All terrain banden en kleinste velgen

RocketRonny
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2023, 22:42
Nederland

All terrain banden en kleinste velgen

18 jan 2024, 20:31

In plaats van een gewone winterset wilde ik de meest wegvriendelijke stoere allroad banden overwegen: BFGoodrich all terrain t/a.
Dat gaat en staat het best met zo’n klein mogelijke wielen. Daarmee kun je in de zomer offroad ook nog plezier hebben
Het is een Countryman F60 Cooper S ALL4. Ik meende gelezen te hebben dat 16” stalen velgen er nog op passen, maar zou dat ook kunnen met 16 LM velgen op de Cooper S?
Dan zou t 235/70R16 worden, met uitwijk naar 235/60R17 als t niet kan. Dat is ca 710mm diameter en schijnt nog te gaan zonder onderstel aanpassingen.
Wie weet dat en misschien is er iemand met ervaring van all roads onder de Mini?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3239
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: All terrain banden en kleinste velgen

18 jan 2024, 20:58

Hoi Ronny,

je vraag betreft de Countryman F60 maar je had hem in de rubriek Countryman R60 staan (2de generatie).
Ik hem heb even verplaatst naar de F60 CM rubriek zodat je van mede gebruikers eerder antwoord hebt/krijgt.
Ik heb recent een R60 gekocht maar ben helaas niet bekend met de afmetingen van velg/band maten bij een 3de generatie Countryman.
Bij de 2de generatie was het ook zo bij Cooper S/JCW de kleinere velgen inch maten ook niet paste.

Bij Beek, 1 van onze sponsoren bieden ze ook een X-raid velg aan voor off-road rijden en daar werken ze dan met een Cooper S icm 17 inch velgen. Je zou hun ook even kunnen contacten en die velgen zijn wel gaaf voor de off-road look maar dat terzijde.

Mvg. Milco
RocketRonny
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2023, 22:42
Nederland

Re: All terrain banden en kleinste velgen

18 jan 2024, 21:27

Schroefie schreef:Hoi Ronny,

je vraag betreft de Countryman F60 maar je had hem in de rubriek Countryman R60 staan (2de generatie).
Ik hem heb even verplaatst naar de F60 CM rubriek zodat je van mede gebruikers eerder antwoord hebt/krijgt.
Ik heb recent ……
…. en die velgen zijn wel gaaf voor de off-road look maar dat terzijde.

Mvg. Milco
Dank je wel Milco !!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: All terrain banden en kleinste velgen

22 jan 2024, 09:35

Als je de3 velgen en banden erop hebt liggen, is het wel cool om een foto hier te plaatsen.
Ik ben wel benieuwd naar het resultaat.
Youth isn't a time of life, it's a state of mind

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”