Bereik HV accu MINI Cooper S E All4 (2017)

Vanaf 2014
joostsannamini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2023, 13:44
Nederland

Bereik HV accu MINI Cooper S E All4 (2017)

22 sep 2023, 14:52

Mijn vrouw en ik hebben recent een MINI Cooper S E All4 uit 2017 aangeschaft met zo’n 92K. Wat ons opvalt is dat er volledig electrisch maar zo’n 13KM gereden kan worden op een 100% volgeladen HV accu als je zeer rustig rijdt. Na deze 13kM is de accu nog niet geheel leeg maar behoord volledig electrisch rijden niet meer tot de mogelijkheden. Laad je hem dan weer vol naar 100% dan vult de accu met zo’n 5KW via een lader.

Lezende de ervaringen met dit model vinden we dit wel erg tegenvallen. Wat ik lees dat een volledig elektrisch bereik van zo’n 20-25KM wel mogelijk zou moeten zijn met dit model. Dit wijkt dus wel sterk af van onze ervaringen.

Om de accu en het bereik te optimaliseren zijn we bezig geweest met het frequent helemaal leeg rijden en het weer volledig vol laden van de HV accu. Dit heeft in het begin alleen maar zo’n 1 tot 2 km in het theoretisch bereik (dus wat het schermpje aangeeft) uitgemaakt. Volgens de dagteller rijdt de auto nog steeds maar zo’n 13Km met 100% volgeladen accu.

We zijn benieuwd of er meer MINI Cooper S E All4 rijders deze ervaring met elektrisch rijden hebben. En wat jullie ervaringen zijn met het volledig elektrisch rijden met dit model.
 
Inmiddels zijn we ook via de MINI dealer in contact deze hebben geen foutmelding gevonden en we hebben nu een afspraak voor een uitgebreide diagnose wat ons waarschijnlijk ruim 250 euro gaat kosten. Ik hoor dus graag andere ervaringen met dit model zodat wij kunnen concluderen of onze MINI echt ondermaats elektrisch presteert en dus verdere diagnose echt nut kan hebben.
 
Alvast bedankt.
VolvoFox
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2019, 10:18

Re: Bereik HV accu MINI Cooper S E All4 (2017)

10 mar 2024, 14:20

Ik ben benieuwd, heb je al meer info? Wij hebben ook een SE gekocht, over 2 weken aflevering, en zijn erg benieuwd naar het bereik van de accu.
MINI Countryman Cooper SE All4 10-2019
MINI Cooper Clubman 11-2007

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”