Hier een auto-fan in hart en nieren. Al enkele jaren BMW en VW rijder, voorgangers waren een BMW 1-serie en een VW Golf V GTI. Na inruil van de Golf V op een Golf VI met 'spaarzame motor' missen we zo nu en dan toch de pk's en de fun. Niet dat mijn huidige auto dat niet heeft, maar die rijd ik vanaf begin dit jaar alleen nog maar zakelijk. Daarom zijn we op zoek gegaan voor een auto erbij, die veel lol geeft, goed te betalen is (lage vaste kosten) er goed uitziet, nog een klein beetje waardevast is en ook nog redelijk vooruit komt.
Vanaf a.s. vrijdag worden wij dan ook Mini rijders. Als aanvulling op onze huidige BMW 3-serie (10-2009) en VW Golf VI (01-2011) hebben we als derde auto een Mini Cooper S Chilli uit 2002 aangeschaft. Het is een goed te betalen auto in onze ogen met lage vaste lasten en toch heel veel lol. De afwerking en kwaliteiten van een BMW (nou ja, grotendeels dan) en de looks zijn tijdloos.
We zochten een mooie complete Mini met wat meer kilometers, zodat deze goed te betalen is. Het moest wel een Cooper S worden en een donker grijze kleur was een vereiste van mijn vrouw. Liefst met een zwart dak en zwarte spiegels, maar we liepen tegen deze aan:

Geen zwart dak, maar een wit dak en witte spiegels. In mijn ogen met het panoramadak toch een mooie combi.
Na twee uitgebreide proefritten, de auto van boven tot onder bekeken te hebben en verdere informatie inwinning de wagen aangeschaft.
Na aflevering zal ik nog een paar betere foto's plaatsen.
De spec's in het kort:
- Dark silver metallic
- 17 inch S-spoke velgen
- Wit dak, witte spiegelkappen en white bonnet stripes
- Climate control
- Xenon
- Panoramadak
- Volledig lederen bekleding zwart/blauw
- Stoelverwarming
- Sportstuur met stuurwielbediening
- Radio Boost met CD wissellaar
- Cruise control
- Lichtpakket
- Alarm
- Armsteun voor
- Bijrijdersstoel in hoogte verstelbaar
- DSC
De volgende mod's willen we nog doorvoeren:
- Kleinere antenne (done!)
- Donker getinte ramen achter
- Nieuwe pookknop
- Witte LED stadslichten en kentekenplaat verlichting
- Velgen opnieuw laten stralen en spuiten
- Deukjes uit dak halen (restylen)
Na aflevering en complete cleaningsbeurt een wat uitgebreider verslag in Show your ride.