J01 bij Dubbelsteyn

Alles over de volledig elektrische MINI
Gebruikersavatar
Kraftstoff
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2023, 20:23

J01 bij Dubbelsteyn

07 dec 2023, 22:50

8 en 9 December staat de J01 bij Dubbelsteyn te Dordrecht als preview.
Ik was daar eergisteren voor een bandenwissel en sprak de verkoper, ik kon vandaag al even langskomen. Omdat er verder nog niemand was kon ik hem wel mooi in detail bekijken samen met de verkoper.

Op basis van de persfoto's was ik nogal skeptisch. De neus vind ik op de foto's er plomp ogen met grote kale vlakken en een iets te forse lijn in de vorm van een grille. Ook natuurlijk de voorruit te vlak en de achterkant niet echt herkenbaar als Mini. Het uiterlijk viel me in real-life wel mee. De auto lijkt minder groot dan op de foto's en ook de neus had ik erger verwacht. Moet wel bij gezegd dat ik de F56 nog steeds véél mooier vind.

Dan het interieur, dat vond ik wel echt een deceptie. Maar om positief te beginnen, het vegan leer voelt best overtuigend aan. Maar verder is het niet mijn ding. Het dashboard is erg kaal en oogt goedkoop. De zitpositie is wat anders omdat de stoel hoger geplaatst is en daardoor kwam ik met bijn benen lelijk in de knel. Daarnaast kunnen de zittingen niet meer uitschuiven, dat vind ik echt een onbegrijpelijke keuze.

De middentunnel mist een iDrive knop en is nu feitelijk 1 grote aflegbak. Een fatsoenlijke aflegplek voor je telefoon met inductielader is wel fijn maar verder is het net niets. Netzoiets als de middenarmsteun, deze is wel erg klein en lijkt aftermarket. Kortom, ik ben niet onder de indruk, zeker gezien de prijs. Maar ik zou iedereen aanraden om zelf even te kijken om zelf een mening te vormen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
deusjevo
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 132
Lid geworden op: 19 aug 2021, 10:20

Re: J01 bij Dubbelsteyn

09 dec 2023, 09:28

Tja, wat mij betreft een misser.
Leuke opvolger voor de Suzuki Swift, meer niet en MINI onwaardig
Midnight black MINI Clubman Cooper 100kW uit 2016 :icon_top:

Terug naar “MINI-talk”