Mini R50 schakelen en koppeling

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Mirmar8683
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

Mini R50 schakelen en koppeling

18 jun 2026, 19:56

Ik heb een Mini r50 2005 1.6 schakel met 230.000 km aangeschaft om mee te kunnen doen met de garbage run winter editie naar de Noordkaap in Zweden in Febr. volgend jaar.

Nu bleek na aanschaf dat de pook niet naar zijn center stand gaat en je een beetje moet zoeken om hem in in een versnelling te zetten. Het schakelmechanisme op de versnellingsbak schoongemaakt en op nieuw ingevet. Echter geen verbetering.

Nu wilde we er een brug mee op rijden gister. Echter begon de auto ineens te stinken en leek het alsof er geen vermogen meer was en je niet meer harder dan 40/50 kon rijden omhoog. ANWB is erbij geweest die hebben aangegeven dat het waarschijnlijk de koppeling is. Ik kan de auto als ik hem in zijn vier zet met koppeling op gewoon laten draaien zonder dat er iets gebeurd. geen lager toerental of uitval. Als ik gas geef voel je wel dat de auto heel langzaam naar voren wilt.

Zijn er mensen die bekend zijn met de twee problemen. Ik dacht dat als het de koppeling zou zijn ik die wel merk en het dan steeds erger wordt ipv in 1 keer.

Ik wil niet straks een koppeling vervangen en tot de ontdekking komen dat bijvoorbeeld de versnellingsbak ook defect is. Aande andere kant wel belangrijk dat hij betrouwbaar is als er 4000km gereden mee gaat worden met temperaturen tot -25.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”

Onze sponsors