Raam sluit niet helemaal R53

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Raam sluit niet helemaal R53

10 jul 2008, 17:08

Vandaag onze Coop S gehaald en bij 160km/uur begint ie links te suizen. Kun je zeggen....mag niet zo hard rijden maar ik ben zo'n kwiebus die alles perfect in orde wil hebben.
Kwam erachter dat wanneer de linkerdeur dichtgaat het raam wel een stukje automatisch naar boven gaat maar net niet zover als aan de rechterzijde.
Heb de deurbekleding er nu afliggen omdat het wrschijnlijk een kwestie is van bijstellen maar kan er niet goed achterkomen of het echt te stellen is.

Iemand al ervaringen hiermee ?? tips zijn welkom !!


ps tis geen software probleem ofzo ....raam staat vgl mij een beetje scheef...voorzijde sluit heel goed maar achterkant iets minder.
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nijkerk
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 apr 2008, 22:24

10 jul 2008, 17:24

heyy che ,
het is een kwestie van je raam afstellen!
je haalt je deurbekleding eraf en dan neem je een inbus maat 5 en zitten er aan de raammechanic voor en achter stel schroeven deze kan je gedeeltelijk met de hand stellen en draaien omdat er grote kartels opzitten maar echt vastzetten met een inbus5!
je kan er niet helemaal gemakkelijk bijkomen en moet misschien het raam iets laten zakken en een paar keer extra kijken en stellen!
het raam kan je zowel aan de voorzijde en achterzijde apart afstellen!
let wel op dat je dit wel met geduld doet en goed kijken of hij netjes in het rubber aansluit!!

en nee het is geen software probleem enkel een kwestie van je raam stellen!

geduld en dan moet het helemaal goed komen!

succes
groeten henne
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

10 jul 2008, 17:30

henne schreef:heyy che ,
het is een kwestie van je raam afstellen!
je haalt je deurbekleding eraf en dan neem je een inbus maat 5 en zitten er aan de raammechanic voor en achter stel schroeven deze kan je gedeeltelijk met de hand stellen en draaien omdat er grote kartels opzitten maar echt vastzetten met een inbus5!
je kan er niet helemaal gemakkelijk bijkomen en moet misschien het raam iets laten zakken en een paar keer extra kijken en stellen!
het raam kan je zowel aan de voorzijde en achterzijde apart afstellen!
let wel op dat je dit wel met geduld doet en goed kijken of hij netjes in het rubber aansluit!!

en nee het is geen software probleem enkel een kwestie van je raam stellen!

geduld en dan moet het helemaal goed komen!

succes
groeten henne

Henne, bedankt voor je info....ben er net idd ook achtergekomen alleen de pest is dat het bij mij geen inbus zijn maar torx en aangezien de maat zo klein is, is al 1 torx bitje afgebroken terwijl ik toch kwaliteitsmateriaal gebruik......
nog maar us even pielen dan.....beetje wd40 doet wellicht wonderen.....
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

10 jul 2008, 17:34

Correctie...imbus zit aan de achterzijde !!!
Henne je bent een kei .... ik gaai weer klooien !!!!
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nijkerk
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 apr 2008, 22:24

10 jul 2008, 17:35

klopt de torx zit in het aanzicht,die zit ook altijd muurvast daarom de inbus 5 aan de binnenzijde van het mechanic tegen de deurplaat aan losdraaien deze kan ook vast zitten maar is tien keer makkelijker!
het moet lukken
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nijkerk
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 apr 2008, 22:24

10 jul 2008, 17:36

:mrgreen:
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

10 jul 2008, 17:42

Super ..... links zit nu al perfect en ik ga rechts ook nog maar even aanpassen want die zit iets anders...... :lol: :lol: :wink:
Royschraa
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Zwolle
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2012, 20:06

Bijrijders raam sluit volgens mij niet helemaal

29 jul 2012, 17:19

Hallo,

als ik op de snelweg rij dan suist er geluid in bij de bijrijders deur, heb vanmiddag eens onder het rijden gevoelt maar het lijkt erop dat het raam niet ver genoeg naar boven gaat?( kan het raam naar buiten drukken) zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad of hebben? Wat zou ik eraan kunnen doen??

groet roy
JR mini
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2011, 20:02

29 jul 2012, 18:49

Even een basisvraag, maar zit je deur wel goed dicht. Dit omdat pas wanneer de deur goed dicht zit het raam helemaal omhoog gaat. Je doet de deur dicht en dan gaat het raam automatisch iets omhoog.
Dit omdat Mini's ramen zonder sponningen hebben en daarom dit automatisch gaat zodat het raam achter het raamrubber komt te zitten. Wellicht werkt dit niet meer goed. Je kunt het ook goed vergelijken tussen links en rechts.
thijsied
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zaanstad
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:14

Passagiersraam sluit niet zoals het hoort..

06 nov 2012, 11:38

Hallo!

Heb een klein probleem met het passagiersraam van mijn R53 uit '03. Hij gaat wel naar boven en beneden bij het openen/sluiten van de deur, alleen het raam is te laag.

Ter illustratie:
Het goede raam:
Afbeelding

Het passagiersraam:
Afbeelding

Het passagiersraam wanneer de deur dicht is:
Afbeelding

Ik heb op het forum gezocht en kwam de "reset" tip tegen. Heb ik geprobeerd, maar er gebeurt helaas niets..
Op lage snelheid merk ik er niks van, maar op hoge snelheid fluit m'n raam als een gek.

Alle hulp is welkom!!
RHD > LHD
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

06 nov 2012, 12:12

Hi,

misschien heb je hier iets aan?
http://www.newminiclub.nl/forum/about9658.html

Suc6,

Ron.

EDIT: pff lekker handig van mij om antwoord te geven die verwijst naar dit zelfde topic.... :O
JorisD
Be Mini
Be Mini
Locatie: Den Haag
Berichten: 608
Lid geworden op: 27 mei 2009, 00:58

07 nov 2012, 14:46

Ik heb hetzelfde probleem gehad, na een reparatie. Het raam kun je "stellen" zodat het precies goed komt te staan.
Dit stellen hielp bij mij kort, maar uiteindelijk zakte het raam toch weer naar beneden.
Een nieuw motortje voor het raam en je bent van je probleem af, althans...toen was het bij mij weer goed!:)
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

07 nov 2012, 16:35

ik zou eerst eens beginnen met het opnieuw inleren. Als je de zoekfunctie gebruitk kun je daar info over vinden.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”