Lekkage kofferbak Cooper S 2007

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
daanm2308
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2016, 20:13

Lekkage kofferbak Cooper S 2007

01 feb 2016, 20:38

Hallo allemaal,

Ik heb een Mini Cooper S uit 11-2007, origineel Duits met panoramadak. Ik heb al vanalles over lekkages op het forum gelezen maar hierbij mijn verhaal.

Sinds een paar weken heb ik vaak als het heeft geregend een beetje een muffe geur in de auto,, ik ben na even zoeken uitgekomen bij de kofferbak waar een plasje water onder de mat stond. Onderkant van de mat was helemaal nat en mijn veiligheidshesje doorweekt. Bovenkant van de mat was vrijwel helemaal droog, alleen aan de linkerkant waar de mat op komt te liggen was het ook nat. Ik heb echt geen idee waar het vandaan kan komen...

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!!
Gebruikersavatar
Mini cooper nh
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Beverwijk
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:04

Re: Lekkage kofferbak cooper s 2007

01 feb 2016, 20:54

Heb zelf een Mini Cooper facelift uit 2004 en had hetzelfde probleem. Bleek bij mij lekkage bij het derde remlicht te zijn, rubbers vervangen en lekkage opgelost. Ken de constructie niet van het 2007 model maar wellicht is die hetzelfde.
Succes
"I'm a trained professional, this is how I roll"
daanm2308
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2016, 20:13

Re: Lekkage kofferbak cooper s 2007

01 feb 2016, 21:23

volgens mij zit bij jou model het remlicht aan de buitenkant nog toch? die van mij zit gewoon achter de achterruit dus kan me niet voorstellen dat dat het is
Minimaastricht
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Maastricht
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:57

Re: Lekkage kofferbak cooper s 2007

01 feb 2016, 21:48

Bij het panorama dak zitten in alle 4 de hoeken onder de bekleding plastic buisjes voor de afvoer van regenwater. Als je de achterklep opent kun je de rubberen uitgangen bovenin zien zitten. Het plastic buisje zit in elkaar geschoven, maw deze willen wel eens los komen met alle gevolgen van dien. Het regenwater gaat dan niet via je klep maar door de binnenkant van je carrosserie en zal uiteindelijk aan de zijkanten van je mat zichtbaar zijn. Hemel demonteren op een mooie zomerdag en verbinding repareren; geen moeilijke klus. in de tussentijd mat eruit en een vochtvreter halen bij de Action om het vocht eruit te halen. Suc6!
Afbeelding

Zie hier voor mijn "Who are you".
daanm2308
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2016, 20:13

Re: Lekkage kofferbak cooper s 2007

02 feb 2016, 10:08

ik ga er naar kijken! Bedankt voor jullie tips :)
EdwinN
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 feb 2014, 14:47

Re: Lekkage kofferbak cooper s 2007

02 feb 2016, 19:44

Hallo Daan,

Ik heb het zelfde probleem met mijn MCS uit 2012. Vorige week bij de dealer geweest en die gaf aan dat het gevonden was en dat het te maken heeft met de kofferbak handgreep. Dat leek mij sterk gezien de plek waar het water terecht kwam.
Met een open achterklep water via een tuinslang door de goten, aan de buitenzijde van de rubbers laten lopen. Daarbij zag ik dat er op 1 plek een water onder het rubber doorliep. Bij controle bleek dat het rubber niet goed aansloot. Ik dacht dat het probleem was opgelost door de rubbers goed aan te drukken maar helaas, het was wel minder. Mogelijk dat het rubber nadat het eenmaal los is geraakt niet meer goed klemt waardoor er water onderdoor kan blijven stromen.
Donderdag gaat de MINI naar de dealer voor dit euvel en ik hoop dat ze het kunnen fixen.
Ik laat het weten wat er uit gekomen is.

Groeten Edwin.
EdwinN
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 feb 2014, 14:47

Re: Lekkage kofferbak cooper s 2007

05 feb 2016, 21:11

Vandaag de Mini weer opgehaald en met een beetje weemoed de leenauto Clubman Cooper S met alle toeters en bellen weer ingeleverd, bij Hans Severs, Alphen a/d Rijn.
De achterbak handgreep bevestiging is vervangen het rubber waar de achterklep op komt is vervangen, zat een klein scheurtje in. Verder is er een naadje, op het plaatwerk, extra afgekit waarvan ze dachten dat het kon bijdragen dat er een lekkage kon ontstaan.
Het geeft wel aan dat de plek van zo'n lekkage moeilijk is bepalen. Een andere mogelijkheid is de aansluiting van de dakantenne. Probeer het met een tuinslang of je het lek kan vinden aangezien de dealer het op een zelfde manier doet.

Succes.
iDuc
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 208
Lid geworden op: 30 dec 2015, 15:45

Re: Lekkage kofferbak cooper s 2007

05 feb 2016, 21:46

Hopelijk blijft het droog. Bij die van mij lijkt het dat plaatwerk naadje geweest te zijn...
EdwinN
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 feb 2014, 14:47

Re: Lekkage kofferbak Cooper S 2007

08 apr 2016, 10:46

Even een update over het lekkage syndroom. De auto is nu van drie keer bij de dealer geweest en deze verzekerde dat het de lekkage voor 100% verholpen zou zijn. De rubbers zijn vervangen en extr vastgezet met kit, de ontluchtingsventielen zijn vervangen.
Auto mee naar huis en gelukkig regende het dezelfde nacht nog en vrij hard. De volgende morgen in de achterbak gekeken en ja hoor er lag weer water. Dus de dealer weer gebeld en deze klonk even ook alsof hij het ook niet meer wist. Ze gaan nu intern overleggen wat er moet gebeuren en mij terugbellen. Het kost me nogal wat keukenrollen om al dat water te absorberen en echt lekker gaat het er niet van ruiken.
Ik zal in ook doorgeven dat het misschien wel een lasnaadje is.

Terug naar “Interieur en audio”