Achteraf inbouwen: automatisch dimmende binnenspiegel
- Coen
- Be Mini
Bericht
Achteraf inbouwen: automatisch dimmende binnenspiegel
Is dit gemakkelijk te monteren? En wat kost het om aan te schaffen bij de dealer?
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
- Coen
- Be Mini
Bericht
Dat zou het dan ook gaan worden, geen regensensor maar wel een dimmende binnenspiegel. Zijn er mensen hier op het forum die daar ervaring mee hebben?Berthil schreef:Is in combinatie met de regensensor en waarschijnlijk niet los te bestellen.
De regensensor is onderdeel van de voorruit dus dat betekent misschien ook voorruit wisselen (of gewoon niet aansluiten).
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Even het stof eraf hier.. met dank aan Colin (:yeah) heb ik nu een automatisch dimmende binnenspiegel liggen, inclusief sensor.. ik vermoed n.a.v. bovenstaande alsmede het stukje tekst hieronder dat dit de regensensor is(?) en een ander kastje..
De regensensor en het andere geval hoef ik niet in te bouwen, de spiegel daarentegen wel graag..
Las in een ander topic dat het een kwestie is van 2 draadjes, plus en min, af te tappen op verlichting binnenspiegels.. en voor de mooi een derde draadje zodat de spiegel niet dimt bij achteruit rijden.
Kan iemand bevestigen of het werkelijk zo simpel is? Hoe zit het met de boordcomputer? Kan dit zomaar?
Colin is zo vriendelijk geweest aan te geven hoe de spiegel gemonteerd zat, ik citeer:
"Er loopt een dikke kabel omhoog de a-stijl in, boven in vertakt hij zij naar de spiegel en het gedeelte achterin. Het gedeelt na de spiegel loopt eerst naar een sensor op het raam (heb jij die ook?), dan naar een kastje en tegelijk naar de spiegel. Waar dat kastje voor diend heb ik nog geen idee. Ook zit er een vertakking voor het klokje. "
Wie oh wie weet hier meer van?
De regensensor en het andere geval hoef ik niet in te bouwen, de spiegel daarentegen wel graag..

Las in een ander topic dat het een kwestie is van 2 draadjes, plus en min, af te tappen op verlichting binnenspiegels.. en voor de mooi een derde draadje zodat de spiegel niet dimt bij achteruit rijden.
Kan iemand bevestigen of het werkelijk zo simpel is? Hoe zit het met de boordcomputer? Kan dit zomaar?
Colin is zo vriendelijk geweest aan te geven hoe de spiegel gemonteerd zat, ik citeer:
"Er loopt een dikke kabel omhoog de a-stijl in, boven in vertakt hij zij naar de spiegel en het gedeelte achterin. Het gedeelt na de spiegel loopt eerst naar een sensor op het raam (heb jij die ook?), dan naar een kastje en tegelijk naar de spiegel. Waar dat kastje voor diend heb ik nog geen idee. Ook zit er een vertakking voor het klokje. "
Wie oh wie weet hier meer van?

Onze sponsors