Trekhaak onder een R56?

remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Trekhaak onder een R56?

03 mar 2008, 09:19

TNa een tijdje rondgekeken te hebben en de optielijst diverse keren te hebben aangepast vorige week de knoop doorgehakt. Samen met m'n vriendin een Cooper gekocht! :D Nu begint het lange wachten, 3mndn levertijd... :(

Heb nog 1 openstaand puntje is dat is de trekhaak. Ben een fanatiek mountainbiker dus de mtb moet wel meekunnen. Op dak vind ik geen optie en in de Mini past niet echt. Een trekhaak voor de drager is dus noodzakelijk maar nu blijkt er volgens de Mini dealer geen trekhaak voor de R56 gecertificeerd te zijn (voor de Clubman wel) en ze willen hem vanwege de aansprakelijkheid niet monteren. Dit zou dan via een normale garage moeten gaan (die vervolgens wel weer langs Mini moet om de computer in te regelen).

- Weet iemand in de regio Den Haag/Rotterdam/Gouda een garage die een trekhaak onder een mini kan monteren?
- Wat gaat zoiets kosten?

alvast bedankt!
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2008, 09:55

Hey Remco,

allereerst welkom op het forum.

Uit je vraag begrijp ik dat je puur voor een fietsendrager een trekhaak wil plaatsen en dat die trekhaak voor een probleem zorgt. Heb je al naar andere mogelijkheden gekeken? Bijgaand weliswaar geen directe oplossing voor je vraag, maar wellicht kan het je andere ideeën en oplossingen geven.

Een fietsendrager voor aan de achterklep.. Nogmaals deze is niet bedoeld voor een MINI, maar wellicht is het idee toepasbaar en ergens verkrijgbaar. Vraag maar eens na bij een leverancier van het merk "Thule".

Een kopie van origineel MINI, zonder trekhaak, maar niet voor nieuwe model R56, wellicht toepasbaar.

Succes met je zoektocht.

marss
remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 mar 2008, 10:23

zo'n Thule voor op de achterklep heb ik nu ook op m'n huidige auto. Iedere keer weer een heel gekl**t om hem te bevestigen. Ook gaat dat niet passen omdat de Chili een achterspoilertje heeft waardoor de bovenste haken niet goed gemonteerd kunnen worden.

Mini heeft idd ook zo'n systeem welke dmv pennen door de achterbumper heen wordt gemonteerd maar dan zie je altijd van die lelijke gaten/afdekdopjes als je zonder drager rijdt.

Maar er is hier niemand met een R56+trekhaak?
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2008, 10:27

Nee, tot zover heeft nog niemand die stap genomen. Ik kan me overigens niet voorstellen dat het een probleem is om een afneembare trekhaak aftermarket te laten monteren toch? Ben je al eens bij een of andere autoshop geweest om te vragen naar de mogelijkheden?
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2008, 10:39

Welkom hier op het forum remco! En succes met de zoektocht naar een trekhaak :D

Wellicht tot een keer meets! 8)
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2008, 11:46

:hi welkom hiero,

Laat ook eens wat foto's zien van je tweewieler.

Misschien een optie die Robbee wel eens is tegen gekomen? :s

Afbeelding
remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 mar 2008, 12:44

das idd zo'n drager die door de achterbumper heen moet, dan doen we dus niet :wink:

de score tot nu toe. 2 Mini dealers die hem niet willen monteren, 1 officiele dealer die het wel wil doen vraagt 1100 euri (incl btw). En qua garages is er eentje die het ook niet doet en eentje die er incl btw 900 euro voor vraagt.

Foto's van de mini gaat helaas nog niet... nog 3 lange maanden wachten. :( zal vanavond de specs wel posten in Show my ride.
rudyhouwer14_driesen
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

16 mar 2008, 18:39

Hoi effe reageren op je trekhaak voor de mini, ik heb echter niet gezien wanneer je je berichtje hebt geplaatst.

Ik heb een mini besteld en ik zou hem moeten hebben de week na veertien april.

Wat een trekhaak betreft, hier is gezegd dat je er eentje kan opzetten.

Zelfs een afneembare en niet zo vreselijk duur.

Heb me een rode mini met wit dak en spiegels besteld.

Heb eigenlijk een beetje overdreven met de opties :
- chili pakket
- ginger pakket
- elektrische inklapbare spiegels (woon in antwerpen)
- schuifdak
- gps (in de km teller)
- leer

dus nu maar lekker dromen
Na zes maanden toch besloten van een mini te kopen. Het is een zware bevalling geweest.
rudyhouwer14_driesen
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

prijs van de trekhaak

16 mar 2008, 18:44

de prijs vergeten te zeggen voor de trekhaak

ik dacht max. 400 euro met stekker en afneembaar

wip eens over de grens he
Na zes maanden toch besloten van een mini te kopen. Het is een zware bevalling geweest.
remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: prijs van de trekhaak

16 mar 2008, 20:39

rudyhouwer14_driesen schreef:de prijs vergeten te zeggen voor de trekhaak

ik dacht max. 400 euro met stekker en afneembaar

wip eens over de grens he
400 euro?! hebben jullie een andere waarde voor de euro ofzo? :shock: Das zeker excl montage?

