280 pk R53
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zie verslag van de 3 Mini's (Hans z'n GP, mijn smurf en de R56 Works).
In een rondje Ring kom je echter bijna niet in de 2. Het vermogen kun je goed kwijt in de hogere versnellingen zonder wheelspin. Daar komt het goed tot zijn recht.
Een goed sperdifferentieel doet wonderen, en natuurlijk goeie banden.denizg schreef:Los van het feit of het motorblok het aankan, hoe krijg je al die PK's goed op je voorwielen? Mijn JCW heeft al moeite om al dat vermogen GOED kwijt te raken
Zie verslag van de 3 Mini's (Hans z'n GP, mijn smurf en de R56 Works).
In een rondje Ring kom je echter bijna niet in de 2. Het vermogen kun je goed kwijt in de hogere versnellingen zonder wheelspin. Daar komt het goed tot zijn recht.
- Toeterdetoet
- Leerling Mini lid
Bericht
Berthil,
Weet je misschien wie die Amerikaanse leverancier is? Of waar ik meer info kan vinden over die Amerikaanse "methode"?
Ben erg benieuwd!
Weet je misschien wie die Amerikaanse leverancier is? Of waar ik meer info kan vinden over die Amerikaanse "methode"?
Ben erg benieuwd!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Intussen is trouwens de Witte Mini Cabrio tot 290 pk gekomen.
Met een efficiëntere compressor is wel meer uit te halen.
Revolution MINI Works doet dat, ze noemen het de 'stroker' .Toeterdetoet schreef:Berthil,
Ben erg benieuwd!
Met een efficiëntere compressor is wel meer uit te halen.
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
280 krukaspk en 218 wielpk? Hoe kom je dan aan 280 krukas?? Ik had uiteindelijk gemeten 202,1wielpk (* 1,15 = ong. 230 krukas pk) op de dyno bij Ruud Fredriks (de Fredriks dyno is helemaal geen 'optimistische' of zo iets). Dat komt ook precies overeen wat Beek ook had gemeten (+/- 230 pk en 267Nm) op hun bank. Dat ding zit zo rond de 250 Beek pk's dus!
Da's toch een ander cijfer, niewaar?
Bovendien, wat een rare koppelkromme. Boven de 4000 rpm, werkelijk prachtig! maar daaronder zeg, een ramp zou ik zo zeggen. Bij 3000 rpm een koppeltje van 180? Dit is niet lekker rijden in zes 2.500 rpm, want je hebt geen vermogen en geen koppel.
Ik snap het wel, het is een race mini die je boven de 4000 rpm oet houden. Maar toch, nee ik val hiervan toch niet van mijn stoel. toch

Bovendien, wat een rare koppelkromme. Boven de 4000 rpm, werkelijk prachtig! maar daaronder zeg, een ramp zou ik zo zeggen. Bij 3000 rpm een koppeltje van 180? Dit is niet lekker rijden in zes 2.500 rpm, want je hebt geen vermogen en geen koppel.
Ik snap het wel, het is een race mini die je boven de 4000 rpm oet houden. Maar toch, nee ik val hiervan toch niet van mijn stoel. toch

Veel rijplezier!
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Maar jij rijdt dat ding toch helemaal niet meer?
Ik vind het indrukwekkende cijfers. indrukwekkender dan jouw berekening eigenlijk.
iDD
Ik vind het indrukwekkende cijfers. indrukwekkender dan jouw berekening eigenlijk.
iDD
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
^Ik begrijp je niet helemaal IDD, dat je de cijfers - die volgens mij niet kloppen - indrukwekkender vindt dan mijn rekensommetje? ik begrijp je vergelijking niet, maar geeft ook helemaal niet
Waar het mij om gaat, en ik denk dat ik een punt heb, dat het hier niet om 280pk maar om 250pk gaat (dat is natuurlijk waar al die grafiekjes van ons over gaan, we moeten naar Beek want dat zijn de echte pk's, toch?) en dat het koppel- en vermogensverloop onder de 4000 rpm echt wisselvallig en zwak is. Het lijkt wel een bijna niet bruikbaar gebied onder de 4000 rpm.
Maar misschien kan Berthil dit 'erklaren'.. lol. Herr Berthil, kanst du? viele grusse Ferdinand.
p.s. ik heb mijn Mini niet meer nee
, maar het is wel by far de leukste auto die ik ooit heb gereden!

Maar misschien kan Berthil dit 'erklaren'.. lol. Herr Berthil, kanst du? viele grusse Ferdinand.
p.s. ik heb mijn Mini niet meer nee

Veel rijplezier!
Onze sponsors