Waar pulsdraad, speed sensor voor navigatie

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Sim
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Waar pulsdraad, speed sensor voor navigatie

18 apr 2010, 13:26

Hallo Allemaal,

Ik zou graag een JVC enkeldins navigatie radio aan willen sluiten in mijn Mini uit 8-2002.
Weet iemand of er bij de radio stekker/aansuiting een draad is voor de puls? :s
Mijn radio-navigatiesysteem werkt anders niet.

Als iemand mij kan helpen met de juiste info graag :D

Alvast bedankt voor jullie hulp

Simone
Driving a mini is my way of life
jstuyts
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 apr 2010, 15:32

Ik heb net de KD-NX5000 van JVC in mijn auto ingebouwd en aangesloten op wat ik dacht de snelheidsdraad, onder de deurstrip rechtsvoor. Ik denk dat dat de canbus draad is, omdat de navi ook pulsen doorkrijgt wanneer ik stil sta (er gaan dan dus nog meer signalen dan alleen het snelheidssignaal door). Wil toch nog de unit aan m'n stuurwielbediening aansluiten en zie dat er mogelijkheden zijn omdat je dan toch een canbus interface hebt, direct een unit te kopen waar je ook directe draden krijgt voor de speed pulse, achterruitrijlicht, parkeerrem enzo.

Denk dat ik die vandaag of morgen ga bestellen, heb de dealer gebeld of er zo'n kabel ergens ligt, en zij zeggen dat er alleen canbus in de auto ligt (begin het wel te geloven)...
Sim
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

21 apr 2010, 09:38

Hallo,

Welke kabel heb je dan gebruikt in de deurstijl?
Welke kleur heeft deze dan? :?

Is het ook mogelijk om de puls van de snelheidsmeter te gebruiken?

Verder niemand die ooit een andere navigatie heeft geinstalleerd? :roll:
jstuyts
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 apr 2010, 10:15

Tegen mij is verteld dat alles gaat via canbus, dus nergens loopt een single snelheidsdraad. De draad die ik nu heb gebruikt loopt rechtsonder de deur sill aan de passagierszijde, is geen groen/gele draad die iemand mij van newministuff.co.uk heeft gewezen, maar een geel, bruin, rode draad die, dat dan weer wel, in een aparte stekker is gestoken met een paar van dezelfde kleur draden. Daar heb ik 'm bijgestoken, en toen gekalibreerd. Dat werkte, maar er gaan meer pulsen doorheen dan alleen snelheid, omdat wanneer ik stil sta er staat dat ik soms op het beeldscherm 50 km/u ga en de auto over de kaart gewoon gaat bewegen. Dus dat werkte toch niet...

Daarom heb ik gisteren een canbus interface besteld in Engeland (hoop dat die er snel is met die vulkaan) waardoor ik een snelheidssignaal enzo krijg en een aansluiting voor mn stuurwielbediening. Ik laat het je wel weten of het op deze manier is gelukt.
Gash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

01 mei 2010, 23:44

Ik weet niet of het je nog helpt maar ik heb de JVC KD-NX5000 in de mini van mijn vriendin ingebouwd. Je dient inderdaad de geel/groene-draad te gebruiken die je bij de rechterdorpel onder de kunststof-strip bevind.

Ik vond het overigens nog lastiger om al die kabels achter de radio netjes weg te werken zonder de radio met bruut geweld vast te zetten.
jstuyts
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 mei 2010, 09:28

Die Canbus interface heb ik binnen en geprobeerd, maar die heeft nog niet gewerkt, denk een probleem met de stroomtoevoer, lang verhaal, maar het apparaat wil wel de cd eruit gooien als de interface aangesloten is, maar hij wil niet verder aanspringen. In ieder geval, druk opzoek gegaan naar de snelheidskabel die volgens iedereen in de auto moet liggen. Uiteindelijk helemaal verstopt aan de rechter zijde onder de deurstrip, een gele kabel met een groen streepje erover. Kabel aangesloten en verrekt, direct gekalibreerd en werkt al dagen zonder problemen, hij weet precies waar ik ben.

Één woord: dolblij! :mrgreen:
Sim
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

03 mei 2010, 17:27

Super bedankt !!! :lol:

Daar zochten we naar :D ...dus rechterdorpel gele draad met groen.

Hebben de radio er nog niet ingedaan er zit nu nog een andere radio in maar daarbij was het wegwerken van de kabels reeds een probleem!!
julians
Nieuw Lid
Nieuw Lid

pulsdraad, speed sensor

30 okt 2010, 21:46

Beste mede leden,

ik ben in het bezig van een cooper s r53 uit 2003 en wil nu een navigatie systeem inbouwen maar ben op zoek naar de pulsdraad of wel de speed sensor hebben jullie enig idee waar ik deze kan vinden

alvast bedankt

groeten,

ju
jstuyts
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 okt 2010, 21:50

julians
Nieuw Lid
Nieuw Lid

30 okt 2010, 22:04

hey man thanxs voor je antwoord ik ga er van de week ff mee aan de slag