Afterparty: Nurburgring 14-07-2008

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

Afterparty: Nurburgring 14-07-2008

14 jul 2008, 22:47

Vanochtend om 10 uur met stefan afgesproken bij het tankstation in Born om samen naar de nurburgring te rijden. Na een hele mooie en wat langer dan geplande tocht zijn we daar aangekomen. Onderweg ook nog Idd tegen gekomen die wat benzine ging halen.

Daar aangekomen de auto mooi op de parkeerplaats geparkeerd en dit was net op tijd. Tijdig liep de parkeerplaats vol met allerlei mooie wagens. Van Nissan Skyline tot aan een oldtimer Porsche. Mijn dag kon al niet meer stuk!
Gauw even de mensen van het forum opgezocht en een praatje gemaakt. Na wat banden controleren en spullen overhevelen konden de eerste de baan op! Mij leek het ook wel leuk om op de baan te gaan maar het was drukker dan verwacht.

Ook ben ik een even een rondje meegeweest met de ringkoning Berthil! Jesus wat gaat die mini hard en wat blijft die trekken :D:D Allememagies :D:D
Dit was echt super! Berthil bedankt! Had hem maar even gevraagd of als ik de baan op ging voor de eerste keer hij met me mee wilde om de baan een beetje te wijzen :D:D Dit is allemaal goed gekomen!

Daarna nog even met Idd een rondje geweest en die kan er ook wat van! Rein goed gestuurd en wellicht zien we nog een vliegende foto voorbij komen. Maar was echt kikke die grasmat 8) 8)
Toch maar handschoentjes kopen ?? ;) Rein bedankt jonge!

Even later ook nog een rondje gedaan met Rob. Jesus wat remmen die tarox brakes hard!! Echt zijn geld waard. Je kon precies merken wanneer hij op de rem ging. Net of er een parachute uit kwam! :D
Ook met de nieuwe veren merkte ik dat de MINi erg stabiel op de weg lag.
Rob ook jij bedankt! Was gaaf!

Ook zelf op de baan geweest met me eigen MINI. Nou dat een hele ervaring. Motorfietsen en auto;s alles door elkaar. En dan ook nog een bochtig circuit. Snap echt NIET dat motorrijders dat aan durven. Onderweg ook weer een paar motorrijders gezien die van hun fiets waren gestapt ;)

In de middag is de ring ook nog even dicht geweest. Dit omdat er een ernstig ongeluk was gebeurd. Hopelijk is het allemaal goed afgelopen.
Het was voor mij echt een topdag die ik niet meer zal vergeten! En ik zal zeker nog een keer gaan rijden op de ring alleen zorg ik wel dat ik fatsoenlijke remmen heb. Niet dat ik 3 bochten gedaan heb en niet meer kan remmen.

Bedankt iedereen die ik gesproken heb en gezien heb. Was top!

Maar ooit weer eens een keer over doen :D

Voor de liefhebbers van plaatjes heb ik in mijn gallery een hoop plaatjes gezet van de bolides die er zoal waren :D:D
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

14 jul 2008, 23:17

Mooi foto's in je Gallery Bas! 8)

Afbeelding

Was inderdaad een topdag vandaag. Alhoewel het op de parkeerplaats druk was viel het op de baan gelukkig mee. Ik heb drie volle ronden filmen. helaas één ronde niet gelukt waarin een Testarossa aan de kant moest voor mij maar ik heb iDD als getuige :)

Ikzelf ben rustig beginnen omdat ik voor het eerst met het Bilstein onderstel en de Tarox remmen de ring op ging. Het eerste rondje ook met een wat te lage bandenspanning gereden bleek later. Toch voelde alles al snel goed aan. Eerste rondje reed Bas mee, tweede Stefan, derde iDD.

Zelf ook nog een rondje met Bas en Rob meegereden. Was toch een hele mooie eerste ronde Bas, petje af. Ook al kwam Rein je voorbij in zijn tweede ronde maar wat dat tot gevolg kan hebben heb je zelf ervaren :)
Ook een rondje met Rob meegereden. Heel mooi gereden en met de Koni's en wat meer baankennis ga je me vast voorbij 8)

Ik heb net alle filmbeelden binnengehaald met bijna een vol rondje achter Hans aan. Dat was niet het rondje waarin ik mijn doel heb gehaald, onder de negen minuten de ring doen, want die Hans ging maar niet aan de kant :wink:.
Toch knap gereden Hans, zonder sper en met 8 jaar oude te harde banden :mrgreen:
In mijn snelle ronde onder de 9 minuten ook nog een dikke fout van mij bij het 'drei-rechts' punt, een sleepwagen op de baan en een Renault 5 Turbo die niet aan de kant wil, dus er zit nog meer in. Maar wel op het eind een M4 ingehaald die voor mij door de poort ging en ook overduidelijk de baan kende. Mijn dag (week, maand) kan niet meer stuk.
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

14 jul 2008, 23:21

pffff ook weer thuis! (ik moest nog even ergens acte de présence geven dus het duurde wat langer) Toen ik m'n auto voor de deur parkeerde smste Wint dat ie nog met 200 over de weg knalde.

Wat een dag! Vanochtend om 08:30 vertrokken uit Amsterdam richting Nurburg. Zonder files en met een keertje tanken was ik er om half 1.

Daar stonden Hans, Wint en Kwiebje al uitgebreid te genieten van al dat moois. Wat een verschrikkelijke bakken! Prachtig. Ook kennis gemaakt met Stefan en Robin (Cayman S). Toet-toet, Berthil ook van de partij!

