Welke mattensetten zijn er nog voor Gen-1 ?

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Welke mattensetten zijn er nog voor Gen-1 ?

15 dec 2012, 11:11

Hoi

Het wordt tijd voor een nieuwe mattenset, maar welke.

Volgens mij zijn er ontzettend weinig keuzes meer voor de Gen-1 (eerste generatie; R50+R52+R53).


Op de website van MINI kom ik maar drie opties tegen
- 1. de velours Afbeelding
- 2. de City mattenset : Afbeelding
3. de rubber wintermatten : Afbeelding


Wie weet of er meer keuzes zijn?
Ik heb uitgebreid gezocht op dit forum, op Ebay en op internet maar kom niet echt veel tegen. Ik doel specifiek op de OEM matten van MINI en geen "algemene" merken.
Het gaat specifiek om de Eerste generatie MINI. Tweede generatie (R56) heeft andere pasvorm.


/// edit ; de link naar de voorbeeldfoto's lukken niet. Ze staan op http://www.mini.nl/accessories/ en dan even zoeken in de sectie 'interieur'
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

15 dec 2012, 11:29

Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

15 dec 2012, 11:32

Klasse, Ron! Goeie truuk met de [web] ... [ /web] tags

Die rubbermatten gaan er in elk geval niet komen! Die vind ik gruwelijk. Maar ik zou eigenlijk wat meer keuze willen hebben dan velours of city!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

15 dec 2012, 11:55

Marcel Always Open schreef:Klasse, Ron! Goeie truuk met de [web] ... [ /web] tags

Die rubbermatten gaan er in elk geval niet komen! Die vind ik gruwelijk. Maar ik zou eigenlijk wat meer keuze willen hebben dan velours of city!
Ik ben juist blij met het volledige rubbersetje! :mad:

Mooi is anders, maar met het weer van de afgelopen weken wel een handige en verstandige keuze. Helemaal in ons geval met kids die ermee van-en-naar school gebracht worden dus vast weer eens met regen- of sneeuwlaarzen achterin :s

Maar kijk ook eens op marktplaats. Daar worden alle combinaties van stiksel, kleur stof en mini logo's aangeboden dus ruim de keuze!
One life, live it!
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

15 dec 2012, 13:15

Gen2-matten passen ook vrij aardig, ik heb een setje Urban-matten erin liggen:

Afbeelding
Urban Floor Mats by MartijnKoevoets, on Flickr
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

15 dec 2012, 15:06

Dank allen.

Dus, Martijn, je zou zeggen dat een Gen2 mat "goed genoeg" past? Hmmm dat opent perspectieven!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

15 dec 2012, 15:45

Goed topic Marcel....

@Martijn, kun je die ook per 2 kopen?

Ik ben namelijk opzoek naar twee voormatten (links en rechts)... Dealer verkoopt alleen bestuurder of complete set van 4... :mad:
MiniBeardie XL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Voorhout
Berichten: 1099
Lid geworden op: 02 apr 2009, 19:15

15 dec 2012, 15:52

Heb nog een gebruikt setje OEM JCW matten liggen. Zie PM.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

15 dec 2012, 16:20

Voor de volledigheid de matten die er voor de Gen1 (geweest) zijn:
- standaard in Panther Black
- standaard in Cordoba Beige
- standaard in Lupis Blue
- JCW Checkered Flag
- City met logo in Carbon Black
- rubber in zwart
- rubber in grijs
- rubber in beige
- rubber in rood
- anders voor Park Lane/Seven/Checkmate?
Marcel Always Open schreef:Dank allen.

Dus, Martijn, je zou zeggen dat een Gen2 mat "goed genoeg" past? Hmmm dat opent perspectieven!
De mat is ietsje breder, maar ligt daardoor goed klem. De ronding is iets anders bij de voetsteun, maar ik kan ermee leven:

Afbeelding
Urban Floor Mats by MartijnKoevoets, on Flickr
Sven schreef:@Martijn, kun je die ook per 2 kopen?

