AP-schroefset bonkt rechts voor

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Lowman
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

AP-schroefset bonkt rechts voor

11 feb 2013, 15:36

Hye,

Ik heb een probleem: ik heb sinds Juli een Ap-schroefset op mijn Mini zitten. Maar wanneer je traag rijdt gewoon voorruit of achteruit maakt de mini rechts vanvoor een tonkend geluid.. Ik heb alle rubbers die aan vervanging toe waren natuurlijk vervangen. Ik heb ook het toplager vervangen maar nog steeds maakt de mini hetzelfde geluid.. Ik weet hier geen raad meer mee.
Heeft iemand van jullie een idee?

Groeten Pieter
Living the low MINI life is the best their is!
Lowman
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

13 feb 2013, 01:41

marcel.no schreef:Hei Pieter
Niu heb ik ook een AP setje en had ook een schokbreker die een raar geluid maakte.
Wat t is ??? Ik heb geen idee maar ben naar de leverancier gegaan en die hebben een formulier van AP ontvangen.
Ingevuld en ze sturen je een nieuwe op. Die oude moeten ze terug naar dat lijkt me logisch.
Probeer dat maar eens ff. Zit toch garantie op die dingen en t kan gewoon gebeuren zeg ik maar!
Succes.
Gr. Marcel.no
Ik heb een nieuwe veerpoot geregeld onder garantie vandaag die ik vrijdag in mijn handen krijg om hem te plaatsen..
Nu nog hopen dat het dat is..
Keep you posted
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!

13 feb 2013, 09:59

Ik ken heel wat mensen die een AP setje hebben of gehad hebben.
Helaas hoor ik regelmatig commentaar van mindere kwaliteit. En dat gaat dan niet over de set op zich. Maar meestal over één demper van slechte kwaliteit. Volgens mij heeft dit alles te maken over de eindcontrole of controle tijdens de assemblage. Het prijs verschil zal ergens zitten.

Maar nogmaals, de algemene bevindingen, alles in orde en goed geplaatst, dan is het setje ook 100% zijn geld waard. Wat je dus nodig hebt is iemand die het fatsoenlijk kan plaatsen. En een bedrijf dat de garantie mooi kan afhandelen indien het alsnog fout zou gaan.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 feb 2013, 12:16

Ik heb hetzelfde gehad met m'n KW V1, alleen dan rechtsachter. Dat klonk alsof je met een stang in een holle buis zat te tikken. Uiteindelijk is die ook onder garantie vervangen. Daarna was het weg
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Lowman
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

13 feb 2013, 12:49

MrBean schreef:Ik ken heel wat mensen die een AP setje hebben of gehad hebben.
Helaas hoor ik regelmatig commentaar van mindere kwaliteit. En dat gaat dan niet over de set op zich. Maar meestal over één demper van slechte kwaliteit. Volgens mij heeft dit alles te maken over de eindcontrole of controle tijdens de assemblage. Het prijs verschil zal ergens zitten.

Maar nogmaals, de algemene bevindingen, alles in orde en goed geplaatst, dan is het setje ook 100% zijn geld waard. Wat je dus nodig hebt is iemand die het fatsoenlijk kan plaatsen. En een bedrijf dat de garantie mooi kan afhandelen indien het alsnog fout zou gaan.
Ja, ik ken ook vele mensen met een ap set waar 1 kant geluid van maakt.. Afwachten tot vrijdag maar..
Lowman
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

16 feb 2013, 22:55

Ben gisteren naar mijn garagist geweest die de schroefset had geplaatst en die zei dat er nietd aan de dempers was maar dat ik de mini eens moedt laten uitlijnen.. Zo gezegt zo gedaan ni heb ik hem laten uitlijnen hij maakt een minder toenketoenk geluid maar toch nog steeds niet helemaal weg. Wat nu? Ik weet het niet meer ;(
Lowman
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

16 feb 2013, 23:58

Bij het uitlijnen kregen ze de camber rechts vanoor niet meer binnen de norm deze was 12' ipv 0.05' zou dit er iets met te maken kunnen hebben?

Voorbeeld: wanneer ik bij mij thuis de oprit op of af rijdt maakt de mini rechts vanvoor een bonkend tonkend geluid..

Ik weet echt niet meer watndit nog kan zijn..
Mini-Cooper
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 feb 2013, 00:47

Versleten kogel op je koppelstang (stabilisatorlink)?
Dan gaan ie toenketoenk doen bij kuilen etc., maar dat merk/hoor je niet op de vlakke weg.
Lowman
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

17 feb 2013, 20:58

Mini-Cooper schreef:Versleten kogel op je koppelstang (stabilisatorlink)?
Dan gaan ie toenketoenk doen bij kuilen etc., maar dat merk/hoor je niet op de vlakke weg.
Dat is toch het stangetje dat je veerpoot verbindt met je stabilisator stang die onder de auto door gaat niet?
Hoe kun je dit testen dat deze versleten is?
Mini-Cooper
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 feb 2013, 21:23

Dirt kun je moeilijk testen, maar is volgens mij te doen.
wagen op de krik zetten, bokje onder de auto zetten en dan voorzichtig de krik onder de fuseekogel zetten(wel iets dempends
tussen fusee en krik) en langzaam weer spanning op de schokdemper zetten , waardoor de spanning op de koppelstang
vermindert wordt. Als er dan spel in de koppelstang met de stabilisatorstang of bevestiging met schokbreker is in de kogel, merk
je dat als je met een tang en de koppelstang beweegt.

