Na heel wat zoekwerk op internet kreeg ik stukje bij beetje meer informatie over het zelf maken van een AUX kabel. Nu ik weet hoe het werkt is het echt een fluitje van een cent. (met het maken van deze handleiding ben ik veel langer bezig geweest dan met het maken van het kabeltje

De afbeelding uit het andere topic welke hieronder staat is op zich redelijk duidelijk, alleen is de ronde donker grijze aansluiting het platte kabeltje van de cdrom audio kabel (later hierover meer)

Wat heb je nodig?
1: Een Auxiliary kabel
(Eventueel hier te bestellen: www.electronica-online.nl > in en om het huis > kabel & konnektor > audio kabels > luidspreker kabels. Zoek een 3,5mm kabeltje uit die je wil hebben)

2: Een kabeltje van de computer waarmee de audio van de cd-rom speler naar de geluidskaart gaat (eventueel te bestellen bij www.electronica-online.nl > computers > computer kabels > interne kabels)

Als je alles in huis hebt stip je de 3.5mm kabel op een lengte waarvan je denkt dat je die nodig hebt. Hetzelfde doe je met de cdrom audio kabel alleen kan deze een stukje korter. Op het eerste plaatje bovenaan dit topic staat precies welke delen je aan elkaar moet solderen. (rood op rood, zwart op zwart en wit op wit)
Vervolgens haal je de radio er uit (hoe dat moet staat hier: http://www.gbmini.net/wp/2005/04/new_st ... tallation/ )
Als je aan de achterkant van de radio kijkt zie je rechts onder 2 blokken. Het rechter blok gebruik je voor de aansluiting.

Vervolgens snij je het cd-rom audio kabel blokje zo doormidden zodat het past zoals weergegeven is op onderstaande afbeelding.

Je kunt de kabel in het dashboardkastje uit laten komen (aan de linker kant waar een rechthoekig vlak zit) maar het is ook mogelijk om de kabel er onder uit te laten komen zodat je de iPod zonder al te veel opzichtige kabels in de bekerhouder kunt plaatsen.
Vervolgens druk je op 'mode' totdat er 'AUX' verschijnt (Radio - CD - AUX). In het menu is er ook een optie bijgekomen waarbij je het uitgangsvolume kunt instellen.