Keyless uitzetten….. en fabrieks af alarm? Obd??

Bruus
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2023, 13:39

Keyless uitzetten….. en fabrieks af alarm? Obd??

30 sep 2023, 06:01

Hoi,

Heb vandaag een mini cooper 5 deurs gekocht uit 2018. :yeah

Er zit keyless entry sleutels erbij. Kan ik gewoon naar de dealer gaan en vragen om deze uit te zetten?

Kan ik ook bij de dealer erachter komen of de klasse 3 alarm fabrieks af is? Indien ja…. Dan heeft het zin om een andere startonderbreker te laten plaatsen toch? Of werkt een obd slot; ivetra?

Gr. Lee
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Keyless uitzetten….. en fabrieks af alarm? Obd??

01 okt 2023, 19:52

Hallo Lee,

De dealer kan inderdaad de keyless entry voor je de-activeren. Uiteraard tegen betaling. Maar weet ook dat de nieuwere sleutels uit zichzelf uitgaan. En dan werkt de relay-attack niet meer. Sleutels bewaren in een RFID-mapje of ijzeren box werkt ook prima tegen relay-attack.

En aan de hand van het chassisnummer kan men zien welke opties er op de auto zaten bij bestelling/fabricage. Dus ja, ook of er een alarm vanaf de fabriek op heeft gezeten.

Maar als ik je vragen zo lees, dan zet je je MIN op nogal obscure plekken neer als je zo bang bent voor inbraak/diefstal. Zorg in elk geval ook voor een goede verzekering. Allerlei extra sloten, extra alarmen dat maakt wel dat jouw MINI misschien niet het eerste object is wat men wil stelen. Maar bij veel van de maatregelen komt men daar pas achter als men al schade aan je bolide heeft aangebracht; ruitje intikken of zoiets. Dus zorg ervoor dat braakschade, vernieling en dergelijke onder je verzekering vallen. En als men echt oog heeft laten vallen op jouw MINI, dan komen ze hoe dan ook wel aan de auto. Hoeveel beveiliging je er ook op hebt zitten.

Terug naar “Exterieur”