Is het mogelijk om een cooper S motor in een cooper te bouwen?
Ik had namelijk het idee, wanneer ik de 100.000 km passeer om een cooper S motor te halen in Duitsland. En deze in mijn mini te bouwen. Ik kan hulp krijgen van de monteur van mijn vaders garage. Dus ik denk dat inbouwen geen probleem is. Of komt er meer bij kijken?
Cooper S Motor
- red_devil
- Bijna verslaafd
- red_devil
- Bijna verslaafd
Bericht

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Ja zou dacht ik eerst ook, maar ik wil mijn mini niet kwijt. Alles wat ik erop en eraan heb gezet ben ik dan kwijt. Kan ik weer van voor af aan beginnen. Moet er niet aan denken. Maar misschien over 2 jaar, denk ik er anders over...... Of niet. Ik weet het nog niet.
Een cooper S motor koop je al voor rond de 1500 euro
is toch goedkoper dan een mini cooper S
Een cooper S motor koop je al voor rond de 1500 euro

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Voordat je een motorswap gaat doen zou je je beter kunnen verdiepen in de de motortechniek. Sla er wat literatuur en lectuur op na en speur het internet af. 

- red_devil
- Bijna verslaafd
Bericht

Dit kreeg ik van Sid via mail:
Dan toch maar sparen denk over een paar jaar (± 2jaar) voor een oude S (dus neit de nieuwe versie, maar het huidige model) Dat vind ik denk een betere optie. Hopelijk kan ik er dan nog eentje vinden met weinig km's.Sid schreef:
je hebt nodig van een cooper s:
- blok met ecu
- versnellingsbak
- schakelkabels
- motorkap
- m7 short air intake (alleen al ongeveer 800 euro, anders kom je met je luchtfilter en accu in de knel)
- cooper s motorsteunen
zonder deze dingen gaat het absoluut niet werken.
daarna moet je:
- chiptuning op maat
- misschien een andere radiateur
- misschien een ander klokkenhuis (deze schijnt maar met 1 specifiek blok samen te werken, iets met startbeveiliging...)
- motorkabelboom van je huidige blok overzetten naar het s-blok
nog wat grappig, wat allemaal wel niet hetzelfde is op een cooper en cooper s:
- cilinderkop heeft zelfde artikelnr
- bougies heeft zelfde artikelnr
- ecu heeft zelfde artikelnr
- uitlaatspruitstuk heeft zelfde artikelnr
- gasklep heeft zelfde artikelnr
je kan door te vergelijken op http://www.realoem.com/bmw/ heel veel te weten komen!
Grt Sid
ps: totale kosten excl. manuren? reken op 6000 euro als je overal voordelig aan kan komen...
tel hier nog eens 50 manuren bij op! dan ga je toch weer aan een s denken heik weet het, been there done that!

- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Misschien een S-je van een oud vrouwtjered_devil schreef:Dit kreeg ik van Sid via mail:
Dan toch maar sparen denk over een paar jaar (± 2jaar) voor een oude S (dus neit de nieuwe versie, maar het huidige model) Dat vind ik denk een betere optie. Hopelijk kan ik er dan nog eentje vinden met weinig km's.

- Braspenning Racing
- Mod virus alert!
Bericht
De charme van een andere auto is juist weer het van voren af aan beginnen en dan op meetings je "oude" wagentje weer terug te zien 

- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Jaja, het was al duidelijk! geen beginnen aanSid schreef:was de andere aandrijfassen nog vergeten![]()
300 euro p/stuk @ dealer, 2 stuks nodig

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors