Even voorstellen

Stel je hier even voor.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

Even voorstellen

07 okt 2007, 20:35

Een goeie avond aan iedereen;
Even kort voorstellen.
Ik ben reeds een dik maand ingeschreven op dit forum, maar had me nog nooit echt voorgesteld, daar komt nu dus verandering in!
Ik ben dus Tommy, afkomstig uit het belgenland en binnen een maandje word ik er 23. Ben sinds de komst van de R56 volledig overtuigd van de charme van een MINI en ben dus ook van plan mij er binnenkort eentje aan te schaffen. Daar ik toch wel 20000km per jaar rijd en dat aan de pomp serieus wat scheelt gaat de keuze vanzelfsprekend naar de Cooper D, daarbij is de premie van 15% die de staat ons terugbetaalt natuurlijk ook belangrijk...
Gisteren bij de dealer een Cooper opgepikt en een serieus ritje gemaakt, helemaal overtuigd! Komende zaterdag is het de beurt aan de Cooper D, ik verlang al!

Omdat ik van het principe ben dat als je iets koopt, je dan ook iets goeds moet kopen, is het optielijstje nogal uitgebreid.
Even een korte opsomming van de gewenste configuratie: (over enkele opties heb ik nog mijn twijfels)

MINI Cooper D Hatch

Kleur & Binnenbekleding:
Pepper White
Dak en spiegels zwart
Zwarte striping op de motorkap
Leder Lounge Carbon Black
Interior World cream white
Decoratieve lijsten piano black
Extra decoratie silver

Standaarduitrusting:
ASC+T
Anti-diefstalbouten
Verwarmde buitenspiegels
Krik en wielsleutel
Handleiding Nederlands (duuh)

Opties:

Chili:
Sportstuur
Alu velgen 'Flame Spoke', 17"
Alarmsysteem
Achterspoiler
Fluwelen tapijten
Hoogteregeling passagierszetel
Sportzetels vooraan
Opbergpakket
Mistlampen vooraan
Elektronisch gestuurde airco
Boordcomputer
Lichtpakket
2de sleutel met afstandsbediening

Multifunctioneel stuur
Buitenspiegelpakket
Chrome line interieur
Chrome line exterieur
Zichtpakket
Elektrisch doorschijnend schuifdak
Zonnewerend glas achteraan
Automatisch dimmende binnenspiegel
Park Distance Control achteraan
Regen- en lichtsensor
Xenonlichten
Navigatiesysteem professional
Witte pinklichten
MINI HiFi loudspeaker system

Dat wordt dus een behoorlijk dure MINI...

Nu twijfel ik nog of ik het HiFi luidsprekersysteem wel zou nemen, net als de Xenonlichten en de DSC, samen toch weer een dikke €1500...
Graag had ik hier natuurlijk jullie mening over gehoord!

Maar niet alleen daarover, ik had ook graag van jullie een aantal tips gekregen om de scherpste prijs te krijgen bij de dealer. Het is namelijk de eerste keer dat ik een nieuwe wagen koop en ik weet niet goed waar allemaal op te letten.
Ik vroeg me ook af in welke grootteorde de korting is die een dealer me kan geven op een wagen van toch een dikke 31000 euro. Ga ik best bij verschillende dealers langs om hun prijzen tegen elkaar uit te spelen? Of zou het beter zijn om nog te wachten tot het autosalon in januari voor de speciale saloncondities (wat deze ook mogen zijn?)?

(Misschien horen deze vragen eerder in een ander (welk?) topic thuis)

Tot zover de korte voorstelling van mezelf en mijn vragen,
Ik groet jullie allen, met een gezonde jaloersheid jegens hen die reeds hun MINI bezitten... :D

Tommy (aka Crossbytje)
Göran
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Rotterdam
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 mei 2007, 20:56

07 okt 2007, 20:47

Ik zou absoluut voor de hifi set gaan! Echt goed geluid voor een auto! (Al zijn bij onze wonderwagen naast een nieuwe versnellingsbak ook nieuwe middentoon bozen gemonteerd)
En ja, ik zou Xenon ook doen. Het ziet er bruut uit + het rijdt fijn!
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

07 okt 2007, 20:56

Weer een PW Cooper D, kan ie ook in een andere kleur? :)
Nee blijft een mooie kleur ;)

De xenon zou ik zeker doen. Sinds mijn ouders auto's hebben met Xenon wil ik niks anders meer. Echt een wereld van verschil. En ziet er ook nog eens beter uit.
En tja Hifi: Ik ben geen audiofiel en vind de Boost al goed genoeg. Na m'n bestelling gaan twijfelen door alle reacties hier op het forum. Maar zeker geen spijt gehad. Zeker voor dat geld! Tja iedereen z'n eigen smaak.
En DSC is voor veiligheid wel belangrijk vond ik. Daar moet je niet op bezuinigen vind ik.
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"
Locatie: Breda
Berichten: 8509
Lid geworden op: 09 jan 2007, 21:21

07 okt 2007, 21:03

Hoi,

Welkom bij dit gezellig clubje MINIoten :D Nog een PW erbij. Nice 8) Mooi lijstje ook :shock: Succes met de keuze en het wachten op je trots

Greetz BigD
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

07 okt 2007, 22:03

Hallo Tommy en welkom.

