Cooper S JCW all wheel / Groepsaankoop?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

29 mar 2006, 11:14

Mike Cooper heeft heel het hnadeltje verkocht aan BMW. Hij stopt ermee
Gebruikersavatar
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Best
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 jan 2006, 21:42

29 mar 2006, 11:46

Weet niet wat dit gaat inhouden mbt typegoedkeuring, APK en verzekeringswerk na een ongelukje.
Ik denk niet dat er een wet voor is (en dus legaal) maar het lijkt me voor de verzekering handig dat er een aantekening op je kenteken komt.(heb je ook iets leuks om op een feestje te laten zien).
In Engeland is zoiets bouwen wat makkelijker dus misschien via een omwegje toch een goedkeuring?

In Duitsland (Getragland) moet zoiets door de TUV, listige rakkers daar.

Ik denk dat het hoogst haalbare zal zijn dat Getrag een ombouwset samenstelt welke je zelf moet (laten) monteren met het opschrift dat het uitsluitend voor circuitwerk bestemd is.

Zal wel erg in de kosten gaan lopen :
- achterdiff met steekassen en andere wielnaven
- cardanas met ophangingen
- nieuwe versnellingsbak of in ieder geval een aanpassing met centraal diff
- diverse
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

29 mar 2006, 20:58

MINIJCW schreef:Mike Cooper heeft heel het hnadeltje verkocht aan BMW. Hij stopt ermee
Is dat zó? Waar staat/stond dat vermeld.
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

30 mar 2006, 10:44

dat werd afgelopen weekend in de Mini fabriek vermeld door de heer die ons rondleidde. Hij gaat met pensioen en heeft het handeltje overgedragen aan BMW, dus het is geen op zichzelf gesteld bedrijf meer.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

30 mar 2006, 15:44

Ik heb die geruchten ook al eerder ergens gelezen. Door een 'gat' in het contract tussen BMW en Rover kon BMW niet de rechten van John Cooper overnemen, die heeft zijn zoon zelf gehouden. Nu ziet het er dus naar uit dat John die rechten en zijn bedrijf aan BMW heeft verkocht. Daar zal hij inderdaad wel lekker van pensioen kunnen gaan.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

30 mar 2006, 20:21

Ha, als BMW nu ook de rechten op de naam heeft, hoop ik dat de volgende Works echt de stempel van BMW/MINI draagt.
Ik heb nog steeds diverse nieuwe onderdelen liggen die zijn over gebleven bij de ombouw naar een Works.
Zal de volgende extreme Mini nu Mini-M of weer JCW of GT heten :wink:
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

31 mar 2006, 14:43

Berthil schreef:Nu ziet het er dus naar uit dat John die rechten en zijn bedrijf aan BMW heeft verkocht.
John kan zoveel niet meer, die is al enige tijd wijlen Sir John Cooper :| Zijn zoon Mike lijkt me nou nog niet zo oud dat hij een leeftijd heeft dat je over pensioen nadenkt. Maar die is vast niet vies van een leuk bedragje.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

31 mar 2006, 16:35

jawel zo werd het wel gezegd. Ok met 52 jaar is dat heel erg vroeg pensioen :mrgreen:, maar zal idd meer om het geld gaan :wink:
Bearcrow
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Vollenhove
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 mar 2006, 21:49

All Wheel Drive aftermarket

02 apr 2006, 13:49

Eelke schreef
Wat ik nog vergat te zeggen, het is natuurlijk ook nog maar zeer de vraag of het haalbaar is om dat AWD-systeem als after-market modificatie aan te bieden. Origineel in de fabriek erop bouwen is een ander verhaal dan een ombouw-kit.
Zo´n kleinserie modificatie kan ´killing´ zijn voor de efficiency van een productieplant omdat het aantal AWD orders waarschijnlijk beperkt is en er nogal wat speciale onderdelen voor op stock moeten worden gehouden. Daar komen de garantieverplichtingen dan nog eens bij.
Volgens mij rechtvaardigt dat fenomeen in Duitsland met name het bestaansrecht van clubs zoals Alpina/AMG/Hartge

Interessante modificaties via een ´gelieerd´ bedrijfje als John Cooper Works aanbieden kan een heel goede strategie zijn, al lees ik net dat Mike Cooper er helaas mee stopt. Ik hoop dat er dan een ander bedrijf opstaat dat goede banden met BMW Mini onderhoudt. Ik geloof nog steeds dat het succes van de Works modificatie absoluut onverwacht was.

Details als verzekering, typegoedkeuring zijn en blijven natuurlijk dikke ´roadblocks´ op weg naar een AWD mini voor een particulier/clubs.
Het is natuurlijk veel beter als je dit soort AWD systemen via de fabriek kunt kopen.

De consument wordt dan helaas afhankelijk van marketeers die prognoses moeten geven tav een niche markt. Tenzij men onder druk komt van de concurrentie zal marketing niet zo gauw overgaan tot het aanbieden van dit soort interessante modificaties. Te onvoorspelbaar.

Kortom waar ik eigenlijk op hoop is een Non plus Ultra versie van de R56.
Wat mij betreft met een modern proactief AWD systeem met LSD. Vermogen tussen de 250pk en 300pk, dubbele oplading (compressor en turbo). Meedraaiende Xenons, actieve vering. Goede stoelen. You name it. Oh ja en natuurlijk betaalbaar; richtprijs tussen 35000-40000 euro.

Groet,

Bear :mrgreen:
Je ziet ´t pas als je ´t door hebt

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”