Fabrieksbezoek OXFORD 31/3 - 1/4

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 622
Lid geworden op: 23 mei 2007, 19:02

21 mei 2008, 08:54

Beste mensen, bij deze wil ik melden dat wij de DVD top vinden, leuk om al die foto's en filmpjes te zien.. Ik wil een ieder bedanken voor de input.. en natuurlijk speciaal TBL & X3.. :))
MINIchica
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 jun 2009, 22:25

11 dec 2009, 07:48

Eventjes dit topic uit het stof halen! Om MINI's 'What a birthday year' op gepaste wijze af te sluiten, pakken we zometeen alle hutkoffers, beautycases, left overs van Sinterklaas, drank en alle overige noodzakelijke zaken in en gaan richting....OXFORD!!!!! :))

Ben benieuwd welke 'spy pics' er gemaakt kunnen (en mogen) worden dit weekend en een klein verslagje volgt hopelijk aanstaande dinsdag!

Bye Bye and off we go! :mrgreen:
Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

11 dec 2009, 08:42

Heel veel plezier! Ik ben zeer benieuwd naar de 'spy pics' :wink: !
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

11 dec 2009, 08:52

Heel veel plezier. In de fabriek helaas geen foto's maar als je achter de fabriek langsloopt zie je de transporten vol met MINI's die op weg gaan naar hun nieuwe eigenaar!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
MINIchica
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 jun 2009, 22:25

18 dec 2009, 18:20

We zijn alweer even terug in het koude kikkerlandje, maar oh oh oh wat was het een enerverend weekend! Afgelopen vrijdagochtend vertrokken richting Frankrijk en in het laatste stuk van België voordat je bij de Franse grens over knalt, moest ik Miss Cooper nog even op haar maximum snelheid testen met nieuwe winterbandjes om, wind tegen en flink wat bagage aan boord! Op de teller ruim 200 km/u (op de navi 195 km/u) gehaald! Bij het eerstvolgende punt waar we gingen tanken er achter gekomen dat we in het befaamde land der rondslingerende auto-onderdelen ook iets ongewild hebben achtergelaten….de wielkastrand linksvoor was ineens foetsie! :shock: :shock: :shock: :shock:

Gelukkig konden we zo doorrijden naar de trein die ons via de kanaaltunnel binnen 35 minuten naar de andere kant bracht. Een tip voor een ieder die ooit nog met die trein gaat reizen…doe je behoefte wel even van tevoren in het winkelcentrum vlak na het ticketpoint, want de toiletten in de trein zijn te smerig voor woorden!! :s

Aangekomen in de UK , met even kortstondig wennen aan het links rijden, konden we vrij snel doorknallen richting Oxford, wat toch wel ruim 2 uur van Folktone ligt. Het laatste stuk Oxford in hebben we nog wat oponthoud gehad door een ongeval aan de andere kant van de weg (wij waren dus die kijkers…aangezien het een ongeval betrof waarbij een MINI enigszins in de kreukels lag!).
In de verte zagen we ook de borden van de ‘BMW Group’ opdoemen en zagen we voor ons de fabriek liggen!! Toen was het best zwaar om te moeten wachten tot de volgende ochtend…

Zaterdagochtend dus lekker op tijd opgestaan om van een uitgebreid Engelse ontbijt te genieten, waarna we op weg gingen naar de fabriek. Echter in de auto kwamen we erachter dat er geen adres was ingevoerd in de navi en jawel…de persoonlijke TomTom zou wel ‘even’ de weg gaan wijzen...en dat hebben we geweten! Na diverse malen verkeerd te zijn gereden (Oxford sightseeing tour), het bevel was gegeven om een MINI uit Zwitserland direct te achtervolgen (want die zal vast naar de fabriek gaan, waarom ben je anders zo’n eind weg van huis?!) welke vervolgens niet werd opgevolgd, een Brit de weg te hebben gevraagd die helaas uiterst traag van stof was en zo’n beetje alle gates te hebben gevonden behalve de juiste…kwamen we 10 minuten te laat aan!