De bmw/mini dealer die hem hier wel wilt monteren vraagt er 1000 (incl btw) voor.

En afneembaar is verplicht, anders zit ie voor het mistachterlicht.
rudyhouwer14_driesen schreef:- Ginger pakket
die hebben we hierzo niet. waar bestaat dat pakket uit?
rudyhouwer14_driesen
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

17 mar 2008, 12:58

Ik heb effe juist rondgebeld.

Kom hier in het antwerpse op 540 € geplaatst btw in afneembaar met 13 polige stekker.
Plaatsing een halve dag (of 3 uur bij eentje).
Hieronder twee bedrijven in het antwerpse, ik dacht dat ik nog een goedkopere prijs ergens had.
Maar dat is tegen luik via davo garage in tongeren. Maar het is middag en dan eet iedereen.
Ik hou je op de hoogte.
De bmw-garage in deurne sturen de mensen naar Carloma.
Dus een dagje stappen in antwerpen en terugkomen met een trekhaak onder je mini.

Hier de info die ik tot heden heb:
carloma 540 €, 1/2 DAG PLAATSING TEL 03/366 16 80

ATB 13 POLIG, 540€ 1/2 PLAATSING 03/237 38 24
remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 mar 2008, 17:39

thx!

Heb Carloma net gemaild en vrijwel direct een offerte ontvangen (en 'n mooi filmpje erbij hoe die gemonteerd zit). 598 euri voor de levering/montage van een Westfalia A40R trekhaak/bekabeling. Dat scheelt dus wel even met de prijzen hierzo. Blijft toch vreemd eigenlijk.

Anyway, m'n vriendin verheugt zich al op een dagje shoppen in Antwerpen... daar gaat m'n financiele voordeel :wink:
rudyhouwer14_driesen
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

17 mar 2008, 23:43

Je moet nog effe wachten op je mini.
Dus je kan ook wat sparen voor je vriendin om te shoppen in Antwerpen.
Ik heb de mijn mini begin februari besteld in de 'mini store' in Antwerpen.
Normaal de eerste week van april leveren, hij is nu in produktie.
Passeer ook bij de 'mini store' wanneer je in Antwerpen bent het is in het winkelcentrum.

Ook een aanrader om te lekker smullen is 'desire de lille'.
Je kan daar smoutebollen (dat eten jullie van oud op nieuw) en andere dingen van de kermis eten.
Wafels, pannekoeken, appelbeignets, bananenbeignets, ys, broodjes. M.a.w. je lekker volstoppen met lekkere dingen waardoor de drie uren vlug om zijn.
remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 mei 2008, 17:28

Het heeft even geduurd maar de trekhaak (Westfalia) is gemonteerd. Niet voor 1100 euro bij de MINI dealer maar voor 615 bij Carloma in Wommelgem (Rudy Houwer bedankt voor de tip!! :-)) )

Echt mooie weggewerkt. Typisch is wel dat de bevestiging ietwat uit het midden zit. En de kogel onder een hoek van 15gr onder de bumper vandaan komt. Zoals je op de foto's ziet kon het niet anders omdat anders het bevestigings mechanisme tegen het mistachterlicht zit. Elektra is ook allemaal gelukt. Niks geen verplicht moeten inregelen van de boordcomputer bij de dealer. Carloma heeft een eigen module gemonteerd waardoor alles gewoon blijft werken :D

Montage/demontage van de kogel is ook absoluut fool-proof en gemakkelijk. Hij zit vast geklikt of niet, je hoeft niet bang te zijn dat ie niet helemaal goed vast zou zitten.

(sorry voor het niet afzemen van de auto na een afspuitbeurt :wink: )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door remco op 31 mei 2008, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
rudyhouwer14_driesen
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

30 mei 2008, 22:27

Ik ben blij dat goed gegaan is met de montage van je trekhaak.

En zijn jullie een dagje gaan shoppen in antwerpen????

Ik ga me een parriot laten instaleren, ik heb een bekeuring gekregen van 100 euro voor het telefoneren in mijn tuteke.

Ik denk dat het ook een beetje jalouzie van de politie en het wagentje valt wel op in het verkeer.

Ook een rood hebbeding met multispoke velgen, zoals in de film 'italian job'.

Voor de parrot moet ik bij arc 315 euro betalen geplaatst, ik heb ook een module genomen voor het bedienen van op het stuur een extra van 115 euro. Allee nu is de tuut ok.

Je moet eens effe kijken naar de volgende site www.verdier.ca. Een prototype van een campingbusje zoals het oude vw-busje met westfalia mobilhome uitbouw. Bangelijk.

Terug naar “MINI-talk”