Hallo,
ik heb een pre-facelift mini en nu zou ik graag de facelift achterlichten steken...
is dit veel werk en wat moet er dan juis aan de bedrading verandert worden?
mss zijn er die het al hebben gedaan?
ik hoor het wel...
Groeten Tom
Pre-facelift achterlichten veranderen naar facelift??
- Tommy_
- One wheel wonder
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik weet wel dat je dan ook je mistlicht onder in de bumper moet zetten. Bij pre zit deze in de achterlichten en zit achteruitlicht in de bumper, bij de facelift is dit andersom. Hoe het met de bedrading zit weet ik niet...
- dyna18
- Enthousiast
Bericht
pre face-mod vs face-mod achterlichten omwisselen
Ik heb een vraag over de Mini R50. Nu heb ik er één uit 2004 pre face-mod.
Helaas niet helmaal goed opgelet tijdens het kopen, want ik vind de achterlichten van de face-mod uitvoering 2004-2006 veel mooier.
Helaas zijn de achterlampen flink aangepast. Achteruit rijlicht en mistlamp achter zijn bijvoorbeeld van plek gewisseld.
Weet iemand of het mogelijk is om face-mod achterlampen te plaatsen op een pre-face mod Mini Cooper?
Of betekend dat dat je veel kabels moet gaan omleiden?
Face-mod achterlicht (2004-2006)

Pre face-mod (2001-2004)

Helaas niet helmaal goed opgelet tijdens het kopen, want ik vind de achterlichten van de face-mod uitvoering 2004-2006 veel mooier.
Helaas zijn de achterlampen flink aangepast. Achteruit rijlicht en mistlamp achter zijn bijvoorbeeld van plek gewisseld.
Weet iemand of het mogelijk is om face-mod achterlampen te plaatsen op een pre-face mod Mini Cooper?
Of betekend dat dat je veel kabels moet gaan omleiden?
Face-mod achterlicht (2004-2006)

Pre face-mod (2001-2004)

- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die achterlichtswap heb ik ook gedaan met mijn mini. Heb dus idd gewoon een nieuw mistlicht besteld, en draadjes van mistlicht en achteruitrijlicht laten omwisselen. Die draadjes omwisselen kostte me zo'n 45 euro en mistlicht heb je voor 35. De oude fiches passen gewoon, en de lichten werken er perfect op 

- dyna18
- Enthousiast
Bericht
Door wie heb je dat laten doen?Fred schreef:Die achterlichtswap heb ik ook gedaan met mijn mini. Heb dus idd gewoon een nieuw mistlicht besteld, en draadjes van mistlicht en achteruitrijlicht laten omwisselen. Die draadjes omwisselen kostte me zo'n 45 euro en mistlicht heb je voor 35. De oude fiches passen gewoon, en de lichten werken er perfect op
- Berry M
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Weet er iemand misschien waar die mogelijkheid tot het omwisselen van die draadjes in de auto verstopt zit? Ik wil graag het één en ander veranderen, maar heb weinig zin om het gehele interieur leeg te moeten halen om de mogelijkheid te vinden.Fred schreef:Die achterlichtswap heb ik ook gedaan met mijn mini. Heb dus idd gewoon een nieuw mistlicht besteld, en draadjes van mistlicht en achteruitrijlicht laten omwisselen. Die draadjes omwisselen kostte me zo'n 45 euro en mistlicht heb je voor 35. De oude fiches passen gewoon, en de lichten werken er perfect op

- Misterman
- Be Mini
Bericht
Ik heb deze mod ook uitgevoerd. Gewoon het bruingeel en het bruinzwart gekleurde draadje uit de stekker van beide achterlichten halen. Aan de rechterkant van de auto takt het draadje (bij mij ingetaped ) van de kabelboom af net voor het achterlicht. Daar heb ik de geel/blauw gekleurde kabel uitgehaald. Die aangesloten op de achterlicht units door de kabel door te lussen naar de andere kant met een kabel onder het rubber van de achterklep door en het mistachterlicht in de bumper aan het draadje dat ik aan het begin had doorgeknip gesoldeerd. En klaar is kees.... Mooie simpele mod...
Onze sponsors