Nieuwe Parrot carkit, nu geeft de radio nog amper geluid

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
MrSparco
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Omstreken Leuven
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007, 15:34

Nieuwe Parrot carkit, nu geeft de radio nog amper geluid

02 jun 2007, 00:19

Hello
Vandaag hebben ze een nieuwe carkit in mijn auto gezet, een Parrot CK3100 goed ding. Maar sinds deze er in staat, werkt mijn radio niet mee hoe het moet. Ik kan het geluid maar tot een bepaald volume zetten. Ze hebben blijkbaar ook iets fout gedaan, want als er iemand mij belt, blijft mijn radio muziek maken, ipv dat die in hold zou moeten!

Iemand een idee hoe het komt dat het volume niet meer vollenbak kan open gedraaid worden?
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

02 jun 2007, 09:16

Lijkt erop dat er het eea verkeerd is aangesloten...

Volgens mij kan je Parrot niet zomaar tussen je radio zetten, er moet nog een ander verloopstuk tussen;

[web]http://www.newministuff.com/new/image.php?iid=345[/web]
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
MrSparco
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Omstreken Leuven
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007, 15:34

02 jun 2007, 12:01

Ik ben terug geweest naar de firma die de carkit geplaatst heeft! In mijn auto zit een harman cardon installatie, blijkbaar is het dan niet mogelijk om op mute te zetten! Kan iemand dit bevestigen?
Blijkbaar hebben ze ook nog iets mis kuist, want de versterker geraakt blijkbaar niet meer in gang! Ik hoop dat ze het kunnen oplossen!
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

02 jun 2007, 13:27

Ik heb ook een HK en een Parrot, gekocht via www.newministuff.com.

Met andere woorden, het kan dus absoluut WEL!!! Laat je niet gek maken...

[web]http://www.newministuff.com/new/shop.ph ... how&id=256[/web]
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
MrSparco
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Omstreken Leuven
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007, 15:34

02 jun 2007, 13:56

Hey

Jij hebt dan wel een speciaal tussen stuk gekocht hiervoor?
Bij mij hebben ze enkel de parrot er tussen gehangen! Na een tweede bezoek aan die firma hebben ze het nog altijd niet gevonden. Ze hebben ondertussen naar een dealer gebeld en blijkbaar is het software matig dat er een kleine aanpassing moet gebeuren. (Er zat een originele BT Mini-carkit in, die niet goed werkte)

Graag nog wat feadback! Mss met dit tussenstuk ertussen dat het opgelost is zonder extra box (en blijkbaar met de toetsen op het stuur) en dat ik mijn radio niet moet afzetten als er iemand mij belt. Ze maken mij dus wijs dat het met mijn installatie onmogelijk is!
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Almere
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 nov 2006, 23:39

02 jun 2007, 14:37

Je moet kijken of er een Mute functie op de radio zit. Ook wel, auto mute / telefoon mute genaamd.

Heb je nog de originele fabrieksradio erin zitten ? Er moet sowieso een ISO kabel set tussen anders kan je nooit van alle functies gebruik maken. Omdat dan namelijk niet alle kabels op elkaar aangesloten zijn.
Mss met dit tussenstuk ertussen dat het opgelost is zonder extra box (en blijkbaar met de toetsen op het stuur) en dat ik mijn radio niet moet afzetten als er iemand mij belt. Ze maken mij dus wijs dat het met mijn installatie onmogelijk is!
Dit tussenstuk met box moet je dus wel hebben want de Parrot kabels zijn ISO en die van de Mini en radio zijn non-ISO. Zonder dit tussenstuk kun je nooit alles goed aansluiten.
En ONMOGELIJK bestaat niet. Het kan wel zo zijn dat die gasten het gewoon niet weten.... :wink:

Oh ja, dit tussenstuk kun je gewoon bij de BMW dealer halen en anders zijn er zat audio (internetwinkels) die ze kunnen leveren. Vraag 'ns na bij Multicaraudio :wink:
Laatst gewijzigd door Knuckles op 02 jun 2007, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

02 jun 2007, 14:39

Ik had de complete set gekocht, maar je kan ook alleen de interface aanschaffen.

Daarmee gaat de radio op mute als je belt of gebeld wordt, tevens werken de knoppen op het multifunctionele stuur!
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
MrSparco
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Omstreken Leuven
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007, 15:34

02 jun 2007, 15:50

Zou ik dat zelf kunnen zetten? Ik kan namelijk aan de carkit op zich aan die verbonden is naar de radio! Ik ken er wel niets van :) Maar de carkit zit onder mijn stuur en ik kan aan de fiches aan!
Mss dat er iemand mij aan de hand van genomen foto's kan helpen?
MrSparco
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Omstreken Leuven
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007, 15:34

03 jun 2007, 15:57

Ik heb inderdaad nog een originele Mini radio met harman cardon! Zou toch handig zijn als het terug correct werkt :)
Maar kan ik het zelf, dat is de vraag natuurlijk!
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

03 jun 2007, 15:59

Ligt eraan hoe handig je bent.

Is in ieder geval niet moeilijk:
http://www.newministuff.com/new/index.p ... 3&diyid=12
MrSparco
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Omstreken Leuven
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007, 15:34

03 jun 2007, 16:11

Mmm bedankt voor de info! Ik zou natuurlijk ook dat stuk kunnen bestellen en aan de mannen van de shop geven en zeggen dat ze het er moeten tussen zetten!
Ik ben wel vrij handig, maar ik heb het nodige materiaal niet om de radio te kunnen demonteren met die speciale schroeven
De shop gaat woensdag naar een dealer om een software aanpassing te doen, de vraag is natuurlijk of het dan nog nodig is met dit tussenstuk!
MrSparco
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Omstreken Leuven
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007, 15:34

07 jun 2007, 21:24

Iemand een idee dat dit ook werkt met een CK3100 van Parrot? Want blijkbaar is dat EVO model een ander model
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Almere
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 nov 2006, 23:39

08 jun 2007, 00:20

MrSparco schreef:Iemand een idee dat dit ook werkt met een CK3100 van Parrot? Want blijkbaar is dat EVO model een ander model
Ja werkt ook met CK3100, deze heb ik nl ook ! Wel met een andere radio, maar het principe is hetzelfde...

Afbeelding
Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

08 jun 2007, 07:07

De software aanpassing is voor een Parrot in ieder geval niet nodig, dit is een pure aanpassing in de bedrading.

Grtz,
Rob
MrSparco
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Omstreken Leuven
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007, 15:34

08 jun 2007, 11:16

Inderdaad die software was niet nodig. Blijkbaar moet een HK versterker na een ontkoppeling van de batterij moet die even in en uitgetrokken worden.


@Knuckles: Je hebt dan ook dit gekocht: Interface only to connect Evo kit to HK stereo?
Of die voor de CK3100?

Terug naar “Interieur en audio”