Weer lekkage achterbak

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
frankmblik
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:59

Weer lekkage achterbak

01 jun 2014, 18:26

ik weet het ik heb alle informatie al betreft de lekkage in de kofferbak gevonden en door gelezen.
het is idd een mini probleempje..
maar ik heb mijn 3e remlicht al dichtgekit.
en ik heb dus nog steeds water in mijn kofferbak MAAR..
mijn accubak is kurkdroog! het is alleen nat onder de mat rechtsachter. bovenkant mat is ook droog, alleen het schuim van de mat aan de onderkant is zeiknat! dus rechts achterin..
heb de kofferklep kaal gehaald en zag geen spoor van water, heb wel het rechterachterlicht eruit gehaald nu en schoongemaakt en deze strak erweer in gedraaid..
het probleem is dat ik dus nergens wat zie stromen... :)

heeft nog iemand een idee?
ik zal van de week wel in de kofferbak gaan zitten terwijl iemand anders de troep nat spuit...
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

Re: Weer lekkage achterbak

02 jun 2014, 10:58

Ben benieuwd of je het gaat vinden. Hier ook heel af en toe last van al verdenk ik nog steeds ons derde remlicht.

Heb je een panorama dak?
minimblik
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 193
Lid geworden op: 25 okt 2013, 14:19

Re: Weer lekkage achterbak

02 jun 2014, 11:46

Ja heb pano dak jij ?
Lijkt wel of het af en toe is, maar ik ga het nu beter in de gaten houden, als ie droog is ga ik hem maar afspoelen per plaats en kijken wat er gebeurd.
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

Re: Weer lekkage achterbak

02 jun 2014, 12:14

Wij ook. Maar of het daar vandaan komt???

Heel af en toe last van.... gewoon iets vochtig onder de mat. Snap er geen snars van want als ik met een tuinslang op alle mogelijke hoeken en gaatjes een bak water spuit heb ik nergens last van en een andere keer bij een lullig regenbui-tje is het weer vochtig.

Heb er ook wel eens ingezeten en m'n pa met de tuinslang water erover laten lopen, maar nergens water te bekennen.

Kleine kanttekening; ons derde remlicht is niet goed, maar ik kan niet herleiden dat daar water wegkomt...
minimblik
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 193
Lid geworden op: 25 okt 2013, 14:19

Re: Weer lekkage achterbak

02 jun 2014, 19:32

Hier dus ook precies hetzelfde.
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 2115
Lid geworden op: 10 feb 2008, 22:57

Re: Weer lekkage achterbak

03 jun 2014, 16:26

Kan het niet zo zijn dat het via de wielkast of zo komt (dus via de onderkant ?)
minimblik
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 193
Lid geworden op: 25 okt 2013, 14:19

Re: Weer lekkage achterbak

03 jun 2014, 17:00

ja maar waar dan?
het regent hier nu echt kei hard en de koffer is nog droog... heb de mat eruit om te kijken waar het nat word. maar voorals nog geen nattigheid ..
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 2115
Lid geworden op: 10 feb 2008, 22:57

Re: Weer lekkage achterbak

03 jun 2014, 19:07

Ja zoals je zegt :) als het water er dus niet van boven of vanaf de zijkant in komt , dan zou je toch zeggen dat het komt doordat je over een nat wegdek rijd.
minimblik
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 193
Lid geworden op: 25 okt 2013, 14:19

Re: Weer lekkage achterbak

03 jun 2014, 20:26

Uitgesloten... heb net weer gekeken en ja hoor best wel watervorming in de kofferbak!
Links achterin komt vanachter het zij paneel (denk ik)
Ligt klein plasje tegen de achterbank aan.
nu nog kijken waar het vandaan komt.
kofferklep zelf is droog van binnen,
frankmblik
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:59

Re: Weer lekkage achterbak

09 jun 2014, 20:11

het was toch weer het 3e remlicht! nu super dik afgekit en droog!!!
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 2115
Lid geworden op: 10 feb 2008, 22:57

Re: Weer lekkage achterbak

13 jun 2014, 13:39

Goed bezig :P
frankmblik
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:59

Re: Weer lekkage achterbak

19 aug 2014, 19:57

ja hoor, NAT...
de auto staat nu een paar dagen stil voor de deur, en doe net de accu los om mijn jcw stuur te monteren, en jahoor, weer zeiknat..
als ik met mijn hand via het dopje van de achterklep boven in bij de kabeldoorvoer voelt het allemaal droog daar bovenin.
3e remlicht zou natuurlijk kunnen maar zie/voel niks.
water licht nu weer op de bodem in de kofferbak onder de mat..

wat zijn nu nog meer voorkomende punten waar het lekt..

3e remlicht laat ik denk ik toch maar een keer door iemand dichtkitten met goede kit..
Candy
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 mar 2014, 16:04

Re: Weer lekkage achterbak

21 aug 2014, 16:56

Ook ik heb sinds afgelopen weekend met lekkage te kampen en vroeg me dus af waar het vandaan kon komen.
Ik heb het links in de kofferbak. Ik heb geen hoedenplank meer. Mijn auto staat nu wel weer op een wat ongelijkere ondergrond en volgens mij draagt dat ook bij aan de lekkage. Heb ook al gekeken en ik denk dat het ergens vanaf de bovenzijde van de deur of zoals hier al genoemd wellicht bij het remlicht. Ter hoogte van de ophanging van de hoedenplank heb ik wat druppeltjes kunnen ontdekken. Rubbers e.d al nagevoeld en die zijn ok. Wat kan het dan behalve het 3de remlicht nog meer zijn en hoe krijg ik mijn Mini weer netjes droog? Heb helaas geen garage... Afdelkking tapijt en schuimrubber zijn goed nat. Heb mijn auto nu zo recht mogelijk gezet en hoop dat dat meer lekkage voorkomt :-(
Minimaastricht
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Maastricht
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:57

Re: Weer lekkage achterbak

21 aug 2014, 19:28

I join the club van natte achterbakken..... :-(. Zelfde hier, tegenwoordig permanent de bekleding van de klep eraf om elk spoor van vocht te ontdekken. Tot op heden geen succes. Alles gecheckt op waterdichtheid en zelfs met een transparante kit op diverse plekken gewerkt: 3de remlicht, klephandel, ruit sealing, kleprubber, achterlichten, achterbumper ervan af om te checken voor mogelijke lekkages etc etc. I've done it all! En dan besteed je zoveel tijd en geld erin en is die natte achterbak iets wat toch in je kop blijft hangen. Wie heeft de gouden tip?
Afbeelding

Zie hier voor mijn "Who are you".
Candy
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 mar 2014, 16:04

Re: Weer lekkage achterbak

21 aug 2014, 19:57

Hebben jullie allemaal een R50? Ik heb een R 50 zonder panoramadak.

Terug naar “Interieur en audio”