Ik begin voorlopig nog niet aan kinderen! Vooralsnog pas en meet ik nog...
Spyshots MINI 2007 (R56)
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Hou nou eens op mensen, ik hoef geen grotere auto/MINI:
Ik begin voorlopig nog niet aan kinderen! Vooralsnog pas en meet ik nog...
Ik begin voorlopig nog niet aan kinderen! Vooralsnog pas en meet ik nog...
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Ik heb eens langer naar onderstaand foto gekeken:

Het viel me op dat het nieuwe model een grotere neus gaat krijgen, het jammere daaraan vind ik met name dat de voorwiel minder op de hoeken zijn geplaats t.o.v. huidig model. Er zit nu iets meer voorkant voor de voorwielen (zoals bij bijna alle auto's het geval is) dan huidig model MINI.
Voordeel van grotere motorkap betekent wel dat er dus een grotere motor in past! Toch vindt ik dit voordeel niet opwegen tegenover design en handling.

Het viel me op dat het nieuwe model een grotere neus gaat krijgen, het jammere daaraan vind ik met name dat de voorwiel minder op de hoeken zijn geplaats t.o.v. huidig model. Er zit nu iets meer voorkant voor de voorwielen (zoals bij bijna alle auto's het geval is) dan huidig model MINI.
Voordeel van grotere motorkap betekent wel dat er dus een grotere motor in past! Toch vindt ik dit voordeel niet opwegen tegenover design en handling.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Ik weet wel dat de neus wat rechterop moet komen te staan vanwege regelgeving omtrent voetgangers, maar dat deze langer moet worden is nieuw voor me. Weet je het zeker?Berthil schreef:De nieuwe neus is langer i.v.m. strengere Europese wetgeving bij aanrijden van voetgangers. Je ziet ook dat de ruitenwisserstangen onder de motorkap verdwijnen en er niet meer op zitten, ook een gevolg van de strengere wetgeving.
- mini7benno
- Volledig MINI minded!

- Locatie: D11t
Bericht
Voor zover ik weet geld de langere neus voor 2 aanpassingen:
1. De veiligheid voor voetgangers bij eventuele aanrijding. Vandaar ook inderdaad de iets verzonken ruitenwissers e.d.
2. Ruimte creeren voor de nieuwe PSa motoren welke waarschijnlijk iets groter zijn dan de huidige Chrysler krachtbron.
Al met al vind ik hem ook wat minder dan het huidige model. Maar goed ieder zijn smaak. Het nieuwe model laat ook de koplampunits in het motorcompartiment staan bij openen van de motorkap, in plaats van de positie "in" de motorkap zoals nu het geval is.
Misschien is de neus nu ook wel langer om bij defecte lampjes ruimte te hebben om die te vervangen.
1. De veiligheid voor voetgangers bij eventuele aanrijding. Vandaar ook inderdaad de iets verzonken ruitenwissers e.d.
2. Ruimte creeren voor de nieuwe PSa motoren welke waarschijnlijk iets groter zijn dan de huidige Chrysler krachtbron.
Al met al vind ik hem ook wat minder dan het huidige model. Maar goed ieder zijn smaak. Het nieuwe model laat ook de koplampunits in het motorcompartiment staan bij openen van de motorkap, in plaats van de positie "in" de motorkap zoals nu het geval is.
Misschien is de neus nu ook wel langer om bij defecte lampjes ruimte te hebben om die te vervangen.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Is niet Chrysler... het is Tritec. Tritec is een 50%-50% joint venture van DaimlerChrysler en BMW. Nu heb ik van het weekend in het Financieel Dagblad gelezen dat deze joint venture wordt opgeheven als het nieuwe model MINI er is. Een Chinees bedrijf schijnt interesse te hebben in de gehele fabriek incl. inventaris. Het Chinese bedrijf wilt dan de gehele fabriek in delen naar China halen om daar de motoren te produceren die Tritec in de afgelopen jaren heeft geproduceerd. Deze motoren komen dan in een Chinees merk auto.mini7benno schreef:...huidige Chrysler krachtbron.
- mini7benno
- Volledig MINI minded!

