/error in script
Wie weet wat het geluid kan zijn
.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik had laatst ook zo'n raar tikkend geluid, na lang en veel zoeken was het de stofhoes om een homokineet (4x) van de aandrijfas. Doordat deze niet meer goed afsloot was het vet eruit gelopen en daardoor tikten het vrije metaal tegen elkaar aan. Vergelijkbaar met een aftakas bij een tractor als je deze net in gang zet.
Maakt het geluid ook bij stilstand? Laat de auto eens stilstaan en geef een paar keer gas en blijf dan eens op een constante rpm zitten. Geluid?
Bij mij was het geluid alleen bij accelereren, dus als er kracht op de aandrijfas (homokineet) kwam. Dus alleen heel lichtjes harder rijden vna 80 naar 83 of 120 naar 123 enz enz.
Succes!
Maakt het geluid ook bij stilstand? Laat de auto eens stilstaan en geef een paar keer gas en blijf dan eens op een constante rpm zitten. Geluid?
Bij mij was het geluid alleen bij accelereren, dus als er kracht op de aandrijfas (homokineet) kwam. Dus alleen heel lichtjes harder rijden vna 80 naar 83 of 120 naar 123 enz enz.
Succes!
- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
Afspraak bij bmw dealer staat voor 18 juni. Mocht het iets zijn dat tuning gerelateerd is dan ga ik weer naa Beek.
Voor de duidelijkheid, Beek bood meteen aan te kijken hoor, maar gezien de afstand adviseerden zijn eerst ff langs de dealer te gaan. Er zit sowieso een uitlaat beugeltje los/kapot en m'n airbag lampje moet gereset.
Maar het weekend komt er weer aan , dus ik zal eens scheuren... lees luisteren.
Het geluid is alleen aanwezig bij volgas doortrekken. Zonder aandrijving (koppeling in) is het niet aanwezig. Stationair ook niet. Zal nog eens in z'n vrij 'm op een bepaald toerental vasthouden (4000 t/m 6000ofzo).Hans schreef:Draai ook even je wielbouten vast.. had ik laatst.. en daar komt ook een tikkend geluid vanaf.. en anders laat ook even je pulley nakijken of die wel goed vast zit.. (lijkt me sterk dat die loszit maar je weet maar nooit)
Afspraak bij bmw dealer staat voor 18 juni. Mocht het iets zijn dat tuning gerelateerd is dan ga ik weer naa Beek.
Voor de duidelijkheid, Beek bood meteen aan te kijken hoor, maar gezien de afstand adviseerden zijn eerst ff langs de dealer te gaan. Er zit sowieso een uitlaat beugeltje los/kapot en m'n airbag lampje moet gereset.
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Je woont in Tilburg? PM me ff, ik herken misschien het geluid (van de aandrijfas).Rein schreef:Het geluid is alleen aanwezig bij volgas doortrekken. Zonder aandrijving (koppeling in) is het niet aanwezig. Stationair ook niet. Zal nog eens in z'n vrij 'm op een bepaald toerental vasthouden (4000 t/m 6000ofzo).Hans schreef:Draai ook even je wielbouten vast.. had ik laatst.. en daar komt ook een tikkend geluid vanaf.. en anders laat ook even je pulley nakijken of die wel goed vast zit.. (lijkt me sterk dat die loszit maar je weet maar nooit)
- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
Zo, net even getest. Bij constante toerentallen (ook hoge) of langzaam versnellen is er geen getik hoorbaar.
Alleen bij ver doortrekken 5-6-7000 toeren dat ongeveer net zo klinkt als de auto aan het afkoelen is na het afzetten van de motor. Tikkend dus.
Maar dus alleen aanwezig als er krachten op de aandrijflijn staan.
Iemand suggesties?
Ik moet vlgd week zaterdag toch m'n bonnetstripes laten plakken in dordrecht, misschien toch ff door langs beek, misschien kunnen ze op de rollenbank zien wat er gebeurt onder de kap bij heftig accelereren.
Alleen bij ver doortrekken 5-6-7000 toeren dat ongeveer net zo klinkt als de auto aan het afkoelen is na het afzetten van de motor. Tikkend dus.
Maar dus alleen aanwezig als er krachten op de aandrijflijn staan.
Iemand suggesties?
Ik moet vlgd week zaterdag toch m'n bonnetstripes laten plakken in dordrecht, misschien toch ff door langs beek, misschien kunnen ze op de rollenbank zien wat er gebeurt onder de kap bij heftig accelereren.
- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
Ben bij de dealer geweest en ben met de monteur door tilburg gereden. De toerentallen allemaal geprobeerd. We zijn tot de conclusie gekomen dat het een resonantie is die niet altijd optreedt. Waar het vandaan komt is nog niet duidelijk.
De mini tikt af en toe nog steeds. Ik hoefde me geen zorgen te maken zei de dealer. De monteur die er destijds aan gewerkt had was daarna op vakantie. Zal nog eens vragen bij die monteur of hij nog weet of ie er iets aan gedaan heeft of het uberhaupt gevonden heeft.
Als ik naar Beek ga voor de rollenbank, zal ik ook eens vragen of ze nog een blik willen werpen.
Als er nog kenners een keer willen komen luisteren; ik woon in tilburg
bedankt voor je bezorgdheid, maar ik en de mini leven nogeer-os schreef:Vraag me eigenlijk wel af wat het nu geweest is? Is het probleem ooit opgelost.... Of moet ik me zorgen maken dat het probleem fataal is geworden?

Ben bij de dealer geweest en ben met de monteur door tilburg gereden. De toerentallen allemaal geprobeerd. We zijn tot de conclusie gekomen dat het een resonantie is die niet altijd optreedt. Waar het vandaan komt is nog niet duidelijk.
De mini tikt af en toe nog steeds. Ik hoefde me geen zorgen te maken zei de dealer. De monteur die er destijds aan gewerkt had was daarna op vakantie. Zal nog eens vragen bij die monteur of hij nog weet of ie er iets aan gedaan heeft of het uberhaupt gevonden heeft.
Als ik naar Beek ga voor de rollenbank, zal ik ook eens vragen of ze nog een blik willen werpen.
Als er nog kenners een keer willen komen luisteren; ik woon in tilburg

Onze sponsors