Alarm retrofit kit

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

25 mar 2006, 17:36

Maaij schreef:Zeker netjes. Je mag trots op jezelf zijn. Ik heb besloten om er zelf niet aan te beginnen ;)
Logische beslissing :wink: Weet niet eens waar ik zou beginnen.
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

09 jul 2006, 17:16

Ik ben van plan om misschien een alarm in te bouwen. Maar aangezien het zoveel werk is weet ik het nog niet. Ik las op die andere site van de diy dat in een 2003 model of hoger de kabels er allemaal al inzitten? Dus dan komt het erop neer dat ik alleen de dingen moet vast klikken en klaar is kees of niet.....
Mijn mini komt uit 2004 en is een pre-facelift model. Aangezien ik andere bumpers heb dan het oude model en verder weet ik niet waar aan ik het nog meer kan zien?!
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

09 jul 2006, 17:31

Jouwe is facelift model

- augustus 2004
- mistlicht in midden
- bumpers facelift
- velgen vanaf facelift
- waarschijnlijk speelt radio ook mp3's
- achterlicht units

Als je datum niet weet en het een Cooper S is en je wilt op 't oog bepalen of het een facelift is ja of nee: kijk dan naar lampunit achter onder in het midden. Is deze wit (achteruitlicht) en heeft "oude" achterlichtunits dan is het een pré-facelift, is het lampunit rood met heldere achterlichtunits dan is het een faceift model.
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

09 jul 2006, 17:44

Ja, ok dat bedoelde ik ook dat ik een facelift model heb. Maar wat is dan een prefacelift model. Wat is daar dan aan veranderd?
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

09 jul 2006, 18:16

red_devil schreef:Ja, ok dat bedoelde ik ook dat ik een facelift model heb. Maar wat is dan een prefacelift model. Wat is daar dan aan veranderd?
Best veel, maar dat staat al ergens beschreven en weet nu niet zo snel te vinden.
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

09 jul 2006, 18:37

Al gevonden! Op het forum.... Alle verschillen :mrgreen:
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

09 jul 2006, 18:54

Ik heb afgelopen donderdag zo'n 5e klas track-and-trace-systeem in laten bouwen. Toen werd de nieuwe auto er namelijk ook van voorzien. Meteen 2 vliegen in één klap. Mooi systeem, minder is het dat bijvoorbeeld mijn vader alle gegevens van me op kan vragen op ieder gewenst moment.
-topsnelheid van die dag, waar, wanneer, of ik me gordel om heb, verbruik, noem het maar op.
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

09 jul 2006, 20:11

red_devil schreef:Al gevonden! Op het forum.... Alle verschillen :mrgreen:
Ik denk eerder bijna alle verschillen... :wink:
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

10 jul 2006, 09:27

CooperS-indiblue schreef:Ik heb afgelopen donderdag zo'n 5e klas track-and-trace-systeem in laten bouwen. Toen werd de nieuwe auto er namelijk ook van voorzien. Meteen 2 vliegen in één klap. Mooi systeem, minder is het dat bijvoorbeeld mijn vader alle gegevens van me op kan vragen op ieder gewenst moment.
-topsnelheid van die dag, waar, wanneer, of ik me gordel om heb, verbruik, noem het maar op.
Ik lees het al.....niks voor mij >)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

10 jul 2006, 10:30

henkietenk schreef:
CooperS-indiblue schreef:Ik heb afgelopen donderdag zo'n 5e klas track-and-trace-systeem in laten bouwen. Toen werd de nieuwe auto er namelijk ook van voorzien. Meteen 2 vliegen in één klap. Mooi systeem, minder is het dat bijvoorbeeld mijn vader alle gegevens van me op kan vragen op ieder gewenst moment.
-topsnelheid van die dag, waar, wanneer, of ik me gordel om heb, verbruik, noem het maar op.
Ik lees het al.....niks voor mij >)
Met zo'n grote luidspreker in de wagen, schalmt 't door die kleine ruimte:
'Henk, je rijdt weer veel te hard en wat doe je daar nu!?'
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