Zoals verwacht was de gids reeds begonnen met de fabriekstour en hebben we met man en macht geprobeerd iemand te bereiken die ons zou kunnen samenvoegen met de groep. Echter konden we niemand vinden die ook maar van iets af wist, was de dame die de tours organiseert in het weekend niet telefonisch bereikbaar voor dit soort noodgevallen en wist de beveiliging ook van niets! Telkens werd gezegd dat het busje met de groep na ongeveer 10-15 minuten weer terug zou komen bij de hoofdingang, maar al gauw bleek dit dus niet te kloppen en hebben we lekker wortel zitten schieten bij op de parkeerplaats bij Gate 7.

Na een redelijk zeldzame woedeuitbarsting (ja Annet…iedereen heeft het gelukkig overleefd!), toch maar besloten om de MINI’s in het bijbehorende museum te bekijken en tijdens de zoektocht naar iemand die ons verder kon helpen terecht gekomen in een stuk fabriek waar we helemaal niet hadden mogen komen (lees: het afvalhok van de fabriek met niet meer bruikbare MINI spareparts).

Ondertussen waren er allerlei personen druk bezig met het inrichten van de parkeerplaats voor de ingang en de ruimte achter het museum voor een evenement, namelijk het E-MINI evenement wat inhield dat op zondag de eerste 100 E-MINI’s in de UK op feestelijke wijze zouden worden overhandigd aan hun test-eigenaren. Langzaam aan raakte het stuk parkeerplaats voor de ingang steeds voller met E-MINI’s en werd het spandoek aan de voorkant van het pand vervangen.

Na ongeveer 2,5 uur was het groepje met de gids terug gekomen van de tour en verontschuldigde zich voor het feit dat hij onbereikbaar was geweest en dat hij de gang van zaken echt betreurde. Door policy van ‘The Germans’ zijn ze in het weekend vrijwel onbereikbaar en is de MINI fabriek één van de weinige autofabrieken die praktisch niet bereikbaar zijn in het weekend, ondanks het feit dat de productie en/of onderhoud de hele week doorgaat. Na erg verwend te zijn geweest met allerlei MINI goodies om de pijn te verzachten, werd verteld dat er die dag geen tour meer zou zijn en dat in verband met het E-MINI event de volgende dag dus ook geen tour op het programma stond. Dat was wel even slikken, aangezien we dus een tour op deze manier wel op ons buik konden schrijven!
Gelukkig was hij zo meedenkend om, op geheel eigen voorstel, maandagochtend vroeg voor een fabriekstour z’n nest uit te komen om ons een private tour te geven. Voordeel was dat er dan op maandagochtend diverse productielijnen volop actief zouden zijn, aangezien er tijdens de tour van zaterdag voornamelijk onderhoudswerkzaamheden aan de productielijnen werden verricht. Uit voorzorg kregen we de stofjassen en beschermingsbrillen mee, want dan konden we maandagochtend direct de fabriek in zonder eerst te moeten wachten op iemand die de sleutel van de opslag in bezit heeft.

De dag erna op weg naar London konden we toch onze nieuwsgierigheid niet in bedwang houden en zijn we weer richting de fabriek gereden om en kijkje te nemen bij het E-MINI event. En we kwamen op het goede moment aangereden, aangezien de fotoshoot plaats zou gaan vinden met de nieuwe eigenaren van de E-MINI’s. De dag bestond verder uit een persconferentie, fotoshoot, lunch en overhandiging van de E-MINI’s. Leuk om zo’n soort evenement mee te mogen maken en ben benieuwd hoe het dit nieuwe type MINI zal vergaan in het wild.

Zo gezegd, zo gedaan, maandagochtend in alle vroegte zowaar in één moeite door kunnen rijden naar de fabriek zonder enige oponthoud (mag nu wel zeggen dat ik de omgeving door alle perikelen al aardig goed ken). Daar aangekomen stond onze gids ons al op te wachten met z’n eigen MINI (lees: die van z’n vrouw), omdat het hem wel leuk leek ons hiermee rond te rijden over het fabrieksterrein.
We hebben al met al ontzettend veel gezien, vond het zeer indrukwekkend om van bovenaf het hele veld vol met robots tegelijkertijd 'niet' synchroon aan het werk te zien…het leek wel een film!
Zoveel MINI’s bij elkaar gezien, je gelooft je ogen werkelijk niet!! Samen met een oudere medewerker (reeds onderdeel van het meubilair aldaar) die met een ultrasonisch meetapparaat stukken MINI metaal doormeet op de juiste dikte, heb ik een aantal stukjes doorgemeten. Hierna het verzoek gekregen of ik een sollicitatieformulier wilde invullen voor deze functie welke ik toch vriendelijk heb afgeslagen…doe maar die van testrijder als het toch moet! Helaas schijnt daar een wachttijd van ’30 jaar’ voor te zijn, wie verzint dat nou weer!

