Mensen,
Ik wil voor de gein van jullie weten of ik mijn auto particulier zou kunnen verkopen en wat ik er voor zou kunnen vragen.
Er is aardig wat aan veranderd en er staan weinig kilometers op.
Greetz!
Verkoop Mini Cooper S R56
- M-iNdO
- Be Mini
Bericht
De verbouwingen: JCW Aerodynamica pakket +/- 2.200 euro
Audioinstallatie +/- 2.100 euro
Piano black dashboard lijsten +/- 380 euro
JCW schakelpookknop +/- 80 euro
en nog wat kleine niet noemenswaardige dingetjes
De auto is van 17 januari 2007 en heeft ongeveer 2500 km gelopen. Praktisch splinternieuw dus,
In principe is de auto niet te koop en is dit puur uit nieuwgierigheid maar mocht er een super aantrekkelijk bod komen dan moet er altijd over nagedacht worden toch? Mocht ik de auto echt willen verkopen dan is het ook de vraag in welke staat: huidige of originele staat etc. Ik heb er dus veel geld ingestopt en dat zou ik dus eventueel weer allemaal moeten doen.
PS. waarom wil je van je BMW af?
Aanschafprijs was rond de 34.000 euro.stanleyh schreef:Alles is te verkopen
Maarja tegen welke prijs???
Wat kostte ie nieuw
Wat kostten de verbouwingen :-)
Hoe oud is ie en wat heb ie gelopen.
Ik zou best interesse hebben, maar wil eerst m'n BMW nog kwijt![]()
Gr Stein
De verbouwingen: JCW Aerodynamica pakket +/- 2.200 euro
Audioinstallatie +/- 2.100 euro
Piano black dashboard lijsten +/- 380 euro
JCW schakelpookknop +/- 80 euro
en nog wat kleine niet noemenswaardige dingetjes
De auto is van 17 januari 2007 en heeft ongeveer 2500 km gelopen. Praktisch splinternieuw dus,
In principe is de auto niet te koop en is dit puur uit nieuwgierigheid maar mocht er een super aantrekkelijk bod komen dan moet er altijd over nagedacht worden toch? Mocht ik de auto echt willen verkopen dan is het ook de vraag in welke staat: huidige of originele staat etc. Ik heb er dus veel geld ingestopt en dat zou ik dus eventueel weer allemaal moeten doen.
PS. waarom wil je van je BMW af?
- stanleyh
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Leuke mods op je MINI!
Prijzig karretje.
En inderdaad bijna nieuw!
De BMW hoeft niet persé weg hoor.
Heeft net een beurt gehad en kan er zo weer 20.000 km tegenaan
Dat is een jaar rijden voor mij
Maar als ik eerlijk ben vind ik een MINI leuker.
Niet dat de BMW niet goed is hoor.
In tegendeel. Is de beste auto die ik ooit heb gehad.
Maar als je het over "Freude am fahren" hebt zit ik toch liever in de MINI
De BMW is kwalitatief echt beter en hij rijdt ook beter, maar niet leuker.
Ben in onderhandeling met de dealer over een Cooper S works van 2006 R53
Maar begin nu toch te twijfelen of het wel verstandig is

Prijzig karretje.
Dat is een jaar rijden voor mij

- M-iNdO
- Be Mini
Bericht
Waarom twijfel je?
MINI is inderdaad leuker maar met een BMW heb je meer degelijkheid en het gevoel dat je vervoerd word.
Niks mis mee vooral als je met meerdere personen moet rijden dan is een BMW veel praktischer en comfortabeler.
Ik heb wel eens een BMW 118D meegekregen en dat reed wel ok maar niks ten nadele van (deze) BMW....ik was blij dat ik weer in mijn MCS mocht stappen. Wat een verschil zeg...niet alleen de rijeigenschappen maar ook de look en feel van mijn Mini.
Je moet eens weten hoeveel leuke en positieve reacties ik met mijn Mini heb gehad. Zelfs als ie stil staat voor de deur komen er nog mensen de auto van dichtbij bekijken. Dit heb ik nog nooit meegemaakt...echt waar....zelfs andere mensen met dikke/dure mercedessen etc. merkten het op. Soms lijkt het wel of je in een Ferrari rijdt
.
Greetz
Ok, ik dacht dat je de BMW kwijt wilde.stanleyh schreef:Leuke mods op je MINI!![]()
Prijzig karretje.
Dat is een jaar rijden voor mij![]()
Waarom twijfel je?
MINI is inderdaad leuker maar met een BMW heb je meer degelijkheid en het gevoel dat je vervoerd word.
Niks mis mee vooral als je met meerdere personen moet rijden dan is een BMW veel praktischer en comfortabeler.
Ik heb wel eens een BMW 118D meegekregen en dat reed wel ok maar niks ten nadele van (deze) BMW....ik was blij dat ik weer in mijn MCS mocht stappen. Wat een verschil zeg...niet alleen de rijeigenschappen maar ook de look en feel van mijn Mini.
Je moet eens weten hoeveel leuke en positieve reacties ik met mijn Mini heb gehad. Zelfs als ie stil staat voor de deur komen er nog mensen de auto van dichtbij bekijken. Dit heb ik nog nooit meegemaakt...echt waar....zelfs andere mensen met dikke/dure mercedessen etc. merkten het op. Soms lijkt het wel of je in een Ferrari rijdt

