280 pk R53

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

28 dec 2008, 20:46

Mooi! 8) dat wil ik ook wel... toch maar die 17% pulley nemen..
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

28 dec 2008, 22:53

denizg schreef:Los van het feit of het motorblok het aankan, hoe krijg je al die PK's goed op je voorwielen? Mijn JCW heeft al moeite om al dat vermogen GOED kwijt te raken
Een goed sperdifferentieel doet wonderen, en natuurlijk goeie banden.
Zie verslag van de 3 Mini's (Hans z'n GP, mijn smurf en de R56 Works).

In een rondje Ring kom je echter bijna niet in de 2. Het vermogen kun je goed kwijt in de hogere versnellingen zonder wheelspin. Daar komt het goed tot zijn recht.
Kuijt
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Goes
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 feb 2008, 19:48

280

29 dec 2008, 00:52

Hey Berthil,

Niet per ongeluk suiker in je tankvulling morsen... alhoewel...

super wat er uit een 1.6 geperst kan worden

Past de 2.0 van de Chrysler Neon ook in een MINI?

gr
John
Like no other.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

29 dec 2008, 02:27

In Amerika is wel het onderblok gebruikt van een 2.0 liter, schijnt na wat wijzigingen wel te passen maar bracht niet de hoeveelheid pk's die men verwacht had.
Toeterdetoet
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Eindhoven
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:36

23 mar 2009, 16:40

Berthil,

Weet je misschien wie die Amerikaanse leverancier is? Of waar ik meer info kan vinden over die Amerikaanse "methode"?

Ben erg benieuwd!
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Poederlee
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:30

23 mar 2009, 17:02

zalig.. :D
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6589
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

23 mar 2009, 18:35

Netjes hoor. Koppel blijft vreemd genoeg "laag".

Maaruh begrijp ik nou dat je eigenlijk dit jaar een grote motorschade zou willen hebben?! :mrgreen: :s
Laatst gewijzigd door Peter op 23 mar 2009, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Poederlee
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:30

23 mar 2009, 18:39

peter schreef:Netjes hoor. Koppel blijft vreemd genoeg "laag".

Maaruh begrijp ik nou dat je eigenlijk dit jar een groete motorschade zou willen hebben?! :mrgreen: :s

idd, 267,7nm... dan mag je nog pk's hebben;.. koppel blijft toch het plezantste he..
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

23 mar 2009, 18:49

Intussen is trouwens de Witte Mini Cabrio tot 290 pk gekomen.
Toeterdetoet schreef:Berthil,

Weet je misschien wie die Amerikaanse leverancier is? Of waar ik meer info kan vinden over die Amerikaanse "methode"?

Ben erg benieuwd!
Revolution MINI Works doet dat, ze noemen het de 'stroker' .
Met een efficiëntere compressor is wel meer uit te halen.

Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

23 mar 2009, 19:03

280 krukaspk en 218 wielpk? Hoe kom je dan aan 280 krukas?? Ik had uiteindelijk gemeten 202,1wielpk (* 1,15 = ong. 230 krukas pk) op de dyno bij Ruud Fredriks (de Fredriks dyno is helemaal geen 'optimistische' of zo iets). Dat komt ook precies overeen wat Beek ook had gemeten (+/- 230 pk en 267Nm) op hun bank. Dat ding zit zo rond de 250 Beek pk's dus! :lol: Da's toch een ander cijfer, niewaar?

Bovendien, wat een rare koppelkromme. Boven de 4000 rpm, werkelijk prachtig! maar daaronder zeg, een ramp zou ik zo zeggen. Bij 3000 rpm een koppeltje van 180? Dit is niet lekker rijden in zes 2.500 rpm, want je hebt geen vermogen en geen koppel.

Ik snap het wel, het is een race mini die je boven de 4000 rpm oet houden. Maar toch, nee ik val hiervan toch niet van mijn stoel. toch :shock:
Veel rijplezier!
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

23 mar 2009, 21:29

Maar jij rijdt dat ding toch helemaal niet meer?

Ik vind het indrukwekkende cijfers. indrukwekkender dan jouw berekening eigenlijk.

iDD
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

23 mar 2009, 21:51

^Ik begrijp je niet helemaal IDD, dat je de cijfers - die volgens mij niet kloppen - indrukwekkender vindt dan mijn rekensommetje? ik begrijp je vergelijking niet, maar geeft ook helemaal niet :) Waar het mij om gaat, en ik denk dat ik een punt heb, dat het hier niet om 280pk maar om 250pk gaat (dat is natuurlijk waar al die grafiekjes van ons over gaan, we moeten naar Beek want dat zijn de echte pk's, toch?) en dat het koppel- en vermogensverloop onder de 4000 rpm echt wisselvallig en zwak is. Het lijkt wel een bijna niet bruikbaar gebied onder de 4000 rpm.

Maar misschien kan Berthil dit 'erklaren'.. lol. Herr Berthil, kanst du? viele grusse Ferdinand.

p.s. ik heb mijn Mini niet meer nee :cry: , maar het is wel by far de leukste auto die ik ooit heb gereden!
Veel rijplezier!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”