10 jul 2006, 10:54

CooperS-indiblue schreef:Ik heb afgelopen donderdag zo'n 5e klas track-and-trace-systeem in laten bouwen. Toen werd de nieuwe auto er namelijk ook van voorzien. Meteen 2 vliegen in één klap. Mooi systeem, minder is het dat bijvoorbeeld mijn vader alle gegevens van me op kan vragen op ieder gewenst moment.
-topsnelheid van die dag, waar, wanneer, of ik me gordel om heb, verbruik, noem het maar op.
heb je meer info over dit systeem ?
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

10 jul 2006, 11:02

snans schreef:heb je meer info over dit systeem ?
Geen vertouwen in je vrouw...? :mrgreen:
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

10 jul 2006, 11:07

:shock
vrouw mag daar nimmer in rijden sinds mijn velgen terug zijn gerepareerd saint

was eerder uit intresse voor het systeem en werking

(als ze mijne mini stelen, hoop'k dat ze die niet terugvinden... zou geen fraai zicht meer zijn denk'k)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

10 jul 2006, 12:32

snans schreef:
CooperS-indiblue schreef:Ik heb afgelopen donderdag zo'n 5e klas track-and-trace-systeem in laten bouwen. Toen werd de nieuwe auto er namelijk ook van voorzien. Meteen 2 vliegen in één klap. Mooi systeem, minder is het dat bijvoorbeeld mijn vader alle gegevens van me op kan vragen op ieder gewenst moment.
-topsnelheid van die dag, waar, wanneer, of ik me gordel om heb, verbruik, noem het maar op.
heb je meer info over dit systeem ?
Uiteraard. Wordt geleverd door een bedrijf wat je eigen verzekeringsmaatschappij advieseerd. Word "ergens in de auto" ingebouwd, 2 kastjes een echte en een back-up voor als een het er begeeft of eruit wordt gehaald. Gemiddelde inbouwtijd is zo'n klein uurtje á 1,5 uur, halve auto wordt uitelkaar gehaald. Het word aangesloten op het centrale systeem van de auto, waar ook het lampje van de gordel bijvoorbeeld heen gaat (Zodra je je gordel uit doet gaat er een lampje aan bij de MINI als de auto nog aan staat. Zodoende dat het systeem kan vertellen of je een gordel draagt). Ook kan je op afstand de benzinetoevoer afsluiten in geval van gestolen.

Het is een soort telefoonmodule die werkt met GPS. Wanneer de auto gestolen word, word er automatisch een signaal verstuurd. Zodra de sleutel in het contact word gedaan onthoud hij die plekken, tussengelegen plekken waar je komt en de laatste plek waar de GPS signaal heeft ontvangen.

Zodra het alarm van de auto af gaat of hij word zonder sleutel gestart krijg je een SMS of Telefoontje dat er iets niet pluis is.

Het houd de kleine diefjes op afstand. De gemiddelde auto met dit systeem is binnen 1,5 uur weer terug bij de oorspronkelijke eigenaar en/of bezitter.

De grote georganiseerde misdaad die weten hoe je dit kan omzeilen zijn helaas niet weg te houden vaak..... 9 van de 10 keer wil je je auto dan niet eens meer terug hebben.

Mooi systeem, het kost wat, maar dan heb je ook wat. Er is zo ontzettend veel mogelijk. Ik had geen alarm op mijn S, dus er moest een keer iets in verzekeringstechnisch.
Afbeelding
MINI Grunn
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Groningen
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:39

10 jul 2006, 12:42

Hoe kan je alarmsysteem klasse 3 testen?? Ik kreeg er namelijk geen SCM certificaat bij toen ik de auto kocht. Er worden nu regelmatig rampjes ingetikt bij mij in de buurt, dus wil ik zeker weten dat mijn alarm het doet!!

@Berthil: weet jij dit toevallig?

Alvast bedankt

Terug naar “Interieur en audio”