Ik vroeg mij af of het voordeliger zou zijn om een nieuwe Mini Cooper S te kopen bij een mini dealer in het buitenland.
Wat komt er bv. allemaal bij kijken (bpm etc.).
Voor de gein heb ik op de belgische en duitse sites van mini gekeken en dat scheelt behoorlijk wat met de nederlandse prijzen. Voor het geld wat ik nu in nederland heb betaald voor de mijne kan ik in het buitenland onderhand een nieuw "fully loaded" Cooper S van kopen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Greetz
Mini kopen in het buitenland
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Een nieuwe heeft weinig zin. BMW heeft dacht ik een Europees prijsbeleid, dus bij elke dealer dezelfde basisprijs.
Voorheen was het zelfs zo dat kopen in Nederland voor een Duitser goedkoper was dan in Duitsland omdat de Nederlandse basisprijzen lager waren om de BPM enigzins te compenseren.
Ook een 'nieuwe' gebruikte halen uit Duitsland halen heeft weinig zin. Minder dan één jaar oud betekent volgens mij betalen van de volle BPM-mep zoals bij nieuwprijs.
Het zal even zoeken zijn naar een R56 die meer dan één jaar oud is
Voorheen was het zelfs zo dat kopen in Nederland voor een Duitser goedkoper was dan in Duitsland omdat de Nederlandse basisprijzen lager waren om de BPM enigzins te compenseren.
Ook een 'nieuwe' gebruikte halen uit Duitsland halen heeft weinig zin. Minder dan één jaar oud betekent volgens mij betalen van de volle BPM-mep zoals bij nieuwprijs.

- vangrafhorst
- Nieuwsgierig
Bericht
Er is een BPM-rekenmachine op
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
Je moet dan de NL-prijs invoeren.
Per maand(1ste jaar) en daarna per jaar gaat de BPM omlaag.
Joris
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
Je moet dan de NL-prijs invoeren.
Per maand(1ste jaar) en daarna per jaar gaat de BPM omlaag.
Joris
- M-iNdO
- Be Mini
Bericht
Moet je bv. op de belgische officiele mini site een mini cooper s configureren en dan de basisprijs bekijken, er staat dan echt € 23.950,00. Mis ik iets of.....?
Een europees prijsbeleid, zelfde basisprijs bij elke dealer zeg je?Berthil schreef:Een nieuwe heeft weinig zin. BMW heeft dacht ik een Europees prijsbeleid, dus bij elke dealer dezelfde basisprijs.
Moet je bv. op de belgische officiele mini site een mini cooper s configureren en dan de basisprijs bekijken, er staat dan echt € 23.950,00. Mis ik iets of.....?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je het al hebt uitgezocht waarom vraag je het dan?
Drie jaar geleden was ik van plan om misschien in Duitsland een huisje te kopen en in Duitsland of Nederland een nieuwe Mini te bestellen. In Nederland de Mini bestellen was marginaal goedkoper qua basisprijs zonder belastingen. Er komen dan ook nog kosten bij voor de keuring naar het Duitse kenteken die voor het Nederlandse kenteken niet nodig zijn. In Duitsland is geloof ik de belasting op auto's iets hoger maar daar heeft men weer geen BPM.
Drie jaar geleden was ik van plan om misschien in Duitsland een huisje te kopen en in Duitsland of Nederland een nieuwe Mini te bestellen. In Nederland de Mini bestellen was marginaal goedkoper qua basisprijs zonder belastingen. Er komen dan ook nog kosten bij voor de keuring naar het Duitse kenteken die voor het Nederlandse kenteken niet nodig zijn. In Duitsland is geloof ik de belasting op auto's iets hoger maar daar heeft men weer geen BPM.
- M-iNdO
- Be Mini
Bericht
Wat eenzelfde hier in NL excl. BPM kost weet ik niet maar volgens de officiele belgische mini site is die € 23.950,00 incl. btw.peter schreef:Wat kost eenzelfde dan hier in NL excl. BPM? Is die 23.950 in of ex btw, want die is in Belgie volgens mij 21% of vergis ik me?
