moet je daar de dealer lief voor aankijken ?
Ben benieuwd of dit probleem met jullie is op te lossen...