HK versterker vervangen

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Superlectron
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2011, 19:54

HK versterker vervangen

10 apr 2011, 20:36

Sinds een aantal weken geleden doet de radio erg raar. Zelfs als de radio uitstaat komt er een soort van plop en ruis geluid uit (interval ong 5 sec). Dubbel vervelend dus, want en geen muziek en een irritant geluid. Gelukkig stopt het als ik de zekering van de radio verwijder, maar dat lost het probleem van geen muziek niet op natuurlijk.

Na wat googlen lijkt het erop dat de versterker is overleden (mini cooper 2003). De dealer kon zo snel geen storing vinden en verder onderzoeken zou minimaal 360 euro kosten. En dan is het nog niet gefixt. Veeeels te duur dus.

Nu heb ik een aantal opties (tenzij iemand denkt te weten dat het probleem ergens anders ligt)

1) 2de hands HK versterker
2) Nieuwe versterker DPSM via marktplaats
3) Geheel nieuwe stereo (non-HK)

Mijn voorkeur gaat uit naar 1)...makkelijker zelf te vervangen en goedkoper (?). Veel topics op dit forum gaan over het vervangen van de stereo, dus misschien dat iemand een HK versterker te koop ;) ??

Zo niet, zit ik nog met een paar vragen die hopelijk iemand kan beoordelen:

-Bij optie 2 vraag ik me af of je ook bedrading/speaker/radio moet vervangen of dat ik gewoon de HK versterker eruit kan halen en de DPSM versterker erin kan zetten?
-Moet ik het hele zijpaneel verwijderen om de versterker los te koppelen en zo ja hoe? Vind wel veel beschrijvingen over het verwijderen van de radio zelf maar niet de versterker. Ben bang dat ik het paneel sloop.



Hopelijk kan iemand mij helpen!! Dat zou me blij maken:)

Terug naar “Interieur en audio”