Auto Enginuity Diagnostics
De software is gratis te downloaden en werkt zonder code, maar werkt helaas niet met de ODB3 interface van MTH. Dus zal ik toch hun interface moeten aanschaffen (vice versa werkt ook niet).
Met 250 dollar is het niet goedkoop, maar mijn emissielampje brand voor de tweede keer en resetten, zoals ze de vorige keer ook alleen gedaan hebben bij de BMW dealer, kost ook steeds 40 euro. Met deze software kun je alle foutcodes uitlezen en zonodig resetten als er niks aan de hand is (anders natuurlijk naar de dealer om de storing te verhelpen). Ik wil mijn MINI wat langer rijden dus op gegeven moment heb ik die prijs er dan wel uit denk ik.
Bovendien kan ik met de software alle sensor waarden realtime tijdens het rijden meten en is het een soort rijdende testbank (g-krachten, pk, koppel). Ik wil het dan laten meedraaien met de testbank-dag bij iedereen die dat wil, er komen namelijk heel veel grafieken uit die later samen te voegen zijn (tenzij Beek racing de connector ook gebruikt tijdens de testbank run, maar ik verwacht dat niet).
En iedereen die het later nog een keer wil gebruiken betaalt 10 euro

Doen of niet doen?