Greetz
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zodra je de showroom uitrijd is die al 3 a 4000€ minder waard. En opties als aerokits etc leveren weinig tot geen meerwaarde op, vraag maar aan MINIJCW die zou ook vele duizende euro's verliezen als die zijn 4 maanden oude R56 met JCW accesoires zou inleveren.M-iNdO schreef:Nou, daar zou ik het zeker niet voor doen, ik ben toch niet gekFastBunny schreef:Ik denk dat je moet denken aan nieuwprijs - 4000, opties brengen namelijk niet zo heel veel op 2e hands. Ik hou hem dan gewoon lekker....

- M-iNdO
- Be Mini
Bericht
Ja, ik wist wel dat ie gelijk minder waard is op het moment dat je de showroom uitrijdt maar zoveel minder? ondanks al die "dure" mods.FastBunny schreef:Zodra je de showroom uitrijd is die al 3 a 4000€ minder waard. En opties als aerokits etc leveren weinig tot geen meerwaarde op, vraag maar aan MINIJCW die zou ook vele duizende euro's verliezen als die zijn 4 maanden oude R56 met JCW accesoires zou inleveren.M-iNdO schreef:Nou, daar zou ik het zeker niet voor doen, ik ben toch niet gekFastBunny schreef:Ik denk dat je moet denken aan nieuwprijs - 4000, opties brengen namelijk niet zo heel veel op 2e hands. Ik hou hem dan gewoon lekker....
- M-iNdO
- Be Mini
Bericht
Ga ik ook niet doen hoor maar ik was gewoon benieuwd. Ik denk dat ik de auto sowieso de eerste 3 jaar niet wegdoe en daarna zie ik wel verder....k33z schreef:Ik gok ook op rond de €30.000.
Eerste jaar schrijf (en de 2 jaar daarna) schrijf je verreweg het meeste af, dus niet slim een auto zo snel weer te verkopen.
- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mag ik vragen waarom je het vraagt als je toch al weet dat je de auto niet weg doet, is een beetje kijken kijken niet kopen toch!!!!
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
- M-iNdO
- Be Mini
Bericht
Ik denk dat ik min of meer een bevestiging zocht. In principe wil ik de auto niet wegdoen maar als ik een heel goed bod zou krijgen dan..... vandaar mijn post.....Ik dacht bij mezelf dat er hier vast mensen zijn die hier (positieve of negatieve) ervaringen mee hebben.
De belangrijkste reden waarom ik over een eventuele verkoop/aanschaf nieuwe MCS na heb gedacht is het feit dat ik toen niet het af fabriek satnav systeem had genomen (en eigenlijk wel spijt van heb). Dat kon ik moeilijk uit mijn hoofd krijgen, nu leg ik me er wel gewoon bij neer.
Vragen mag altijdflorisvandam schreef:Mag ik vragen waarom je het vraagt als je toch al weet dat je de auto niet weg doet, is een beetje kijken kijken niet kopen toch!!!!

De belangrijkste reden waarom ik over een eventuele verkoop/aanschaf nieuwe MCS na heb gedacht is het feit dat ik toen niet het af fabriek satnav systeem had genomen (en eigenlijk wel spijt van heb). Dat kon ik moeilijk uit mijn hoofd krijgen, nu leg ik me er wel gewoon bij neer.
- M-iNdO
- Be Mini
Bericht
Zij hadden wel dat portable mini navigatiesysteem als alternatief maar dat is geen voor mij geen optie. Ik heb al een TomTom en het gaat mij niet puur om navigatie maar meer om de look van het dashboard en dat alles via dat geintegreerde systeem loopt (radio, navigatie etc.) met dat mooie breedbeeld display en joystick.
Dat is het em juist, dit is niet mogelijk (volgens de dealers). Vandaar dat brainstormen van mij "als dit en als dat....."FastBunny schreef:Het is waarschijnlijk goedkoper om de navigatie achteraf in te laten bouwen, kost wel wat meer dan als fabrieksoptie maar het moet kunnen lijkt me. Al zit je dan ook snel aan een kostenplaatje van 3000€
Zij hadden wel dat portable mini navigatiesysteem als alternatief maar dat is geen voor mij geen optie. Ik heb al een TomTom en het gaat mij niet puur om navigatie maar meer om de look van het dashboard en dat alles via dat geintegreerde systeem loopt (radio, navigatie etc.) met dat mooie breedbeeld display en joystick.
Onze sponsors