**Versnellingsbak update ** 8)

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

**Versnellingsbak update ** 8)

15 mar 2007, 10:23

Ik heb een Mini van 2001 met nog zo'n kl*te versnellingsbak er in (ben 2e eigenaar).
Nu alles al een beetje gelezen en nagevraagd maar nu zit ik toch nog met 1 vraag.

Wanneer de bak in versnelling staat (maakt niet uit welke) dan heb ik onwijs veel speling. Kan de pook zeker 1 cm van links naar rechts bewegen. BMW zegt doodleuk: "Je kan er een nieuw versnellingsbak in zetten, maar dan krijg je dezelfde type als die er nu in zit alleen dan een nieuwe. Gegarandeerd dat je na een jaar weer met dezelfde problemen zit !! Bak + montage ong 1500 euro's. Maar het kan geen kwaad om zo rond te blijven rijden. Je moet alleen ff wat creatiever schakelen en je pook met rust wanneer deze in de versnelling staat" :s

Nu kan ik me van mijn vorige vorige auto herinneren (Opel Corsa C 2003) dat er een bepaalde bout/ moer was waar je een wat dikker ringetje tussen kon doen om die speling aanzienlijk te verminderen. Komt dit jullie bekend voor ??

Ik heb al ff gekeken onder de pookhoes maar kon zo 3-2-1 niets vinden. Hebben jullie enig idee ??

Gr,
Knuckles
Laatst gewijzigd door Knuckles op 15 aug 2007, 18:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 mar 2007, 10:28

Als je even naar shortshift zoekt komt er een shortshift voorbij waarin ook een uitgebreide montagehandleiding staat. Daar staan rubbers op waarin de kogel is gevat die je kennelijk door steverige kan vervangen.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 mar 2007, 10:33

Kan er dan geen facelift bak in een pre-facelift mini ? Die zouden wat beter moeten zijn toch :)
Afbeelding
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 mar 2007, 11:14

Ja dat heb ik inderdaad ook gevraagd. Maar zij zeggen dat een versnellingsbak gekoppeld is aan het chassis nummer. Dus als zij dit opgeven krijgen ze gewoon diezelfde type versnellingsbak binnen...

Echt vaag eigenlijk...
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 mar 2007, 11:44

Dan moet je gewoon het chassisnummer van een facelift Cooper opgeven. Ik denk dat iemand hier dat wel zou willen geven als je echt van plan bent zo'n versnellingsbak te bestellen.
M7 Racing heeft trouwens erg veel ervaring met de pre-facelift versnellingsbak van de Cooper.
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 mar 2007, 12:53

Ik zal die gasten van M7 ff mailtje sturen, kijken of ze hulp/advies kunnen bieden....
Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

15 mar 2007, 15:30

Ik kan je eventueel wel helpen aan een facelift chassisnummer (Cooper).
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 jun 2007, 13:14

Het is nu eindelijk zo ver. De versnellingsbak is nu vrolijk aan het ratelen tijdens het rijden. Maar alleen wanneer ie in versnelling staat (logisch eigenlijk). Het lijkt net alsof iemand een speelkaart tussen de fietsspaken heeft zitten.

Heb 7 maanden geleden de Mini gekocht bij een Opel dealer :oops: met 12 maanden BOVAG Garantie (onderhandelen :D ).
Dus vanochtend naar de Opel gereden. Zij hebben een ritje gemaakt met conclusie: waarschijnlijk is er een lager stuk in de versnellingsbak. Dit kan op korte termijn geen kwaad.
Heb nu dus een afspraak met hun gemaakt voor 5 juli om de lager te vervangen (of om iig goed te laten nakijken op defecten). Mocht het nu niet een lager zijn, maar iets anders wat ze niet makkelijk kunnen fixen, dan komt er een nieuwe versnellingsbak in ! :mrgreen:

Grappig dat een niet-BMW garage wel de moeite neemt om te kijken of ze het kunnen repareren... Dit valt dan wel onder garantie, maar mocht dit nu niet zo zijn en ze kunnen het zo fixen dan scheelt het wel bakken met geld :D

De auto moest over een weekje of 2 toch weer voor een beurtje (100.000 km) dus mooi meteen combineren 8)
pimp
One wheel wonder
One wheel wonder

20 jun 2007, 16:20

Wat een ellende allemaal zeg!!
Belachelijk dat de BMW dealer je zo behandeld :evil:
Welke mini's hebben deze bakproblemen eigenlijk,tot welk jaar?
Die van mij is sept.2002 en so far so good; :hoop dat ik gespaard blijf :?
In iedergeval succes...................
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 jun 2007, 17:15

die van mij is van sept '01 en hoort zeker tot de serie met versnellingsbak problemen... :cry:
kooitje
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

04 jul 2007, 21:49

Ik heb inmiddels de 6 bak van de S in mijn Cooper uit 2001 :D

Het is echt 200x beter dan de oude 5 bak van Midland !
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

04 jul 2007, 22:59

Het valt voor mij op dit moment allemaal nog onder garantie.
Ik heb contact gehad met BMW en nu zeggen zij dus dat er sinds mijn oude versnellingsbak al 2 nieuwe versies zijn uitgebracht.
Morgen dus naar de garage en gaan ze kijken of ze het kunnen repareren en anders brengen zij de Mini naar de BMW voor een nieuwe (laatste type) versnellingsbak... :wink:

En dan zou ik meteen van alle problemen af moeten zijn !! 8)
Coopah!
Enthousiast
Enthousiast

08 jul 2007, 20:28

maar het is wel normaal dat je als ie in je versnelling staat wat naar links en rechts kan bewegen. dat kan helemaal geen kwaad
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 jul 2007, 22:02

Coopah! schreef:maar het is wel normaal dat je als ie in je versnelling staat wat naar links en rechts kan bewegen. dat kan helemaal geen kwaad
Dat zal ongetwijfeld, maar voor mijn gevoel voelt het niet "solide" doordat deze speling erin zit.
Maar goed, staat nog steeds bij de garage (blijkbaar toch een revisie :? ) en misschien fixen ze die speling ook meteen. Heb nu een leen-Corsa mee van 2003 en dat ding schakelt echt 10x beter dan de mini... :cry:
Coopah!
Enthousiast
Enthousiast

11 jul 2007, 16:04

Knuckles schreef:
Coopah! schreef:maar het is wel normaal dat je als ie in je versnelling staat wat naar links en rechts kan bewegen. dat kan helemaal geen kwaad
Dat zal ongetwijfeld, maar voor mijn gevoel voelt het niet "solide" doordat deze speling erin zit.
Maar goed, staat nog steeds bij de garage (blijkbaar toch een revisie :? ) en misschien fixen ze die speling ook meteen. Heb nu een leen-Corsa mee van 2003 en dat ding schakelt echt 10x beter dan de mini... :cry:
dat kan best maar bij heel veel auto´s is het dat je de pook naar links en rechts kan bewegen en dan is er niks mis mee.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”