In een gedeelte van de fabriek is reeds een hoek ingericht waar ze alle benodigdheden verzamelen voor de productielijn van de Speedster en de Roadster, waar in de herfst van 2010 mee zal worden gestart. Het komende jaar zal de productie van de Clubman worden verhoogd en de productie van de cabrio’s worden verlaagd. Wat je wel merkt in de fabriek is dat de MINI met enorm veel passie en met liefde wordt gebouwd en dat stralen veel van de medewerkers ook echt uit! :))

Al met al een geslaagde trip en zeker voor herhaling vatbaar. Onze gids hebben we 1000 maal bedankt voor de ad hoc gerealiseerde “private factory tour”. Naast een donatie die je doet voor een goed doel (is ieder jaar een ander lokaal doel), hebben we hem ook beloofd om een leuk pakket met Dutch goodies toe te sturen en….we hebben zelfs al aangekondigd dat de NewMINIclub NL hopelijk snel weer richting Oxford zal komen! (neem aan dat dit toch wel klopt???? :D )

Dus hopelijk weer snel naar Oxford ‘MINI town’
Afbeelding
Gebruikersavatar
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wierden
Berichten: 1596
Lid geworden op: 15 jun 2008, 16:48

18 dec 2009, 18:28

Ja, gauw nog eens zo iets organiseren. (Mei 2010?)

Lijkt mij ook echt wel te gek om daar eens rond te kijken.
Afbeelding


Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
MINIchica
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 jun 2009, 22:25

18 dec 2009, 18:32

Hmmz beetje moeite met foto's via Picasa doorlinken...
Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

18 dec 2009, 18:33

wouw...mooi verhaal en leuke uitkomsten :wink:

Laast de spy pics met de mobiel maar komen :mrgreen:

En..een georganiseerde dag met de club lijkt me wel cool....onze private club tour :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 2115
Lid geworden op: 10 feb 2008, 22:57

18 dec 2009, 20:16

Lol leuk verslag hoor :lol:
Ik zou daar ook wel eens rond willen neuzen 8)
Ben dan ook zeer benieuwd naar de foto's :dansen
MCS 2004
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

18 dec 2009, 20:49

Wat een ontzettend gaaf verhaal. 8) 8) Ik schrok een beetje van het begin maar het kwam gelukkig helemaal goed.
Als we weer naar de fabriek gaan , wil ik ook mee! Ik wil namelijk heel graag de productie van de speedster zien :wink: en de andere lijnen en de spuiterij en de voorraadhal en. ... en ... en ....


TOP! :wink:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

18 dec 2009, 20:50

mag ik de link naar je picasa-album? Wil enige foto's wel eens zien. Misschien kan ik helpen met het doorlinken...
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

18 dec 2009, 21:05

Sabrina wat een verhaal :shock: ik wil ook :)) wanneer gaan we!
Super cool! Had je ventje goed geregeld :wink:

Als er eentje komt ben ik er zeker bij! :))
MINIchica
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 jun 2009, 22:25

18 dec 2009, 21:05

Jawohl het is gelukt! Hieronder het album 'MINI visits Oxford-London'

Have fun!!!!!! :)) :)) :)) :))

http://picasaweb.google.nl/MINIchica200 ... ordLondon#
Afbeelding
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

18 dec 2009, 21:06

He Chica en Chico,

Tempo zat er goed in lees ik. Hadden jullie zo'n haast om bij de trein te komen. :roll:
In ieder geval hadden jullie er zin in.

Leuk he, die fabriek in Oxford.
Ook zo lekker relexed :mrgreen: . (fijn dat er geen dode is gevallen)

Gelukkig is alles goed gekomen.

Misschien hebben jullie wel veel meer gezien nu je een prive tour had. :wink:

Mochten jullie nog een spatbord uitzoeken, of zat dat er niet in.
(Die dingen zijn trouwens niet echt heel er duur)

Maar gelukkig is alles meer dan goed afgelopen.
En nu op naar het weekend.

Annet
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

18 dec 2009, 21:21

Leuke foto's! :P

Terug naar “Afterparty”