Advies gevraagd!

De 2e generatie vanaf 2006
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

Advies gevraagd!

24 jun 2011, 00:58

Zoals sommigen van jullie al weten heb ik al behoorlijk wat problemen en onkosten met mijn auto gehad.
Aargh! dacht dan ook dat mijn MINI nu eindelijk helemaal zonder problemen zou zijn.

Niet dus! Na de laatste reparatie (vervanging van de gehele distributie) reed mijn auto beter dan ooit (dat mag ook wel). Ik had zelfs totaal geen last meer van het ratel/dieselgeluid wat ik anders zeker een paar keer per maand had (of zelfs vaker).

Nu heb ik sinds een paar weken dat ratel/dieselgeluid weer! Nu is het alleen erger dan ooit en doet ie het echt elke keer als ik hem start (na een tijdje te hebben stilgestaan). Het lijkt nu ook of er iets los zit bv.een onderdeeltje dat een beetje los zit en meetrilt.

Het grootste verschil met voorheen is dat ie het nu elke keer dat als je de auto start (koude start) en je het met stationair draaien niet (of bijna niet) hoort maar wel voornamelijk met rijden (maar dan een stuk erger en langer als vroeger). Het klinkt echt heel erg gaar. Naarmate de auto warmer wordt verdwijnt dit geluid wel geleidelijk of het wordt minder (na +/- 10 tot 15 minuten).

Ik voel me echt heel erg opgelaten als ik er mee rij (dan hoop ik dat de mensen het niet horen of opmerken). Een ander probleempje wat ik al een tijdje heb is een raar geluid (het lijkt wel een slijptol) als ik boven de 120/130 km/h rij. Monteur van mijn dealer een klein stukje mee laten rijden maar natuurlijk maakte hij op dat moment dat geluid niet :(
Al met al ben ik deze auto nu echt zat aan het worden.

Ik wil jullie dan ook om advies vragen:
- het probleem van het ratelen/dieselgeluid melden bij dealer, waardoor ik waarschijnlijk weer voor hoge kosten kom te staan (alleen al voor onderzoekkosten). Ik wil geen cent meer aan deze auto uitgeven voor eventuele reparaties.

- niet melden en gewoon zo door blijven rijden en ondertussen op zoek naar iets anders gaan (auto inruilen). Sowieso wordt het geen MINI meer of BMW. Een Golf 6 Gti is denk ik de grootste kanshebber als eventuele vervanging.

Ik hoor echt graag jullie adviezen.

Alvast bedankt.
your non average MINI driver
speedy
NMC Legend
NMC Legend

24 jun 2011, 08:09

wat klote zeg!! :( Ik zou hem inruilen ;)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

24 jun 2011, 08:51

snap trouwens niet waarom ze het niet bij jou voor elkaar krijgen dat die niet meer ratelt :roll:
Is het de ketting die je nu hoort en gaat het geluid pas klinken boven de 2000 toeren ? anders misschien wel ff nieuwe kettingspanner erin laten zetten :wink: kost je maar 100 euro en dan staat de ketting in ieder geval wel strak en ben je van dat nare geluid af .
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jun 2011, 12:06

Als je klachten terugkomen dan moet je direct teruggaan naar de dealer. Het kan niet zo zijn dat je deze reparatie hebt laten uitvoeren en het dan weer terugkomt, daar komen ze niet mee weg.

Stuur Sjaak (shag) even een PM, hij weet alles op juridisch gebied.

Ik mocht geen meter meer verder rijden toen mijn MINI's deze klachten hadden, dus ik zou er niet mee doorrijden. Straks draait je motor in elkaar en dan ben je nog veel verder van huis.

Succes wederom!

Oh ja, als het opgelost is direct wegdoen dat ding...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

24 jun 2011, 18:11

speedy schreef:snap trouwens niet waarom ze het niet bij jou voor elkaar krijgen dat die niet meer ratelt :roll:
Is het de ketting die je nu hoort en gaat het geluid pas klinken boven de 2000 toeren ? anders misschien wel ff nieuwe kettingspanner erin laten zetten :wink: kost je maar 100 euro en dan staat de ketting in ieder geval wel strak en ben je van dat nare geluid af .
Ik weet niet zeker of het de ketting is (denk het wel) maar ze hebben een paar maanden geleden nog de gehele distributie vervangen dus dan is het toch van de zotte als er weer een nieuwe kettingspanner in moet? :s
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

24 jun 2011, 18:27

mushrop schreef:Als je klachten terugkomen dan moet je direct teruggaan naar de dealer. Het kan niet zo zijn dat je deze reparatie hebt laten uitvoeren en het dan weer terugkomt, daar komen ze niet mee weg.

Stuur Sjaak (shag) even een PM, hij weet alles op juridisch gebied.

Ik mocht geen meter meer verder rijden toen mijn MINI's deze klachten hadden, dus ik zou er niet mee doorrijden. Straks draait je motor in elkaar en dan ben je nog veel verder van huis.

Succes wederom!

Oh ja, als het opgelost is direct wegdoen dat ding...
De laatste reparatie was trouwens n.a.v. een motorstoring (lampje ging branden) en niet het ratelgeluid. Dit had ik dus 2x gehad, de 1e keer konden ze niks vinden maar een week of 2 later kreeg ik weer zo'n melding. Toen kwamen ze met de diagnose dat de timing van de distributie niet in orde was (mocht niet meer verder rijden).

Ik denk dat ik Sjaak (shag) een PM ga sturen. Een ding is zeker........ik wil geen cent meer aan reparatiekosten uitgeven!

Weet het gewoon niet meer!

In ieder geval bedankt voor je reactie.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

24 jun 2011, 18:34

misschien hebben ze de kettingspanner vergeten vorige keer ....
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 jun 2011, 14:41

Wat ze vorige keer vervangen hebben, daar heb je opnieuw 2 jaar garantie op. Sowieso, als ze een probleem 'oplossen' en het is na korte tijd terug, dan hebben ze het niet goed opgelost. De dealer moet dit als service na je vorige reparatie kostenloos controleren lijkt mij.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”