Maar als je gewoon safe wilt gaan, moet je gewoon nieuwe koppelstangen plaatsen.

Ik heb het eens keer gehad bij een zafira van een vriend van mij. Die knoepte als een gek op de slechte bospaden en bijna niets aan te merken op de krik.(deze koppelstangen waren zelfs van kunstof)
Ik twijfelde om me het werk aan te doen om ze te verwisselen, maar toch gedaan en een wereld van verschil.

Was duidelijk wel het probleem destijds.

Misschien dat je zelfs iets kortere koppelstangen moet hebben icm met je schroefset?

Hoop dat je hier iets aan hebt!
Lowman
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

17 feb 2013, 21:28

Mini-Cooper schreef:Dirt kun je moeilijk testen, maar is volgens mij te doen.
wagen op de krik zetten, bokje onder de auto zetten en dan voorzichtig de krik onder de fuseekogel zetten(wel iets dempends
tussen fusee en krik) en langzaam weer spanning op de schokdemper zetten , waardoor de spanning op de koppelstang
vermindert wordt. Als er dan spel in de koppelstang met de stabilisatorstang of bevestiging met schokbreker is in de kogel, merk
je dat als je met een tang en de koppelstang beweegt.

Maar als je gewoon safe wilt gaan, moet je gewoon nieuwe koppelstangen plaatsen.

Ik heb het eens keer gehad bij een zafira van een vriend van mij. Die knoepte als een gek op de slechte bospaden en bijna niets aan te merken op de krik.(deze koppelstangen waren zelfs van kunstof)
Ik twijfelde om me het werk aan te doen om ze te verwisselen, maar toch gedaan en een wereld van verschil.

Was duidelijk wel het probleem destijds.

Misschien dat je zelfs iets kortere koppelstangen moet hebben icm met je schroefset?

Hoop dat je hier iets aan hebt!
Waarom zou ik kortere stabistangen plaatsen? wat verrandert dit? leg me hier het doel eens van uit want ik heb geen flauw idee waarom die kortere nodig zijn?

Btw: ik rijd meestal uiterst laag rond..
Mini-Cooper
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 feb 2013, 21:54

Staat schijnbaar meer druk op de koppelstangen als je extreem laag rijd, waardoor misschien de kopplestang het
meer voor de kiezen krijgt.

Lees dit maar eens , de meningen zijn verdeeld. En ik zei 'misschien'

http://www.mypolo.nl/forum/polo-iv-9n-3 ... -niet.html

Maar lees maar eens de reacties vanaf roy78

En voor als je er kopen wil :D
http://www.ebay.de/itm/130734416513?_tr ... 97.c0.m619
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 feb 2013, 22:07

Als je heel laag rond rijdt kan het ook zijn dat je voorste stabilisatorstang het subframe raakt. Dit heb ik ook gehad met de Blauwe en ik heb alle kogels aan de voorwielophanging vervangen en niets hielp. Totdat ik een heel klein bruin roestvlekje zag op de stabilisatorstang waar deze tegen het subframe aan kwam.

Je kan het makkelijk testen als je aan beide kanten de stabilisator links los maakt en met de hand de stabilisatorstang naar beneden beweegt, dan hoor je hem tegen het subframe komen.

Ik heb verstelbare links geplaatst maar nog steeds herrie op de beste stand. Toen heb ik ze ingekort om de stang omhoog te brengen en weg herrie.

Ik heb wel een dikkere stabilisatorstang dan standaard dus kan specifiek iets van mijn auto zijn.
Lowman
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

17 feb 2013, 22:24

Berthil schreef:Als je heel laag rond rijdt kan het ook zijn dat je voorste stabilisatorstang het subframe raakt. Dit heb ik ook gehad met de Blauwe en ik heb alle kogels aan de voorwielophanging vervangen en niets hielp. Totdat ik een heel klein bruin roestvlekje zag op de stabilisatorstang waar deze tegen het subframe aan kwam.

Je kan het makkelijk testen als je aan beide kanten de stabilisator links los maakt en met de hand de stabilisatorstang naar beneden beweegt, dan hoor je hem tegen het subframe komen.

Ik heb verstelbare links geplaatst maar nog steeds herrie op de beste stand. Toen heb ik ze ingekort om de stang omhoog te brengen en weg herrie.

Ik heb wel een dikkere stabilisatorstang dan standaard dus kan specifiek iets van mijn auto zijn.
Jij hebt dus verkorte stabilisatorstangetjes geplaats? of zo'n die je kunt indraaien? Hoe weet je dan dat deze op de juiste hoogte staan?
Om te checke dat de stablisatorstang het chassis raakt moet ik dus de 2 kleine stabi stangetjes los maken en de stabilisatorstang die onder de auto door gaat naar beneden duwen?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”