Android Auto mbv app ??

Navigatie systemen, Dash cams en Apps (officiele en niet officiele) vergelijken en bespreken
HaDries
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

Android Auto mbv app ??

11 jul 2024, 19:57

BimmerGestalt AAIdrive

https://play.google.com/store/apps/deta ... autoidrive

Met behulp van deze app een beetje Android auto

Iemand hier meer ervaring mee ?

Of zijn er andere manier om Android auto aan de praat te krijgen bij een Mini van bouwjaar 2021 ?
vaak buj te bange
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

Re: Android Auto mbv app ??

14 jul 2024, 15:14

Dries,

je zou eens contact op kunnen nemen met Dominique van NextGear Media een sponsor van de NewMINIclub.
Hij heeft retrofit kits om Android Auto te krijgen in je MINI. Vwb die app geen ervaring mee aangezien ik Apple CarPlay gebruik, ik heb ook door NextGear Media in mijn R60 CM een Apple Car play / Android Auto retrofit laten uitvoeren.

Kost wat maar dan heb je ook wat, heel tevreden mee.

Succes,

Milco
ToMini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

22 mei 2025, 07:33

Ik ben pas lid en ook pas sinds maart trotse eigenaar van een Mini.

Ook ik zocht naar mogelijkheden om Android Auto te gebruiken (Ik wil geen iPhone) en kwam ook AAIdrive (https://github.com/BimmerGestalt/AAIdrive) tegen. De app werkt op zich prima maar ik miste nog de mogelijkheid om bijvoorbeeld google maps te kunnen gebruiken. Dat lijkt echter wel te kunnen via beschikbare Addons (https://github.com/BimmerGestalt/IDriveConnectAddons) waarmee je o.a. screen mirroring kan doen. Daarmee kun zou je in principe alle apps van je Android op het scherm van de Mini kunnen laten zien, inclusief navigatie apps. Ik krijg screen mirroring echter niet werkend. Het lijkt een rechten issue op mijn telefoon te zijn.

Zijn er anderen die dit wel voor elkaar hebben gekregen?
Welke rechten moeten worden ingesteld om het werkend te krijgen?

Details van waar ik tegen aanloop:
De Addons krijg ik werkend behalve nou net die screen mirroring. Ik zie deze wel in de lijst met Apps op het scherm van de Mini maar zodra ik deze selecteer komt er de melding (op het display van de Mini) dat ik op mijn telefoon de rechten moet instellen om schermen te delen. Even later verdwijnt de melding en is de screen mirroring App niet meer beschikbaar in de lijst met Auto Apps. Ik moet AAIdrive stoppen, de verbinding verbreken en opnieuw starten/verbinden om de screen mirroring App weer beschikbaar te krijgen. Maar dan komt weer de melding over rechten.

Ik heb alle mogelijke rechten gegeven aan de AAIdrive app en ook aan de MINI app (deze moet ook actief zijn om AAIdrive te kunnen gebruiken) maar dit helpt echter niet om screen mirroring werkend te krijgen.

Iemand enig idee?
HaDries
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

25 mei 2025, 06:34

Het is mij wel gelukt, al kan ik je zo niet vertellen wat ik precies gedaan heb, de app heeft ook hulp functie

weet wel dat je elke keer screen mirroring toegang moet verlenen
vaak buj te bange
ToMini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

25 mei 2025, 17:19

Ik heb het nogmaals geprobeerd, nu is het wel gelukt :D

Ik wist niet dat je in de AAIdrive app naar Add-ons moet, daar op Screen Mirroring moet klikken en dan de toegang kan verlenen. Jou laatste zin hielp om dit te vinden. Dank!

Ik zie dat screen mirroring maar een deel van het scherm (ongeveer 2/3 deel van het 8.8" display) van de Mini gebruikt inplaats van het hele scherm.

Weet je toevallig of het ook over de volledige breedte kan?

Groet,
Tom

Terug naar “Navigatie, Dash cams en Apps”