- Locatie: D11t
Bericht
[quote="Mini Poeper"]Is niet Chrysler... het is Tritec. Tritec is een 50%-50% joint venture van DaimlerChrysler en BMW. quote]
Fifty-fifty of niet, eigenlijk een verkapte versie van de eerste PT-cruiser's waar wij in rijden
Vandaar ook het retro event! Of zat het anders?
Fifty-fifty of niet, eigenlijk een verkapte versie van de eerste PT-cruiser's waar wij in rijden
Vandaar ook het retro event! Of zat het anders?
- henkietenk
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ik hoor zo nu en dan wel eens dat het nieuwe model R53 gaat heten?? Waarom die naam?
Ik heb hier namelijk een papiertje voor me liggen, zat bij de cooperS-onderbumperstrip, met de volgende tekst: MINI R53 COUPE Coopper S ECE 2006 L N: 51_6009 AANBOUWDELEN BUMPER ACHTER
Nu vraag ik me natuurlijk af of die R53 wat bij mij op het papier staat soms een strip is voor het nieuwe model (wat hoop ik wel past)
Nu nog de uitlaat ophalen en ik kan gaan knutselen...
Ik heb hier namelijk een papiertje voor me liggen, zat bij de cooperS-onderbumperstrip, met de volgende tekst: MINI R53 COUPE Coopper S ECE 2006 L N: 51_6009 AANBOUWDELEN BUMPER ACHTER
Nu vraag ik me natuurlijk af of die R53 wat bij mij op het papier staat soms een strip is voor het nieuwe model (wat hoop ik wel past)
Nu nog de uitlaat ophalen en ik kan gaan knutselen...
- Arjan
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amersfoort
Bericht
Ha Henk,
De R53 is het huidige model Cooper S.
Hieronder even de huidige productienamen:
R50 = One / Cooper
R53 = Cooper S
R52 = Convertible
Hieronder de nieuwe productienamen van de MINI's:
De R56 is de "nieuwe" MINI Cooper/Cooper S
De R55 is de "nieuwe" MINI Clubman
De R53 is het huidige model Cooper S.
Hieronder even de huidige productienamen:
R50 = One / Cooper
R53 = Cooper S
R52 = Convertible
Hieronder de nieuwe productienamen van de MINI's:
De R56 is de "nieuwe" MINI Cooper/Cooper S
De R55 is de "nieuwe" MINI Clubman
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- FastBunny
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Overigens dat de nieuwe neus van de R56 groter wordt vind ik wat vreemd. Aangezien er ook foto's van bv Fiat's 500's worden gepubliceerd die een neus hebben die kleiner is dan die van de huidige MINI
En de nieuwe MINI Clubman is dat de 'Traveller'?Arjan schreef:Ha Henk,
De R53 is het huidige model Cooper S.
Hieronder even de huidige productienamen:
R50 = One / Cooper
R53 = Cooper S
R52 = Convertible
Hieronder de nieuwe productienamen van de MINI's:
De R56 is de "nieuwe" MINI Cooper/Cooper S
De R55 is de "nieuwe" MINI Clubman
Overigens dat de nieuwe neus van de R56 groter wordt vind ik wat vreemd. Aangezien er ook foto's van bv Fiat's 500's worden gepubliceerd die een neus hebben die kleiner is dan die van de huidige MINI

- Arjan
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amersfoort
Bericht
Ja, volgens mij hebben we het dan over dezelfde. Schijnt in de MINI-fabriek de Clubman te gaan heten. Het is in ieder geval de verlengde broer van de huidige MINI (die met die evt. suicide doors)Fastbunny schreef:En de nieuwe MINI Clubman is dat de 'Traveller'
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- MINIJCW
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Eindhoven
Bericht
Misschien zit de motor weer achter, en de fiat 500 is wat ronder en de raam ligt platter. Hij zal ook geen 1100kg wegenFastBunny schreef:En de nieuwe MINI Clubman is dat de 'Traveller'?Arjan schreef:Ha Henk,
De R53 is het huidige model Cooper S.
Hieronder even de huidige productienamen:
R50 = One / Cooper
R53 = Cooper S
R52 = Convertible
Hieronder de nieuwe productienamen van de MINI's:
De R56 is de "nieuwe" MINI Cooper/Cooper S
De R55 is de "nieuwe" MINI Clubman
Overigens dat de nieuwe neus van de R56 groter wordt vind ik wat
vreemd. Aangezien er ook foto's van bv Fiat's 500's worden gepubliceerd die een neus hebben die kleiner is dan die van de huidige MINI

Onze sponsors



















