JCW Pro uitlaat klep probleem

Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
    Windows 10 Chrome

JCW Pro uitlaat klep probleem

08 mei 2020, 23:11

Beste F56 bezitters,

Sinds nog geen 3 dagen bezitten wij een mooie F56 Cooper S JCW met de JCW Tuningkit (motorisch) en de JCW Pro Uitlaat.
Heerlijke uitlaat moet ik zeggen lekker stil maar toch aanwezig als de klep dicht zit en heerlijk brullend als de klep openstaat.
Dit allemaal d.m.v. een klein knopje dat een module via BT schakelt en zo de klep open gooit. Echter... daar zit nu juist ons probleem.

De klep valt zo nu en dan gewoon dicht uit zich zelf, zonder dat we daar voor gekozen hebben. Ook is er soms geen goede verbinding en gaat die helemaal niet open.
Ik heb hier al veel over gelezen en het is kennelijk een veel voorkomend probleem.
Oorzaken die gemeld zijn:
Apple Watch
Sterke BT signalen
Mobiele telefoons
Omgeving waar veel BT aanwezig is.
BT module in de auto
Batterij van het knopje is leeg/zwak

Oplossingen die gemeld zijn:
Geen Apple Watch meer dragen (heb ik niet eens)
Mobiele telefoon in vliegtuig stand (lekker onveilig en niet praktisch, je wilt immers je telefoon gekoppeld hebben in de auto om handfree te kunnen bellen)
Omgevingen vermijden waar veel BT signalen aanwezig zijn. (betekend dus niet meer door de stad rijden met de klep open)
BT module vervangen (Nog niet aan toe gekomen kost ook een vermogen vind ik persoonlijk)
Batterij van het knopje vervangen( dit had bij mij geen effect)
Klep open zetten, dan stekker uit de BT module, dan blijft die altijd open. (Dit is natuurlijk een optie, echter vinden onze buren dat in de ochtend rond 06:15 niet zo prettig)

Andere zijden ook dat er bepaalde PUMA cases zijn aangemaakt vanuit mini, of dat een bepaalde BMW ook dit probleem had met zijn uitlaat. Eerste stap zou dus zijn langs gaan bij Ekris met dit verhaal en eens luisteren naar wat hun te vertellen hebben. Eventueel vragen naar garantie of coulance, de auto is van 2015 en heeft vanaf de eerste verkoop er onder gezeten.

We gaan maandag eerst maar eens contact op nemen met Ekris en eens vragen hoe en wat.

Echter ondertussen gaan we ook andere dingen bekijken, want in mijn ogen is een BT optie toch helemaal niet zo praktisch, waarom een draadloze verbinding om je klep open te zetten. Waarom niet gewoon een fysieke verbinding? Bij de BT bemerken we dus al slechte signaal, maar ook de mogelijkheid tot leeg lopen van de batterij van het knopje. Het enige voordeel dat ik er uit kan halen, noem het niet echt een voordeel, is dat je het knopje in je zak kan stoppen en de klep buiten de auto (voor de fun) kan open zetten terwijl de auto aan staat... waaauuww... coool... nou niet echt, dat gebruik je nooit!

Ow ja!
Mini beweerd ook nog het volgende:
Dat het is "as by design" oftewel het is zo bedacht dat hij automatisch sluit in de stad omdat het officieel ook alleen maar gebruikt mag worden als "track only use" beste BS verhaal ooit!

Dus, ik zit te denken waarom niet een fysieke aansturing? Waarbij de klep gewoon open en dicht gaat met een fysieke aansluiting dus geen storing meer en dus echt open wanneer je hem open wilt en dicht wanneer die dicht moet. Dit ga ik de komende tijd eens bekijken en zien of dat mogelijk is.

Ik houdt jullie op de hoogte.

BT module
BT module.jpg
Klep aansturing
Klep aansturing.jpg
HaDries
One wheel wonder
One wheel wonder
    Windows 10 Firefox

Re: JCW Pro uitlaat klep probleem

09 mei 2020, 08:13

Heb gemerkt dat in enkele gevallen wanneer ik flink mijn best doe, het systeem zichzelf uit schakelt, direct aanzetten wil dan niet.
Wanneer de boel wat afgekoeld is werkt het weer zoals het hoort.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
    Windows 10 Spartan

11 mei 2020, 11:29

Black-Mini schreef:

De klep valt zo nu en dan gewoon dicht uit zich zelf, zonder dat we daar voor gekozen hebben.
En vervolgens schrijf je zelf:
Ow ja!
Dat het is "as by design" oftewel het is zo bedacht dat hij automatisch sluit in de stad omdat het officieel ook alleen maar gebruikt mag worden als "track only use" beste BS verhaal ooit!
In het bestelsysteem van BMW staat;
Opgelet:
Voor de Sport Mode zijn geen verdere toelatingsdocumenten nodig. De uitlaatdemper is voor het gebruik op de openbare weg goedgekeurd. Bij gebruik van de Track Mode op de openbare weg vervalt de goedkeuring.
Dus waarschijnlijk zit er toch wel een waarheid in dat deze gekoppeld zit aan de navigatie oid?
Mobiele telefoon in vliegtuig stand (lekker onveilig en niet praktisch, je wilt immers je telefoon gekoppeld hebben in de auto om handfree te kunnen bellen)
In vliegtuigmodus kan je niet bellen, dus veiliger kan niet...
Welk merk batterij heb je erin zitten?
Ikea verkoopt ook batterijen, maar die werken niet in de sleutels van BMW/MINI. Die zijn vaak binnen een dag leeg of werken überhaupt niet.
Dus pak een Varta oid als je dat niet hebt nu

Andere zijden ook dat er bepaalde PUMA cases zijn aangemaakt vanuit mini, of dat een bepaalde BMW ook dit probleem had met zijn uitlaat. Eerste stap zou dus zijn langs gaan bij Ekris met dit verhaal en eens luisteren naar wat hun te vertellen hebben. Eventueel vragen naar garantie of coulance, de auto is van 2015 en heeft vanaf de eerste verkoop er onder gezeten.

