Database lek NewMINIclub forum!

Op de Nederlandse techwebsite Tweakers werd op 17 januari melding gemaakt dat gebruikersgegevens van verschillende Nederlandse websites gelekt zijn. Het forum van de NewMINIclub werd hier ook expliciet in genoemd.

Het zou een dump betreffen van de gebruikersgegevens van februari 2018. Echter is dit op dit moment niet te controleren omdat de gelekte gegevens inmiddels al zijn verwijderd. Het betreft de gegevens tot eind februari 2018.

Sinds maart 2018 is het nieuwe forum actief geworden en is daarmee het lek ook gedicht.

Gebruikers die zich na maart 2018 hebben geregistreerd zijn daardoor veiliggesteld.

Na onderzoek blijkt dat alleen de e-mail adressen bruikbaar / leesbaar zouden kunnen zijn. De wachtwoorden zijn vanaf phpBB versie 2 al versleuteld en daardoor niet leesbaar. Echter de hack kwam uit het forum die toen nog niet bijgewerkt was. En er bestaat altijd een kans dat het toch leesbaar zou kunnen zijn. De NewMINIclub heeft zelf niet de expertise noch de financiële middelen om een externe expert in te schakelen en dit uit te zoeken.

Wij zijn vanuit de privacy wetgeving verplicht dit lek te melden aan alle forumgebruikers. Daarom het dringende verzoek aan alle forumgebruikers, om het wachtwoord welke gebruikt werd voor het aanmelden op het NewMINIclub Forum zo spoedig mogelijk te wijzigen en deze niet meer te gebruiken. Veel gebruikers hanteren (helaas) vaak dezelfde wachtwoorden voor verschillende websites.

Bezoekers die het forum bezoeken zullen allemaal gedwongen worden om hun wachtwoord te wijzigen. Het wachtwoord zal ook moeten voldoen aan een aantal eisen (minimaal 10 karakters waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 symbool).

Wij doen alles wat mogelijk is om het nieuwe forum technisch beter te beveiligingen. Sinds wij het forum in maart 2018 hebben overgenomen zijn er verschillende updates geïnstalleerd en ook zijn er extra beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd.
Dit blijven we doen en we zijn daarom ook de verschillende leden dankbaar die ons hierbij helpen. Vooral ook diegene die het vandaag bij ons kenbaar hebben gemaakt.

Mocht je nu problemen hebben met het aanmelden of als je na aanleiding van dit bericht vragen hebt dan gaarne een e-mail versturen aan forum@newminiclub.nl .

Bestuur NewMINIclub en de beheerders van het forum.

HOW-TO Retrofit Union Jack achterlichten F55 F56

Plaats reactie
Empo
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 okt 2018, 11:21

10 jan 2019, 00:39

Benodigdheden:

1x set Union Jack achterlichten (Erkris webshop of Duitsland)
1x Mini Cooper met led pakket (led koplampen en half led achterlichten) Mits je niet in bezit bent van led verlichting maar halogeen dan is het ook mogelijk om de union jack achterlichten te retro fitten, alleen dan zul je de originele kabels stekkers en de kabels ernaar moeten modden. Dat wordt in deze how-to (nog niet) beschreven.
1x Esys coding kabel + software OF BimmerCode + in app purchase om te kunnen coderen (IOS/Android) + Vgate BLE4 OBD2 stekker.

Stap 1:

Demontage van de oude achterlichten. Gebruik deze video als handleiding:



Stap 2:

Nieuwe achterlichten monteren en alles terug monteren. Alles is plug en play geen mods oid nodig.

Stap 3:

Auto coderen. Ik heb hiervoor BimmerCode voor IOS (iPhone) gebruikt en een Vgate BLE4 OBD2 bluetooth adapter.

Je moet de OBD2 adapter in de auto pluggen (links onder het stuur). de auto moet aan staan en de motor moet draaien. Je zult foutmeldingen zien over de verlichting deze kun je negeren.

In BimmerCode Connecten en naar BDC_01 (Body Domain Controller) gaan.

Daarna Expert Mode:

Remlichten
BL_L_KALTUEBERWACHUNG —> nicht_aktiv
BL_L_WARMUEBERWACHUNG —> nicht_aktiv
BL_L_IS_LED —> aktiv
BL_R_KALTUEBERWACHUNG —> nicht_aktiv
BL_R_WARMUEBERWACHUNG —> nicht aktiv
BL_R_IS_LED —> aktiv

Brake Force Display (knipperen bij hard remmen)
BFD_L_KALTUEBERWACHUNG —> nicht_aktiv
BFD_L_WARMUEBERWACHUNG —> nicht_aktiv
BFD_L_IS_LED —> aktiv
BFD_R_KALTUEBERWACHUNG —> nicht_aktiv
BFD_R_WARMUEBERWACHUNG —> nicht_aktiv
BFD_R_IS_LED —> aktiv

Knipperlichten achter
FRA_H_L_KALTUEBERWACHUNG —> nicht_aktiv
FRA_H_L_WARMUEBERWACHUNG —> nicht_aktiv
FRA_H_L_IS_LED —> aktiv
FRA_H_R_KALTUEBERWACHUNG —> nicht_aktiv
FRA_H_R_WARMUEBERWACHUNG —> nicht_aktiv
FRA_H_R_IS_LED —> aktiv

Daarna Code.

Bimmercode zal de wijziging doorvoeren en de auto resetten. Niet schrikken de motor valt uit maar je kunt hem nadat je de melding krijgt dat het gelukt is weer starten.

Nu zullen alleen foutmeldingen verdwenen moeten zijn en de Union Jack verlichting zal goed moeten werken.

Union Jack ook overdag aan?

Dit kun je BDC_01 (Body Domain Controller) Basic mode instellen:

Daytime driving lights rear (inner part) —> aktiv
Daytime driving lights rear (outer part) —> aktiv

inner en outer is eigenlijk voor BMW bedoeld, bij de mini heb ik gemerkt dat als je alleen inner op aktiv zet dat het dan ook al werkt. Toch heb ik ze zelf beide aangezet.

Foto's voor de how to volgen nog.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 6510
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21
Locatie: Roelofarendsveen

11 jan 2019, 11:00

Bedankt voor de info!!
Plaats reactie

Terug naar “MINI F56 (Hatchback), F55 (Hatchback 5-deurs), F54 (Clubman)”