Scrollrichting draaiknop

Gebruikersavatar
Kraftstoff
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2023, 20:23

Scrollrichting draaiknop

22 jul 2023, 10:32

Hi all,

Sinds een week heb ik een F56 en na dit forum en de handleiding te hebben doorgenomen heb ik niets kunnen vinden over de scrollrichting van de centrale draaiknop. In de menu's is met de klok mee naar rechts en tegen de klok in naar links, logisch, zoals overal. Maar met verticaal scrollen is met de klok mee naar boven en tegen de klok in naar beneden, dit is voor mij contra intuitief en ook anders dan wat ik gewend ben van andere auto's.
Is dit überhaupt aan te passen?

Thanks!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Scrollrichting draaiknop

22 jul 2023, 10:53

Welk bouwjaar is jouw F56? Stel jezelf en je Mini even voor in viewforum.php?f=107.

Ik vermoed dat het niet aan te passen is. Vermoedelijk even wennen.
Heb zelf alle 3 generaties New Mini al gereden en heb zelf moeten wennen dat in de loop der generaties de stuurbediening van audio en cruise control van plaats veranderd is.
Heb nu enkel nog de F56 maar ook 3 generaties tegelijk gehad en gereden en was wel eens mis op gevoel. :)
Gebruikersavatar
Kraftstoff
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2023, 20:23

Re: Scrollrichting draaiknop

22 jul 2023, 17:35

Bouwjaar is '23, zal zodadelijk wel een draadje aanmaken om voor te stellen.
Was er al bang voor dat het niet aan te passen is.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Scrollrichting draaiknop

22 jul 2023, 18:08

Dealers willen vaak dergelijke dingen niet aanpassen, ook al is het mogelijk.
Zelf kun je een en ander coderen met Bimmercode icm een goede obd2 stekker(heb zelf eentje van OBDLink, de MX+). Zelf coderen wel op eigen risico.
Mijn F56 is van Bj.2015, ondertussen is de media in de F56 veranderd maar daar weet ik geen details over.

Terug naar “Interieur en audio”