Cooper S uitlaat onder een Cooper/One...

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Cooper S uitlaat onder een Cooper/One...

18 jan 2006, 18:13

... kan dat?
Zo ja, foto's? Ik kan er geen vinden.
Morty
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

18 jan 2006, 21:05

Oh ja ... bestaat zekers.

Eisenmann heeft er onder andere + ook een sierlijst voor uitlaat.

In bijlage de pdf met foto's en installatie methode.

http://www.eisenmann-technik.de/auspuff ... 830488.pdf

PS: dit staat in de verkeerde sectie, niet?
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 jan 2006, 21:09

Dankje, maar ik bedoel een echte Cooper S uitlaat. Ik kan er een op de kop tikken voor weinig die nog niet gebruikt is.
Morty schreef:Oh ja ... bestaat zekers.
PS: dit staat in de verkeerde sectie, niet?
Inderdaad, nu zie ik het ook.

SOS Berthil, zou je a.u.b. dit topic even kunnen verplaatsen?SOS
edit: Dit is inmiddels gebeurd!
Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 18 jan 2006, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
flyguy
Enthousiast
Enthousiast

18 jan 2006, 22:07

Voor zover ik weet past dat niet zomaar. De uitlaat zal moeten worden aangepast. Dit is zoveel werk dat het goedkoper/makkelijker is om een 'after market' uitlaat/demper aan te schaffen.
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Cooper S uitlaat onder een Cooper/One...

18 jan 2006, 22:37

Mini Poeper schreef:... kan dat?
Zo ja, foto's? Ik kan er geen vinden.
Zonder "hak-, breek- en laswerk"-werk past dit waarschijnlijk niet. Onderzijde van beide modellen verschilt nogal.
Bij de Cooper S zit er bijvoorbeeld een accubakje, terwijl er bij de One/Cooper ruimte is voor een reserve-wiel.

Effe 2 plaatjes ter illustratie:

Foto One/Cooper ( dank aan www.rspeed.net )
Afbeelding

Foto Cooper S ( Dank aan www.ottawaminiclub.ca )
Afbeelding
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Nederland

19 jan 2006, 09:52

Ton van Cool New Europe heeft een centre exit uitlaat onder zijn Cooper die volgens mij eigenlijk bedoeld is voor een S (wel after-market). Als ik het zo zie zit ook alleen het reservewiel in de weg (dat je waarschijnlijk niet eens hebt). Ik dacht dat het wel te doen was, maar details weet ik niet. After-market-uitlaat is leuk, maar als het je erom gaat om een centre-exit uitlaat te hebben schiet je daar ook niet veel mee op.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 jan 2006, 10:15

Ik heb idd geen reserve wiel.
Het gaat om een orginele Cooper S uitlaat.

Maar ja als het niet gaat, jammer. :cry:

Dan besteed ik dat bedrag maar aan onderstel.
Wat kan ik beter doen: verlagingsveren of veerpoten vervangen door Cooper S veerpoten? Men zei dat de orginele eraf moeten worden geslepen en de Cooper S veerpoten er weer aan pikken/lassen.
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Nederland

19 jan 2006, 11:09

Ik bedoel dus te zeggen dat ik niet zo snel zou opgeven, volgens mij kan het wel. Niet zomaar, maar ook niet onmogelijk.

Even zoeken op Mini2.com levert in elk geval bewijs dat het kan, hoe heb ik nog niet gevonden, maar heb nog niet door alle pagina's zoekresultaten gescant (lastig zoektermen bedenken hiervoor):

http://www.mini2.com/forum/showthread.p ... er+exhaust

Ik heb dus gezocht op "exhaust cooper" in de forums engine tuning, model specific > cooper en model specific > cooper s. Mocht je tijd over hebben... ;)
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 jan 2006, 11:21

Ik lees net ook dat er juist eerder vermogensverlies optreed; laat maar zitten dus! >)

Ik ben meer iemand die onder de kap tuned dan optisch. Ok, het oog wil ook wat, maar heb liever een wolf in schaapskleren dan een schaap in wolfskleren.
jschip
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

19 jan 2006, 11:32

@mini poeper:

Een cooper S uitlaat onder een one/cooper is mogelijk. Dit heb ik al meerdere malen gezien. Je zal de kunststof kap op de plaats voor het resevewel wel moeten weghalen. Ook zal je een nieuwe zwarte strip onderaan je bumper moeten kopen, met de uitsparingen in het midden (ook cooper S, zie bovenstaande foto). Het enige lastige zal de extra ophangpunten voor de uitlaat zijn. Ik weet niet of deze al in de carosserie voorbereid zijn (dmv schroefdraad o.i.d.).

Over het verlagen: Wat je bedoelt met slijpen en lassen aan de cooper S veerpoten zal waarschijnlijk betrekking hebben op de bevestiging van de stangetjes naar de stabilisatorstang. Hier zijn nl. 2 typen in. Tot 2004 bevestiging aan de veerschotel en vanaf 2004 bevestigd aan het ronde deel vd veerpoot. Het is dus afhankelijk van het bouwjaar van je auto en het bouwjaar van de cooper S veerpoten die je koopt of ze zonder aanpassingen onder je mini kunnen.

Misschien heb je trouwens al S veerpoten, dit kun je zien op de papieren stickers op je eigen veerpoten. Als daarop cooper S staat heb je ze al.
Met alleen cooper S veren wordt hij trouwens niet zo laag als bv Berthil. Dan heb je een verlagingsverenset nodig.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2006, 12:17

Je kan een extra stukje bocht kopen voor de S uitlaat. Dan kan je 1 demper weghalen.... Scheelt gewicht en ik denk dat je dan ook geen vermogensverlies meer hebt t.o.v. de standaard Cooper uitlaat.

Toevallig heeft de dochter van de bewoonster van ons nieuwe huis (kunnen jullie het nog volgen :mrgreen: ) een Cooper met een S uitlaat. Alleen geen idee hoe of waar die gemonteerd is.

groetjes,
Peter
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

19 jan 2006, 12:42

peter schreef:Toevallig heeft de dochter van de bewoonster van ons nieuwe huis (kunnen jullie het nog volgen :mrgreen: ) een Cooper met een S uitlaat. Alleen geen idee hoe of waar die gemonteerd is.
Vraag ff na dan voor onze Mini Poepert, en druk gelijk een flyer achter de ruitenwisser bij haar :mrgreen:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

21 jan 2006, 13:11

Hey MINI Poeper

Hier een link met plaatjes van iemand die een S uitlaat onder een One heeft gezet. Netjes gemonteerd :)

http://www.mini2.com/forum/showthread.php?t=95802

Kijk maar of je er wat aan hebt
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast

Cooper S uitlaat en trekhaak.

15 nov 2007, 15:25

Kan iemand mij vertellen of de Cooper S uitlaat ook op een Cooper past met trekhaak? De aansluiting van de afneembare trekhaak zit wel uit het midden ivm de mistlamp.
Op realoem.com wordt geen trekhaak geleverd voor de Cooper S, is dit gedaan om het vermogen of omdat het niet past ivm de uitlaat.

Groeten Erik
Der Abt
Be Mini
Be Mini

18 nov 2007, 10:02

Ga toch gewoon voor die aftermarket uitlaat :wink:

Hier is die op mijn Cooper:

Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”