Diepte bagage ruimte inclusief ingeklapte achterbank

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Countryman
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2023, 16:51

Diepte bagage ruimte inclusief ingeklapte achterbank

01 aug 2023, 10:05

Beste Mensen,

Voor ons catering bedrijf willen we het liefst van een MINI R50 of anders de 1e gen Clubman een foodtruck maken.

De achterbank gaat er uit, een deel van onze uitgifte vitrine zal uit de kofferbak van de MINI worden uitgeschoven met een rails om zo vanuit de MINI de mensen te bedienen.

Ik kan nergens vinden welke afmeting je aan ruimte over zal houden vanaf de kofferbak tot de voorstoelen als er een denkbeeldige kist in zou kwijt moeten kunnen. Ik hoop eigenlijk op een totale lengte van 115cm en een breedte van 60cm, bij een hoogte van minimaal 40cm.
Gaat dit passen als de achterbank er uit gaat? Ik lees over de Clubman enkel over kofferbak inhoud met en zonder achterbank, maar ze vermelden er nooit de lxbxh bij.
Alvast bedankt voor wie kan antwoorden!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3238
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Diepte bagage ruimte inclusief ingeklapte achterbank

01 aug 2023, 21:36

Countryman,

ik neem aan dat je met 1e gen Clubman de R55 bedoeld. Ik ben 1,82m lang dus ik heb de stoel niet in de achterste stand staan maar dan heb ik met achterbank plaat lengte 1,20+cm, 80+cm breed en 60+cm dus de uitgifte vitrine 115/60/40 l/b/h past in een R55 Clubman.

Gr. Milco
Countryman
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2023, 16:51

Re: Diepte bagage ruimte inclusief ingeklapte achterbank

01 aug 2023, 22:48

Schroefie schreef:
01 aug 2023, 21:36
Countryman,

ik neem aan dat je met 1e gen Clubman de R55 bedoeld. Ik ben 1,82m lang dus ik heb de stoel niet in de achterste stand staan maar dan heb ik met achterbank plaat lengte 1,20+cm, 80+cm breed en 60+cm dus de uitgifte vitrine 115/60/40 l/b/h past in een R55 Clubman.

Gr. Milco
Bedankt, dat is goed nieuws! Ik kon verder geen MINI foodtrucks vinden maar zag dit idee wel bij bestelbussen als Foodtruck.
Een rails wat uitschuift is ook niet zo heel moeilijk te realiseren.

Enige nadeel zijn de klapdeuren, heel gaaf wordt het als ik dit op een of andere manier voor elkaar kan krijgen dat deze één geheel gaat vormen zodat het niet opzij open klapt want dat kost mij weer de lengte van de vitrine en samen met de vitrine uit de auto schuift, zoals een lucifer doosje. Zo vormt de auto met de vitrine toch één geheel. Nu een bedrijf vinden die denkt dat dit mogelijk is om aan te passen zodat het ook weer goed sluit.

Eventueel had ik een Countryman op het oog, deze heb ik al eens eerder gehad maar deze is economisch toch wat minder zuinig om het hele land mee door te rijden. Voordeel hiervan is dan wel weer de kofferbakklep die omhoog open gaat.

Terug naar “Interieur en audio”