mini connect werkt niet helemaal

Clubmangijs
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2023, 20:49
Nederland

mini connect werkt niet helemaal

03 dec 2023, 20:00

Hallo allemaal, ik heb sinds kort een mini uit 2015 met mini connect en connect XL. Nu is het dus heel makkelijk om op afstand alvast de route erin te zetten of om bv de ventilatie alvast aan te laten gaan op warme dagen. Dus niet... Toen ik via de mini app remote service wilde installeren kreeg ik de melding dat dat niet kon. Ik heb mini gemaild en kreeg de volgende reactie


------------------------------------------------------------------------------
Beste mini,
Ik wil graag remote service installeren op mijn mini maar krijg na invoeren van mijn vin nr en als ik wil afrekenen de volgende melding:
foutmelding mapping 0207 geef de volgende code door aan de klantenservice: b319150d
Hoe kan ik nu verder? Moet ik eerste iets anders installeren?


----------------------------------------------------------------------------------
Het antwoord was:
Beste meneer Gijsbrechts,

Hartelijk dank voor uw bericht via het MINI Contactformulier. U geeft aan problemen te ervaren met het koppelen van uw MINI in de MINI app. Graag informeren wij u verder.

Wat fijn om te vernemen dat u een MINI rijdt! Wij zien dat deze MINI is gebouwd in 2015 en niet is uitgerust met een MINI Connected Systeem. Het koppelen in de MINI app is enkel mogelijk voor MINI’s met een MINI Connected systeem geproduceerd na maart van 2018. Helaas beschikt uw MINI niet over de juiste hard- en software om gebruik te kunnen maken van de MINI app. Het is ook niet mogelijk om deze achteraf te installeren in uw MINI.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wensen u nog een prettige dag toe!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb hierop wederom gemaild dat het toch niet zo kan zijn dat mini hier na drie jaar maar mee stopt en het op de nieuwere modellen wel werkt.

Hierop heeft BMW me gebeld en dit nogmaals uitgelegd, maar de noodcall werkt wel alsmede de melding als de auto een beurt nodig heeft. en dat alles wel werkt vanaf het 2018 model. Op mijn reactie dat dit wel heel klantonvriendelijk is en dat deze funties nota bene op hun eigen optielijst stond die ik bij BMW had opgevraagd kreeg ik weinig respons, hij kon er iig niets aan doen.

Het kan toch niet zo zijn dat mini na 3 jaar maar met functies op de connect stopt maar vanaf 2018 weer wel.

Maar nu mijn vraag: zijn jullie hier ook tegenaan gelopen maar vooral, is het op te lossen?
Kan ik op enige manier op afstand verbinding maken met mijn mini om bv de route alvast erin te zetten?

Ik hoor het graag,....... of niet, haha
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: mini connect werkt niet helemaal

03 dec 2023, 21:42

Wij hebben een F56 JCW van Bj.2015 met Connected ect.
Heb toendertijd de Mini App op mijn Android gsm gezet maar ik vond het belabberd werken of ik heb er te weinig verstand van.....
Toen werkte het beter met een IPhone dacht ik maar dat weet ik niet meer zeker.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: mini connect werkt niet helemaal

03 dec 2023, 23:00

Hier dezelfde beleving hoor. MINI uit 2017, en daar stopte de werking ook ineens. Echt waardeloos hoe dat is gegaan. De werking van de Connected app is nu heel, echt heel minimaal voor MINI's van voor 2018. Daar heeft MINI/BMW niet echt vrienden mee gemaakt....
Contact met de klantenservice is netjes en correct, maar helaas komt er geen oplossing voor de iets oudere MINI's.
En zelfde geldt ook voor de bluetooth tags die je erbij kreeg of kocht. Die zitten niet meer in de app, dus compleet waardeloos geworden. Minimalist-analyzer, ook verdwenen.
Clubmangijs
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2023, 20:49
Nederland

Re: mini connect werkt niet helemaal

04 dec 2023, 17:30

Dat was inderdaad niet het antwoord wat ik wilde horen >:(
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: mini connect werkt niet helemaal

04 dec 2023, 18:24

Ik heb een paar keer geprobeerd die app werkend te krijgen maar heb het vrij snel opgegeven.
Gelukkig reed en rijdt de Mini nog steeds goed. 😀
Clubmangijs
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2023, 20:49
Nederland

Re: mini connect werkt niet helemaal

06 dec 2023, 19:37

Das ook zo, echt blij met de auto :rijden :D .

Terug naar “Interieur en audio”