- M-iNdO
- Be Mini
Bericht
Ik vraag e.e.a. omdat ik er geen ballen verstand van heb (hoe dat allemaal gaat) en dus hoopte op reacties waar ik wijzer van zou worden. Het enige wat ik uitgezocht heb en zeker weet is dat de belgische prijs incl. btw is.
Anyway, wat ik dus begrijp uit jullie reacties is dat het verschil met nederland vrijwel niets is (niet voordeliger iig).
@Berthil, ik weet niet zeker of jouw antwoord voor mij bedoeld was.Berthil schreef:Als je het al hebt uitgezocht waarom vraag je het dan?
Ik vraag e.e.a. omdat ik er geen ballen verstand van heb (hoe dat allemaal gaat) en dus hoopte op reacties waar ik wijzer van zou worden. Het enige wat ik uitgezocht heb en zeker weet is dat de belgische prijs incl. btw is.
Anyway, wat ik dus begrijp uit jullie reacties is dat het verschil met nederland vrijwel niets is (niet voordeliger iig).
- Kewou
- Leerling Mini lid
Bericht
Een MINI invoeren uit bv Duitsland loont volgens mij nog niet echt de moeite. Als ik in Nederland
en Duitsland (bij de dealer!) zoek naar een mooie, volle, Cooper S van ongeveer 3 jaar oud met max 40.000km kost ie in NL zo'n 25K en in Duitsland 20K. Het verschil van 5K wordt grotendeels teniet gedaan door de BPM die je nog moet aftikken, zo'n 3,5K.
en Duitsland (bij de dealer!) zoek naar een mooie, volle, Cooper S van ongeveer 3 jaar oud met max 40.000km kost ie in NL zo'n 25K en in Duitsland 20K. Het verschil van 5K wordt grotendeels teniet gedaan door de BPM die je nog moet aftikken, zo'n 3,5K.
- vangrafhorst
- Nieuwsgierig
- Maarten CH
- Enthousiast
Bericht
Als je een auto gaat invoeren moet je alsnog BPM betalen en afhankelijk van de leeftijd wordt dit steeds minder. Op een nieuwe auto heeft het dus weinig voordelen omdat de de basis prijzen ongeveer gelijk zijn.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb mijn Cooper S (met Chili pakket, zonder navigatie) in 2004 één jaar oud voor 26.000 uit Duitsland gehaald, met 16.000 km op de teller. Dat was inclusief BPM. En dan heb ik het ook nog via een bedrijf gedaan waar ik mijn wensen heb opgegeven en die heeft een geschikte Mini gevonden en helemaal opgehaald bij Munchen! Twee weken na bestelling stond hij voor mijn deur. De MINI Next Cooper S-en van één jaar oud stonden toen voor bijna nieuwprijs bij de dealer, namelijk 33.000 euro.
Als je één jaar oud kunt kopen kun je in Duitsland gerust bij een particulier kopen, je hebt dan namelijk nog één jaar Europese fabrieksgarantie. Dan moet je als het kan een Mini uit een klein dorp halen, en niet uit een grote stad. Een Mini uit de grote stad heeft meestal meer parkeerschade in de deuren e.d. Beetje jammer als je ver gaat rijden om te kijken en hij blijkt toch wat kleine schade te hebben.
Als je één jaar oud kunt kopen kun je in Duitsland gerust bij een particulier kopen, je hebt dan namelijk nog één jaar Europese fabrieksgarantie. Dan moet je als het kan een Mini uit een klein dorp halen, en niet uit een grote stad. Een Mini uit de grote stad heeft meestal meer parkeerschade in de deuren e.d. Beetje jammer als je ver gaat rijden om te kijken en hij blijkt toch wat kleine schade te hebben.
Onze sponsors