Ik ben namelijk opzoek naar twee voormatten (links en rechts)... Dealer verkoopt alleen bestuurder of complete set van 4... :mad:
Jup, ik heb ook alleen de voorste 2 gekocht.
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

15 dec 2012, 16:25

@bmw/MINI dealer??

Dealer hier wil/kan alleen óf bestuurder, óf complete set..... En achter zijn gewoon als nieuw bij ons dus die hoef ik niet te vervangen :?
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

15 dec 2012, 17:09

Gewoon via internet bij BMW-dealer ja, artikelnummer zelf uit RealOEM gehaald...
Gebruikersavatar
schnhvn
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Amsterdam
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 apr 2012, 21:13

15 dec 2012, 17:25

Als iemand (toevallig) weet of de mattenset voor een parklane nog te bestellen is of een part nummer heeft hou ik me aanbevolen..
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

15 dec 2012, 19:54

MiniBeardie XL schreef:Heb nog een gebruikt setje OEM JCW matten liggen. Zie PM.
hoi Ron, bedankt voor je aanbod (en de enorme snelheid daarvan).
Ik heb de checkered matten overwogen maar ze staan niet zo mooi bij de rest van mijn interieur (== exterieur :lol: :lol: ) waar ik de Union Jack al heb (op diverse plaatsen). Dus helaas, maar ik moet jouw aanbod even afslaan. Ik denk dat je er niet heel lang mee verlegen zal zitten als je een topic aanmaakt.


schnhvn schreef:Als iemand (toevallig) weet of de mattenset voor een parklane nog te bestellen is of een part nummer heeft hou ik me aanbevolen..
Schoonhoven , ik heb me sufgezocht maar [url=http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=55]op Realoem kom ik geen speciale Parklane matten tegenp/url] (maar wel de speciale Checkmate matten van dezelfde actieperiode). Hoe zien Parklane matten eruit? Wat is de bouwdatum van jouw auto? Er staat 12-2005 in je parkingprofiel, maar ook als ik 10-2005 probeer kom ik geen Parklane specifieke matten tegen.

MartijnGizmo schreef:Voor de volledigheid ....... <<< lange post >>>
U verdient pluspunten vandaag! Klasse!!! 8)
MartijnGizmo schreef:
Sven schreef:@Martijn, kun je die ook per 2 kopen?
Ik ben namelijk opzoek naar twee voormatten (links en rechts)... Dealer verkoopt alleen bestuurder of complete set van 4... :mad:
Jup, ik heb ook alleen de voorste 2 gekocht.
Afbeelding
Op RealOEM kom ik overal alleen losse sets tegen en nergens een set van 4 stuks. Dus je bestelt óf alleen de bestuurderszijde, óf de set van 2 voormatten. De achtermatten zijn een apart artikelnummer en aparte bestelling.
Voor mij is dat ok want ik verander de voormatten van kleur/motief, en dan moeten de achtermatten natuurlijk ook dezelfde kleur krijgen! Zeker bij een cabrio is dat slim.


Erwinner schreef:
Marcel Always Open schreef: .... Die rubbermatten gaan er in elk geval niet komen! Die vind ik gruwelijk. .....
Ik ben juist blij met het volledige rubbersetje! :mad:

Mooi is anders, maar met het weer van de afgelopen weken wel een handige en verstandige keuze. Helemaal in ons geval met kids die ermee van-en-naar school gebracht worden dus vast weer eens met regen- of sneeuwlaarzen achterin :s
Ja, Erwin, je hebt helemaal gelijk, ze zijn hartstikke handig en functioneel , maar als ik een handige functionele auto zou willen had ik geen MINI gekocht. Ik vind ze niet mooi , en door vieze/natte/besneeuwde schoenen gewoon uit te doen bij het instappen houd je je matten jarenlang netjes en zonder slijtvlekken van de hak van je schoenen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

15 dec 2012, 20:01

is er ook rood rubber geweest? Dat is wel cool!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”