DUS tijd voor een rondje! Ik zou eigenlijk het eerste ritje bij Wint in de auto meemaken, maar toch maar besloten om zelf te rijden. Stefan had het circuit ook nog nooit gedaan en die wilde toch wel graag mee!

Met Wint het circuit opgereden, maar die was ik al gauw kwijt.... Dus het zelf op een gummen gezet!

Wat een ongelooflijke ervaring! FAN-f**k-TASTISCH!

In totaal heb ik 3 rondjes zelf gereden. Waarvan ik er eentje samen met Kwieb rechtdoor over het gras ben gegaan... "HOU JE VAST!...ah f**k it!" BWOOAAAAP. Zelfs dat vond ik te gek. Ook wel een paar momenten gehad dat ik dacht dat ik het niet meer zou houden, maar toch zonder kleerscheuren er uit gekomen. Ook geen slechte 'tijden' gereden. We hebben niets getimed, maar ik kwam niet veel later dan Wint binnen rijden.

Tevens heb ik een rondje mee mogen rijden met Hans in de Dax en met Berthil in de ringmastah! Twee totaal verschillende ervaringen. De Dax heeft echt een race experience. Het geluid, de auto, de power, de ligging. Allemaal te gek. De MINI van Berthil is wat meer vertrouwd, maar zo anders. Bij Berthil heb ik echt zitten zweten, omdat je niet gewend bent dat de auto zoveel geweld aan kan! Waar de mijne rustig zou uitbreken of het niet zou redden scheurt Berthil een ideale lijn over het circuit. GT3? daaaag! Motoren? daaaag! Dax? DAAAAG! Echt super bedankt jongens! Een ervaring rijker.

Helaas was de ervaring voor Robin niet zo top. Zijn Cayman werd in zijn eerste ronde direct geschampt door een AMG. Resultaat een boze Fransman en een teleurgestelde Robin. De schade valt wel mee, alleen blik.

Tot slot met het hele soepie nog door het Duitse heuvellandschap gecruised. Erg leuk. En dan natuurlijk in colonne blazen auf der autobahn!

Berthil's neusje blijft een prachtig gezicht in de achteruitkijk spiegel en ook Wint's matte strepen blijven een prachtige verschijning.

jongens! Bedankt voor een top dag!

iDD..... en nu op jacht naar foto's
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

14 jul 2008, 23:29

@ Berthil, dankje voor de complimenten :lol:
Vond het zelf ook een erg leuke ervaring :D

@ Idd, ach een beetje grasduinen is toch ook leuk haha.....je rijd constant tussen de 120 en de 160, dus veel oefenen en dan kan jij rob ook makkelijk hebben.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

15 jul 2008, 10:43

Het was leuk! :mrgreen:
Heerlijke Schnitzels daar in Nurburg.. oja, en het rijden was super! Zondag eind vd middag knalde een slangentje los van de koelvloeistof net toen ik door de slagboom ging.. dus ff vastzetten daarna als laatste over ring 8) mooi verkenningsrondje.. beetje jammer vd ongelukken die gebeurd zijn met motorrijders, die gasten moeten ze verbieden.. dat gaat toch niet samen motorrijders en auto's op 1 baan!
Mooi rondje met Rein in de Dax en Berthil achter ons aan, ging hard het eerste stuk vd ring ken ik nu wel een beetje alleen dat laatste stuk.. wat komt nu weer achter deze heuvel.. en je zit al zo laag, maar de beleving is enorm met de Dax! Alleen de terugweg was afzien, je waait er compleet uit boven de 150 dus laat staan als je even 200 rijd, het lijkt wel of die wil opstijgen.. Was trouwens wel een leuk weggetje op de terugweg, door het bos, haakse bochten, hmm 8)
Ik ga wel vd week nieuwe banden bestellen want echt veel grip hebben ze niet meer :? maar profiel nog wel.. op naar 31-juli met DF op zandvoort!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

15 jul 2008, 11:40

Schitterende verhalen. Leuke dag is het geweest. Hoe was het weer? Wel droog gehouden neem ik aan?
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

15 jul 2008, 12:03

Superweer! Beter kon niet.. niet te warm heerlijk gewoon..
Trouwens Berthil heeft nog een BMW Z4M ingehaald.. en deze vent kon de ring goed.. dus Kaj, wil je je Mini al terug? :wink:
staat op video..

@Rein, ga je mee 31-juli op zandvoort met DF?
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

15 jul 2008, 12:08

leuk om te lezen dat het een geslaagde trip is geweest kijk uit naar de filmpjes ;) met die cooper van mij zal er wel geen beginnen aan zijn op die ring..
:wink:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

15 jul 2008, 13:18

Met een Cooper is het ook leuk, zeker de eerste keer. Snelheid is dan niet belangrijk.

Dat gezegd hebbende hier mijn filmpje van mijn ronde onder de 9 minuten.
De rest volgt nog.

Nog een leuke foto van gisteren :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

15 jul 2008, 13:29

Berthil, kun je me even je email pmen. Dan kan ik je die foto met die lambo opsturen :D
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

15 jul 2008, 13:34

Damn dat gaat hard! Knappe stuurmans kunsten :D

Maaru hoor ik dat er meer mensen zijn die het filmpje in HD willen ??? :mrgreen:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

15 jul 2008, 13:35

Oja, kan iemand (rein & bas) de foto's van de schade aan de Cayman en slk amg doorsturen!
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

15 jul 2008, 13:43

Vette film.. Berthill ons racemonster :hap :rijden

Terug naar “Afterparty”