We gaan maandag eerst maar eens contact op nemen met Ekris en eens vragen hoe en wat.
Klopt. Er moeten foto's gemaakt worden van diverse nummers en moeten door MINI in een database gecontroleerd worden.
Gezien het onderdeel ouder is dan 2 jaar verwacht ik geen garantie. Coulanceregelingen kan ik niet uitsluiten noch bevestigen
Echter ondertussen gaan we ook andere dingen bekijken, want in mijn ogen is een BT optie toch helemaal niet zo praktisch, waarom een draadloze verbinding om je klep open te zetten. Waarom niet gewoon een fysieke verbinding? Bij de BT bemerken we dus al slechte signaal, maar ook de mogelijkheid tot leeg lopen van de batterij van het knopje. Het enige voordeel dat ik er uit kan halen, noem het niet echt een voordeel, is dat je het knopje in je zak kan stoppen en de klep buiten de auto (voor de fun) kan open zetten terwijl de auto aan staat... waaauuww... coool... nou niet echt, dat gebruik je nooit!

Dus, ik zit te denken waarom niet een fysieke aansturing? Waarbij de klep gewoon open en dicht gaat met een fysieke aansluiting dus geen storing meer en dus echt open wanneer je hem open wilt en dicht wanneer die dicht moet. Dit ga ik de komende tijd eens bekijken en zien of dat mogelijk is.
Ja kan.
Koop een setje van Ali en bouw het in.
Moet je het wel allemaal zelf inbouwen en verzinnen, maar enige wat je hoeft te doen is die klep aan te sturen, dus heel moeilijk kan t niet worden
De klep in mijn uitlaat gaat op een andere frequetie (garageopener). Werkt helemaal prima! En komt ook van Ali, dus daar zal t niet aan liggen ;)
BMW F22 M235i Coupé | Decat downpipe | Custom 3" remote exhaust cut-out |
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
    Windows 10 Chrome

12 mei 2020, 11:54

BMX schreef:
Black-Mini schreef:

De klep valt zo nu en dan gewoon dicht uit zich zelf, zonder dat we daar voor gekozen hebben.
En vervolgens schrijf je zelf:
Ow ja!
In het bestelsysteem van BMW staat;
Opgelet:
Voor de Sport Mode zijn geen verdere toelatingsdocumenten nodig. De uitlaatdemper is voor het gebruik op de openbare weg goedgekeurd. Bij gebruik van de Track Mode op de openbare weg vervalt de goedkeuring.
Dus waarschijnlijk zit er toch wel een waarheid in dat deze gekoppeld zit aan de navigatie oid?
Dit spreek ik tegen. Want ik heb ook momenten gehad dat die gewoon in een woonwijk open blijft staan. Vervolgens op de snelweg weer dicht klapt. Er is geen pijl op te trekken en dus kan ik het mij niet voorstellen dat er een link met de navigatie in zit. Dat je een garantie/goedkeuring kwijt raakt bij het open doen dat verhaal geloof ik ook niet, want andere auto's die nog meer geluid maken dan deze uitlaat mogen ook zonder een probleem de weg op.
Nee, ik geloof daar dus niet in.
In vliegtuigmodus kan je niet bellen, dus veiliger kan niet...
Ik wil graag bereikbaar zijn of kunnen bellen als er iets gebeurd onderweg. Ik vind het dus onveilig omdat je in noodgevallen niet bereikbaar bent.
Daarbij heb je niet voor niets een BT koppeling met je auto om handfree te kunnen bellen. Dus het is ook niet praktisch.
Plus het moet toch niet zo zijn omdat je een BT aangestuurde uitlaat klep hebt je geen enkel BT apparaat meer kan/mag gebruiken omdat dit anders zou storen?
Welk merk batterij heb je erin zitten?
Ikea verkoopt ook batterijen, maar die werken niet in de sleutels van BMW/MINI. Die zijn vaak binnen een dag leeg of werken überhaupt niet.
Dus pak een Varta oid als je dat niet hebt nu

Ik heb Varta en Duracel geprobeerd maar het maakt voor beide geen enkel verschil daar zit het probleem dus niet in.

Klopt. Er moeten foto's gemaakt worden van diverse nummers en moeten door MINI in een database gecontroleerd worden.
Gezien het onderdeel ouder is dan 2 jaar verwacht ik geen garantie. Coulanceregelingen kan ik niet uitsluiten noch bevestigen

Ik ben in contact geweest, ze gaan het uitzoeken hoe en wat. Hoor daar later meer over.

Ja kan.
Koop een setje van Ali en bouw het in.
Moet je het wel allemaal zelf inbouwen en verzinnen, maar enige wat je hoeft te doen is die klep aan te sturen, dus heel moeilijk kan t niet worden
De klep in mijn uitlaat gaat op een andere frequetie (garageopener). Werkt helemaal prima! En komt ook van Ali, dus daar zal t niet aan liggen ;)

Ik wil de klep en alles wat in de auto zit zo origineel houden. Mocht de auto een keer verkocht worden (wat ik niet denk) wil ik het weer terug naar origineel kunnen bouwen. Ik ga dus iets maken wat het hele BT proces omzeilt. Daar komen we later wel mee terug.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”