Hi mensen,
Vandaag erg veel last gehad met het vervangen van de orginele poelie naar een 15% kleinere poelie,
Na veel beitelen, slijpen etc was de orginele poelie er eindelijk af, de andere kreeg ik er met moeite op maar ik zag telaat dat deze omgekeerd zat. Nu krijg ik deze er met geen mogelijkheid meer af, ondertussen heb ik al de keerring die de as afdicht in de compressor beschadigd, en hier kwam wat olie uit (propere olie, kan dit?)
Ik vrees dat ik dus heel de boel kan demonteren nu (interkoeler, compressor...)
Die afdichting, heeft die nu een echt nut, of is deze puur om stof buiten te houden? (loopt er veel olie door de compressor heen?) en hoe komt het dat er propere olie uitliep? (ik zit 500km voor een onderhoud, dus m'n olie kan niet proper zijn)
Bedankt
Pully-compressor problemen
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat betekent vervanging van de compressor.
Een goede pulleytrekker is onmisbaar bij dit soort werkzaamheden.
De olie is een heldere siliconenolie voor het lager wat daar zit en onderdelen zijn niet los te krijgen. Dat lager zal nu droog lopen en kapot lopen.
Een goede pulleytrekker is onmisbaar bij dit soort werkzaamheden.
De olie is een heldere siliconenolie voor het lager wat daar zit en onderdelen zijn niet los te krijgen. Dat lager zal nu droog lopen en kapot lopen.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het lager wisselen is te proberen.
Maar deze zitten vaak erg vast omdat ze er in zijn geperst en/of gelijmd.
Je loopt dus kans dat je je andere compressor op dezelfde manier om zeep helpt bij de poging het lager in zijn geheel te verwijderen.
Je kan eerst proberen bij de kapotte kompressor het lager er uit te nemen en te kijken hoe makkelijk/moeilijk dat gaat.
Maar deze zitten vaak erg vast omdat ze er in zijn geperst en/of gelijmd.
Je loopt dus kans dat je je andere compressor op dezelfde manier om zeep helpt bij de poging het lager in zijn geheel te verwijderen.
Je kan eerst proberen bij de kapotte kompressor het lager er uit te nemen en te kijken hoe makkelijk/moeilijk dat gaat.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Onze sponsors