Succes met de keuzes en tot meets :rijden
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

07 okt 2007, 22:49

Hee Tommy

Die HiFi, Xenons en DSCIII zeker nemen! HiFi, omdat het standaard radio pakket zuigt, Xenon omdat het er schitterend bij staat en erbij hoort en de DSCIII omdat het fantastisch werkt en er ook een wegrijassistent bij zit! :mrgreen: 8)

Succes verder en houd ons op de hoogte!
Afbeelding
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

09 okt 2007, 20:07

Bedankt voor de reacties, allemaal in het voordeel van deze 3 opties. Ik zal er nog even over moeten nadenken, maar het lijkt waarschijnlijk dat ze ook wel op de bestelbon belanden...

Nu moet ik nog beslissen wanneer ik ga bestellen, lijkt het jullie slimmer om te wachten op het autosalon? of moet ik me daar niet zoveel bij voorstellen bij die speciale saloncondities?

Tommy
ballooke
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Kortessem
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 okt 2007, 13:04

24 okt 2007, 10:28

Hey Tommy,
ferme cooper D dat je hebt samengesteld 8)
ivm de opties: xenon, DSC en hifi.
We zitten zowat met dezelfde cooper om te bestellen,op wat extra na wat ik niet nodig vond.
over DSC en de hifi kit heb ik ook enkele nachten wakker gelegen.
Xenon moest er gewoon op,was denk ik wel de belangrijkste optie wat ik wou,geloof me: xenon moet je nemen,eenmaal met xenon gereden, wil je niets anders + ik vind de prijs bij mini heel goed voor bi-xenon.

DSC heb ik ook niet lang over liggen denken,het gaat hier ook over de veiligheid. zeker niet op besparen. Het kost een 350euro btw incl wat niet het grote verschil gaat maken op een auto,maar stel je neemt het niet en op een gladde winterdag en kleine misser en dan zijn de kosten direct 350x5 of meer.

De hifi heb ik zelf niet genomen ook al vind ik de Boost echt wel ondermaats. maar vind de hifi van mini toch te duur,wetende dat ik hier nog mooi materiaal heb liggen ( versterker en kleine woofer). de luidsprekers vanvoor zal ik zeker vervangen door een goede composet,maar zal dan naderhand nog goedkoper uitkomen als de standaard hifi kit + zal dan ook nog beter klinken.
ps: ik heb de hifi van mini kunnen horen bij de dealer,klinkt ook zeeeeer goed,maar zoals eerder vermeld vind ik het toch te duur.

Over het onderhandelen hebben we al gesproken via pm hé :wink: veel succes!!
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

24 okt 2007, 23:51

welkom hier crossbytje :lol:
Je hebt al een fraaie wagen samengesteld 8) . Die opties waar jij aan twijfelt moet je gewoon doen want daar krijg je achteraf spijt van als je het niet doet :s

Groeten,

speedy
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

02 dec 2007, 10:13

De kogel is door de kerk. Hij is besteld! Eindelijk!

Het is alles geworden wat hierboven vermeld werd, incl Xenon, Hifi en DSC. Ik heb er ook nog de bluetooth en USB aansluiting bij genomen. Die komt niet zo duur meer uit als 'vroeger'. De optie werd gesplitst en je bent niet meer verplicht om de armsteun en voice control bij te bestellen. De optie komt in het belgenland (tot zolang dat blijft bestaan) op 430 euro. Uiteindelijk toch goedkoper dan een ipod-aansluiting + nieuwe ipod. (want ik heb geen bluetooth gsm en wil eigenlijk enkel muziek beluisteren via de USB-stick of ipod) De 3 jaar extra garantie heb ik er ook bijgenomen, je weet maar nooit...
De basisprijs is wel gestegen met 140euro!! (btw incl.)

Ik ben helemaal in de wolken en kijk al uit naar januari! Leveringsdatum op de bon is 15/01/2008, een dikke 6 weken dus. Het wordt een leuk nieuwjaarsgeschenk!
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5169
Lid geworden op: 18 feb 2007, 13:24

02 dec 2007, 11:57

Hey Tommy,

dat is goed nieuws!! Die levering is al snel!!
Voor je het weet is het 15/01/2008. Succes met wachten!!

marss
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: NL
Berichten: 1846
Lid geworden op: 31 mei 2007, 20:46

02 dec 2007, 18:50

Hoi Tommy, gefeliciteerd met je bestelling!! Nog ff wachten en dan 2008 goed beginnen.

Groet, Huib
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"
Locatie: Breda
Berichten: 8509
Lid geworden op: 09 jan 2007, 21:21

02 dec 2007, 19:09

Congrats hoor :feest maarja nu komt het lange wachten, succes daarmee :wink:

Greetz BigD
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

20 jan 2008, 15:14

En dan is het eindelijk zo ver, morgen ga ik om de papieren, doe ik alles in orde en normaalgezien kan ik er dan mee naar huis rijden!! Jippiejeej
Oscar
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Eemnes
Berichten: 190
Lid geworden op: 12 jan 2008, 21:22

20 jan 2008, 20:54

Veel plezier met je eerste rit!

Terug naar “Who are U?”