Het blok van mijn MCS JCW kantelt bij gas los behoorlijk. Als je bijvoorbeeld de cruise control eraf zet hoor je echt een klonk-geluid. Tijd voor nieuwe rubbers in de motorsteunen lijkt me. Op zich niet zo gek dat die een beetje uitlubberen in 7 jaar en 120.000 km.
Nu is de vraag wat nu? OEM BMW/Mini of Powerflex? Over het algemeen heeft een Powerflex een goede naam en in prijs ontloopt het elkaar ook niet veel. Wat ik me echter afvraag is: als de (Powerflex) rubbers steviger zijn en minder mee geven dan komen die krachten toch op een ander punt van de motorophanging te staan met een mogelijk groter defect tot gevolg? Of klopt mijn redenatie niet?
Wat vinden jullie: OEM BMW/Mini of Powerflex?
Motorsteunen
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Je redenering klopt idd wel,als je een bepaald deel van de auto verbeterd-verstevigd-... maak je de andere aangrenzende zwakke stukken nog zwakker,...
M.a.w. als je het goed wil doen blijf je bezig
,tot als alle zwakke punten eruit zijn.Dan zijn de iets minder sterke delen tegenover de sterke weer aan de beurt,...
M.a.w. als je het goed wil doen blijf je bezig

- Beamer
- One wheel wonder
Bericht
motorsteun
Ik neem aan dat je het hebt over de lower engine mount?
in dat geval is de BSH motor steun de beste oplossing.
Ik heb deze zelf in de Cooper liggen. Het is een ultieme tuning upgrade. Je krijgt eindelijk een goede motor respongs, veel terugkoppeling via geluid en trillingen. Je voelt echt wat de motor doet in de auto.
Jammer alleen dat mijn vrouw niet zo gecharmeerd is van de trillingen...
Ik moet dus nog opzoek naar een OEM mount met een softere upgrade.

Ik heb deze zelf in de Cooper liggen. Het is een ultieme tuning upgrade. Je krijgt eindelijk een goede motor respongs, veel terugkoppeling via geluid en trillingen. Je voelt echt wat de motor doet in de auto.

- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: motorsteun
Of de vrouw kan ook een 2de auto kopen als ze er niet graag met rijdBeamer schreef:Ik neem aan dat je het hebt over de lower engine mount?

- WoutWorks
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: motorsteun
Geluid en trillingen hoeft van mij niet zo. Works-uitlaatje en de compressor produceren voldoende geluid voor mij.Beamer schreef: Je krijgt eindelijk een goede motor respongs, veel terugkoppeling via geluid en trillingen. Je voelt echt wat de motor doet in de auto.
Of all the things I've lost in life, I miss my mind the most
Onze sponsors